Web Analytics Made Easy - Statcounter

گچساران- ایرنا- مدیر کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت: بازدید گردشگران از جاذبه های دیدنی این استان در تعطیلات نوروز امسال نسبت به سال گذشته 38 درصد کاهش یافت.

محمود باقری یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به بارندگی های سیل آسای امسال و اخطارهای صادر شده از سوی ستاد مدیریت بحران ، بسیاری از گردشگرانی که در هتل ها و مهمانسراهای کهگیلویه و بویراحمد جا تدارک دیده بودند ، نوبت های خود را لغو کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بسته شدن 2 محور ارتباطی کهگیلویه و بویراحمد از جمله جاده یاسوج به شیراز و حاده یاسوج ،جلیل ، سرفاریاب به دهدشت بر اثر بارندگی در تعطیلات نوروز امسال را یکی دیگر از دلایل کاهش استقبال از جاذبه های دیدنی و نیامدن گردشگران به این استان ذکر کرد.
باقری اضافه کرد: از اول تعطیلات نوروزی تا شانزهمین روز از فروردین سال 1398، یک میلیون و 395 هزار و 783 نفر از جاذبه‌ها و مناطق گردشگری این استان دیدن کردند.
براساسذ آمار موجود ، در تعطیلات نوروز پارسال بیش از یک میلیون و 800 هزار نفر از جاذبه های دیدنی کهگیلویه و بویراحمد بازدید کردند.
مدیر کل میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: از ابتدای تعطیلات نوروزی امسال تا پایان روز شانزدهم فروردین ، 692 هزار و 321 گردشگر در این استان اقامت کردند.
باقری گفت: در چند روز ابتدای فروردین میزان اسکان گردشگران در کهگیلویه و بویراحمد 6درصد نسبت به پارسال افزایش داشت اما با شروع بارندگی های سیل آسا وضعیت دگرگون شد.
وی ابراز داشت: پربازدید ترین جاذبه های گردشگری استان در تعطیلات نوروزی امسال ، حرم بی بی حکیمه (س)در گچساران ،گردنه شلالدون در باشت و چشمه بلقیس ئر شهرستان چرام بوده است.
باقری گفت: در تعطیلات نوروز امسال با هدف خدمات رسانی بهتر به مسافران یکهزار و 71 بازدید نظارتی از مناطق گردشگری کهگیلویه و بویراحمد با هدف خدمات رسانی مطلوب انجام شد.
وی از اجرای جشن های نوروزگاه همزمان با تعطیلات عید امسال در شهرستان های مختلف این استان با هدف احیای سنت های کهن ایرانی و نشاط بخشی به فضای اجتماعی خبر داد.
وی تصریح کرد: جشن نوروزگاه در شهرستان گچساران به دلیل همزمانی با حادثه سیل در برخی نقاط کشور لغو شد.
استان چهار فصل کهگیلویه و بویراحمد با داشتن چشمه ها و تفرجگاه های بکر، آبشارهای زیبا، رودخانه های خروشان همراه با مناظر بدیع گردشگری از مقاصد گردشگری مهم در جنوب کشور است.
دریاچه های طبیعی،پوشش جنگلی درختان سرسبز بلوط و رایحه خوش بوته های کوهساران، جلوه هایی از طبیعت سحرانگیز این استان است.
کهگیلویه و بویراحمد با داشتن 280 تفرجگاه طبیعی، حدود 2 هزار و 600 اثر تاریخی، 758 اثر تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی و مواهب طبیعی چشم نواز مکانی مناسب برای گردشگری نوروزی است.
استان 720 هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد در جنوب غربی ایران سالانه پذیرای افزون بر سه میلیون گردشگر است که صدها جهانگرد هم در میان آنها به چشم می خورد.
/1662/8143

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي گردشگران كاهش امار گچساران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۳۳۸۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرپرست جدید دیوان محاسبات کهگیلویه و بویراحمد منصوب شد

به گزارش خبرنگار مهر، طی حکمی از سوی رئیس کل دیوان محاسبات کشور، «سید ایوب صدر پور» به عنوان سرپرست جدید دیوان محاسبات استان کهگیلویه و بویراحمد منصوب شد.

پیش از این «اسماعیل کیهان» این مسئولیت را بر عهده داشت، که بازنشسته شدند.

صدر پور پیش از این مسئولیت معاونت فنی و حسابرسی امور اقتصادی و زیربنایی دیوان محاسبات استان را برعهده داشت.

کد خبر 6087736

دیگر خبرها

  • اعتبار ۴۰ میلیارد تومانی برای احیای مقبرةالشعرای تبریز
  • کهگیلویه و بویراحمد رویشگاه بزرگ لاله های واژگون
  • برگزاری جشنواره سماق درآینده نزدیک باحضور گردشگران داخلی وخارجی
  • سراب هنام الشتر؛ چشمه‌ای در دل یک خانه تاریخی
  • سرپرست جدید دیوان محاسبات کهگیلویه و بویراحمد منصوب شد
  • ۲۸۵ برنامه به مناسبت دهه کرامت در کهگیلویه و بویراحمد اجرا می‌شود
  • 5 تا از بهترین ایالت‌های آمریکا
  • افزایش ۳۰ درصدی سفر گردشگران خارجی به گیلان
  • توسعه زیرساخت‌های گردشگری در مسیر رشد ۲۵ درصدی جذب گردشگران
  • جاذبه های گردشگری شهرستان آبدانان