Web Analytics Made Easy - Statcounter

پس ازگذشت چند روز از وقوع سیلاب در شهر پلدختر پاک‌سازی و جمع‌آوری گل‌ولای خیابان‌های اصلی منطقه سیل‌زده به اتمام نرسیده و تلاش گروه‌های امدادی در منطقه هنوز ادامه دارد. ۱۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۷ استانها لرستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از پلدختر، امروز هجدهم فروردین است و 7روز از وقوع سیل در پل‌دختر می‌گذرد، پاک‌سازی‌ها ادامه دارد اما کند پیش می‌رود حتی پاک‌سازی و جمع‌آوری گل‌ولای خیابان‌های اصلی منطقه سیل‌زده هنوز به اتمام نرسیده روزها ترافیک و تردد ماشین‌های شخصی اجازه کار را به ماشین‌آلات سبک و سنگین نمی‌دهد و شب‌ها هم رانندگان می‌خوابند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 چندگانگی مدیریتی و تعدد فرماندهی، کمبود ماشین‌آلات سبک و سنگین مثل کمپرسی، لودر و باب کت احساس می‌شود که امیدواریم اقدامات چشمگیری در بحث پاک‌سازی شهر رخ دهد.

  خدمات‌رسانی نیروهای جهادی

حضور سپاه، ارتش و نیروی انتظامی در شهر چشمگیر است، نیروهای جهادی و بسیجی با تمام توان در منازل مردم مشغول پاک‌سازی هستند ولی نیروی کمکی تأسیساتی و برقی در بین نیروها وجود ندارد و حضورشان به‌شدت نیاز است.

محوطه فرمانداری پس از 7 روز هنوز پاک‌سازی نشده و فرمانداری به دانشگاه آزاد منتقل‌شده است. فرماندار باید در محل ساختمان فرمانداری مستقر شود. پاسخگویی به نیازها و درخواست‌های مردم نیازمند حضور میدانی و استقرار است. طبقه بالای فرمانداری هیچ  آسیبی ندیده اگر محوطه فرمانداری پاک‌سازی شود و پرسنل در محل کار خود حاضر شوند اوضاع پاسخگویی به مردم بهتر می‌شود.

آب در لوله‌های شهر و روستاها هنوز جاری نشده، البته آب بی‌رمقی در حدود پنج درصد شهر( قسمتی از کوی شهرداری ) وصل شده است. قطعی آب در سطح شهر همچنان مشکل اصلی اکثر مردم شهر و روستا است.

قطعی آب در سطح شهر

گاز سطح شهر و برخی روستاها وصل شده و ارتباطات تلفنی به‌خوبی برقرار است، اینترنت هم در سطح شهر مشکلی ندارد و این موضوع به آرامش روانی مردم کمک خوبی کرده است.

برق خیابان‌ها وصل شده اما شرایط برای اتصال برق کوچه‌های آسیب‌دیده و روشن شدن منازل فراهم نیست، کنتورهای برق منازل و شبکه داخلی سیم‌کشی منازل هنوز خیس و خطرناک است. نیروها و مدیران برق و گاز نسبتاً موفق عمل کرده‌اند اما باید کار را تا داخل منازل دنبال کنند و روشنایی بام‌ها و گرم شدن اجاق‌های منازل سیل‌زده کار باید ادامه داشته باشد.

خسارت سنگین سیلاب به پلدختر

در نظر داشته باشیم که میزان خسارت واردشده به زیرساخت‌های شهری اعم از آب، برق، گاز و فاضلاب بسیار بالاست و کار این شرکت‌های خدمات رسان  بسیار سخت و طاقت‌فرسا است.

کار مدیران استانی دشوار و پیچیده است، فشار و درخواست مردم دیگر مناطق آسیب‌دیده و نمایندگان دیگر شهرستان‌ها هم برای جبران آسیب‌های سیل به‌جای خود نیازمند اقدام و نیروی انسانی است.

ارسال موکب‌ها به خوزستان

موکب‌های دیگر استان‌ها هنوز به پل‌دختر نرسیده‌اند و شنیده می‌شود به موکب‌ها دستور داده‌شده به سمت خوزستان حرکت کنند تا مسئولان و امدادگران از گلستان به سمت لرستان راه افتادند قصه خوزستان در حال وقوع است. قصه امدادرسانی به لرستان بین گلستان و خوزستان قرارگرفته، خدا به مسئولان استان و کشور صبر و توان مضاعف بدهد. لرستان در حادثه و بحران  هم بدشانس است.

رابطه بین مردم و امدادگران بسیار صمیمی و گرم است، اینجا مردم آسیب‌دیده‌اند و حاصل یک‌عمرشان با آب‌رفته و آنچه از منازل برجای‌مانده دیوارهایی بسیار متزلزل و فاقد ایمنی است.

تخریب منازل مسکونی

اسکان در این منازل به‌نوبه خود نوعی ریسک است، هم برای سیل‌های بعدی هم برای زلزله‌های چند ریشتری. به نظرم کمک‌های نقدی را باید به سمت رهن منزل جدید برای مردم آسیب‌دیده هدایت کرد.

مردم باید از مصوبه جدید دولت مبنی بر واگذاری زمین رایگان به صاحبان منازل واقع در مسیر سیل استقبال کنند، پیشنهاد و تصویب این مصوبه کار قابل تقدیریست اگر خوب انجام شود. دستگاه‌های استانی مقدمات اجرایی شدن این مصوبه را فراهم نمایند.

راه ارتباطی تعدادی از روستاهای مهم و پرجمعیت همچنان قطع است. ایجاد پل شناور برای روستاهایی مثل چم مهر بسیار ضروری است البته اگر به لحاظ مهندسی امکان‌پذیر باشد. نانوایی‌های سیار در شهر مستقرشده‌اند و اوضاع توزیع نان، آب و غذا نسبتاً خوب است.

انتهای پیام/ش

R41450/P/S6,72/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۳۵۷۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم/ توضیحات وحیدی از آخرین وضعیت امدادرسانی به مناطق سیل‌زده

احمد وحیدی وزیر کشور توضیحاتی را در خصوص امدادرسانی به ۵ استان درگیر سیل در کشور ارائه داد.

دریافت 5 MB

دیگر خبرها

  • خزعلی: رمز رونق تولید "مشارکت همگانی" است
  • اعزام ۶ تیم عملیاتی برای سیل سیستان‌وبلوچستان
  • اعزام ۶ تیم عملیاتی به مناطق سیل‌زده سیستان‌وبلوچستان
  • فیلم/ آخرین وضعیت امدادرسانی در استان‌های سیل‌زده کشور
  • فیلم/ توضیحات وحیدی از آخرین وضعیت امدادرسانی به مناطق سیل‌زده
  • ۳۳ روستا در هرمزگان با مشکلات قطعی برق و آب روبرو هستند
  • بازدید میدانی وزیر کشور از نحوه امدادرسانی در مناطق سیلزده سیستان و بلوچستان
  • محرومیت‌زدایی سپاه با ۶۵ کیلومتر راه‌سازی در اردبیل
  • آخرین وضعیت فیبر نوری در کشور
  • آخرین وضعیت فیبرنوری در کشور