Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، همایون یوسفی امروز در صحن علنی مجلس با اشاره به حادثه ناشی از سیل در این استان ضمن تسلیت به ملت ایران گفت: باید شاهد انسجام ملی باشیم. این حادثه ترکیبی از حوادث سیاسی و رسانه‌ای شده که مسبب اصلی سیل به نوعی مورد غفلت قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه بررسی علل وقوع سیل به بعد از حل این بحران موکول می‌شود، گفت: وقوع همزمان سیل در شمال، جنوب و غرب کشور نشان از تغییر اقلیم است و بیشتر در کشورهایی که در مرزهای جغرافیایی میانی قرار دارند اتفاق می‌افتد و ایران بیشترین تاثیر را از تغییر اقلیم متاثر است و تغییر اقلیم از جنوب غرب ایران ورود می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مجلس دهم تاکید کرد: سیاست همه جوانب زندگی مردم را در بر گرفته و عرصه را بر مردم تنگ کرده است که یکی از آن موارد مشکلات حوزه محیط‌زیست است که عدم اشراف سیاسیون به مسائل محیط‌زیستی از جمله آب باعث می‌شوند امورات به درستی پیگیری نشوند.

وی افزود: علیرغم این بارندگی‌ها و سیل، ما تا سال ۲۰۵۰ شاهد خشک‌تر شدن ایران هستیم. این سیلاب‌های اخیر نباید ما را برای آینده دچار غفلت کند. باید بدانیم استان‌هایی که الان درگیر سیل هستند، سال آینده ممکن است دچار خشکسالی باشند. سیلاب‌های اخیر منجر به افزایش آب‌های زیرزمینی نخواهند شد.

یوسفی عنوان کرد: باید از بزرگنمایی پرهیز شود. ما شاهد بودیم بعضی سیاسی‌کاری‌ها اتفاق افتاد که به صلاح مردم نیست. ما مسئولان نمی‌توانیم بدون توجه به شرایط، دستور تخلیه شهرها را بدهیم. بیشتر مناطق استان خوزستان دچار مشکل است و ما نیازمند تجهیز کمپ‌ها، تامین ماشین‌آلات و اطلاع‌رسانی مستمر هستیم.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: استان خوزستان سیل همایون یوسفی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۳۳۹۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستور تخلیه روستای نوده شهرستان زیرکوه صادر شد


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، به دلیل سرریز شدن سد خاکی قدیمی این روستا و احتمال شکستگی آن، و با بررسی مدیریت بحران، هلال احمر و دیگر دستگاه ها، دستور تخلیه روستا از سوی مدیریت بحران صادر شد.

۶۰ خانوار ساکن روستای نوده زیرکوه هم اکنون در حال تخلیه و اسکان در شهر آبیز هستند.

مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی: به دلیل ادامه بارش‌ها تا صبح فردا، نیرو‌های امدادی و خدمات رسان در بیشتر نقاط استان به ویژه زیرکوه، خوسف، نهبندان و طبس آماده باش کامل هستند.

دیگر خبرها

  • دستور تخلیه روستای نوده شهرستان زیرکوه صادر شد
  • ایران و هند تفاهم‌نامه توسعه همکاری در حوزه سلامت امضا کردند
  • خلیج‌فارس و تبعات تغییر اقلیم
  • ارتش رژیم صهیونیستی دستور تخلیه جدید در شمال غزه را صادر کرد
  • وزیر کشور: اجرای حجاب یک دستور قانونی است/ بانوانی که در این زمینه دچار اهمال و غفلت باشند با تذکر باید به آن احترام گذارند؛ اگر توجه نکنند طبق قانون ورود می‌شود/ فراجا با ورود افراد آموزش دیده اقدام به اجرای طرح نور کرده است
  • عقل سیاسی باید مردم را به سمت بندگی خدا هدایت کند
  • توجه نکردن به دستور ایست پلیس، حادثه آفرید
  • قطع حقابه و تغییر اقلیم عامل اصلی پدیده ریزگرد در قم است
  • مسائل مرتبط با رضایتمندی مردم در اولویت کاری ما قرار دارد
  • سرمربی تیم فوتسال قرقیزستان: مقابل ایران بدون استرس بازی می‌کنیم