Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-20@01:54:47 GMT

آذربایجان شرقی 6 هزار موقوفه دارد

تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۳۶۳۵۷

آذربایجان شرقی 6 هزار موقوفه دارد

به گزارش ایرنا، حجت‌ الاسلام علی مصائبی روز یکشنبه در آیین غبارروبی امامزاده چکان مراغه گفت: یکی از اصلی ترین برنامه های این اداره در سال 98، بحث عمرانی و طرح جامع توسعه امامزاده های استان برای استفاده بهتر و حضور زائران در این اماکن خواهد بود.
وی اضافه کرد: 200 بقعه و امامزاده در استان وجود دارد که از این تعداد 100 بقعه و امامزاده آباد و قابل دسترس هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حجت‌ الاسلام مصائبی گفت: امامزاده های سید حمزه(ع) و سید محمد کججانی(ع) تبریز، امامزاده سید محمد آقا جلفا، امامزاده سید اسماعیل میانه و امامزاده سید ابراهیم (ع) چکان در مراغه پنج امامزاده شاخص در استان هستند.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه مراغه نیز گفت: طرح جامع توسعه امامزاده ابراهیم (ع) چکان با اعتبار هفت میلیارد تومان و به مساحت سه هزار و 200 مترمربع در حال اجرا است.
حجت الاسلام فریدون مطهری ادامه داد: فاز نخست این طرح اواسط سال 96 آغاز و هم اکنون با پیشرفت فیزیکی 30 درصد ادامه داد.
وی با اشاره به اینکه این طرح در 14 فاز اجرا خواهد شد، گفت: تاکنون برای فاز نخست این طرح یک میلیارد تومان هزینه شده است.
رییس اداره اوقاف و امور خیریه مراغه افزود: طرح جامع توسعه این امامزاده شامل حوزه علمیه، درمانگاه، مجموعه فرهنگی و اداری، زائرسرا، کشتارگاه، سردخانه، صحن اصلی امامزاده، پارکینگ و همچنین شبستان است.
وی گفت: همچنین در طرح جامع توسعه این امامزاده فضاهای استراحتی، تفریحی، زیارتی و آموزشی گنجانده شده است.
وی با تاکید بر اینکه تمامی درآمدهای امامزده های شهرستان در خود شهرستان هزینه می شود، افزود: خیران و مردم شریف و حسینی شهرستان می توانند کمک های مردمی خود برای ساخت، تکمیل و توسعه امامزاده سید ابراهیم (ع) چکان به شماره حساب 12893003135271 نزد تمامی بانک های ملی واریز کنند.
شهرستان مراغه دارای 694 موقوفه شامل 237 موقوفه دارای رقبه، 377 مسجد، 80 حسینیه و یک هزار و 968 رقبه است.
این شهرستان با حدود 263 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
3077/9880
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 آذربایجان شرقی اداره اوقاف و امور حوزه علمیه شاخص کمک های مردمی 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۳۶۳۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویزیت رایگان ارتش در شهرستان مراغه

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی فرمانده پادگان امام رضا(علیه السلام) مراغه گفت: همزمان با روز ارتش امروز تیم سیار بهداری گروه ۱۱ توپخانه با حضور در شهر ۱۵۰ نفر را به صورت رایگان ویزیت کردند.

سرتیپ دوم ستاد حاتم سیفی افزود: ویزیت، مشاوره پزشکی، تست فشار خون و قند از خدمات ارائه شده به شهروندان بود.

وی هدف از برگزاری این طرح درمانی را تحقق شعار «ارتش انقلابی فدای ملت» اعلام کرد و افزود: ارتش انقلابی و همیشه پای کار در کنار تامین امنیت، خود را خادم ملت می‌داند و در همه حال در کنار مردم انقلابی و همیشه در صحنه است.

امیر سیفی گفت: نیروهای پادگان امام رضا(علیه السلام) مراغه در لبیک گویی به فرامین رهبر معظم انقلاب در همه عرصه‌ها در خدمت مردم شهرستان‌های جنوب استان است.

 

دیگر خبرها

  • ویزیت رایگان ارتش در شهرستان مراغه
  • قدردان دغدغه مندی وزیر صمت درباره شرکت مس آذربایجان هستیم
  • تدوین ۳۵ برنامه فرهنگی، هنری و ورزشی برای روز مراغه
  • تدوین برنامه های فرهنگی هنری و ورزشی در مراغه
  • واگذاری واحدهای شهرک صنعتی چاراویماق به سرمایه گذاران
  • اتصال ۴۰۰ روستای آذربایجان شرقی به اینترنت پرسرعت
  • رصدخانه پروژه‌های عمرانی استان آذربایجان شرقی تشکیل می‌شود
  • موافقت با اشتغال ۶۹ زندانی در شهرستان مراغه
  • ۵۷ روستای آذربایجان شرقی از آب شرب پایدار بهره مند می‌شوند
  • توسعه متوازن آذربایجان شرقی اتفاق نیفتاده است