Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-25@06:29:18 GMT

جشن پايان مسکن مهر قم در شهريور 98 برگزار مي شود

تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۳۶۸۵۴

جشن پايان مسکن مهر قم در شهريور 98 برگزار مي شود

خبرگزاري آريا - قم- ايرنا- مديرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعي قم، گفت: با پيگيريهاي انجام شده، مشکل تمام تعاوني هاي مسکن استان برطرف شده است که اميدواريم جشن پايان مسکن مهر تا پايان شهريور ماه 98 برگزار شود.

به گزارش ايرنا، مصطفي کاوياني روز يکشنبه در نخستين جلسه ستاد تسهيل و رفع موانع توليد در سالن امام جواد(ع) استانداري قم، افزود: بيش از 43 هزار واحد مسکن مهر در منطقه پرديسان ساخته شده است و تعداد کمي از واحدهاي مسکن مهر که داراي مشکل در تعاوني بودند تاکنون تکميل نشده که با رفع اين مشکلات، به زودي پرونده مسکن مهر در قم بسته مي شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي در ادامه با بيان اينکه به جز سند اشتغال قم، سند روابط کار استان براي سال 98 تدوين شده است گفت: بيمه کارگران، طرح طبقه بندي مشاغل و ايمني از مسائلي بوده که در ابتداي سال در قم به جمع بندي رسيده است.
کاوياني، رونق اشتغال را اولويت اين اداره کل دانست و گفت: بسياري از قوانين اگر اجرايي شوند ضربه سنگيني به توليد در کشور و استان مي زند که استفاده از ظرفيت هاي قانوني موجود و استفاده بهينه از قوانين بايد مورد توجه قرار گيرد.
وي قوانين مزاحم و متعدد را از جمله موانع توليد دانست و اظهار داشت: بايد اين قوانين درقم شناسايي و پيشنهاد لازم براي حذف آنها تدوين شود.
** تامين مواد اوليه مورد واحدهاي توليدي در صدر اولويت ها باشد
رئيس اتحاديه صادرکنندگان استان قم نيز در اين جلسه با اشاره به مشکلات پيش روي صادرات گفت: گران تمام شدن محصول موجب از رونق افتادن صادرات و رونق قاچاق کالا شده است که بايد در سال جديد اين موضوع ريشه يابي شود.
حسن آقاخاني با بيان اينکه ارزش افزوده از جمله مشکلاتي است که واحدهاي توليد دست به گريبان آن هستند اظهار داشت: در برخي موارد بيش از سه بار از يک کالا ارزش افزوده گرفته مي شود که اين پول تنها به جيب واسطه ها مي رود.
وي افزود: توجه به تامين مواد اوليه مورد نياز واحدهاي صنعتي بايد در صدر اولويت هاي مسئولان استان قرار گيرد.
** بانک هاي استان آمادگي تامين نقدينگي مورد نياز واحدهاي توليدي را ندارند
رئيس اتاق بازرگاني قم نيز در اين جلسه با بيان اينکه از آذرماه سال 97، استان با افت صادرات مواجه بوده است، گفت: براي حفظ تراز صادرات قم درسال 98 بايد ممنوعيت صادرات به صورت موضعي و موقتي برطرف ،ضمن اينکه تامين مواد اوليه و ماشين آلات به روز بايد در استان تسهيل شود.
ابوالفضل خاکي با بيان اينکه بانک هاي استان آمادگي تامين نقدينگي مورد نياز واحدهاي توليدي را ندارند افزود: بايد سه برابر نرخ سال گذشته براي تامين تجهيزات و مواد اوليه مورد نياز واحدهاي توليدي، هزينه شود که در اين زمينه افزايش همکاري بانک ها با واحدهاي توليدي رقم زننده رونق توليد است.
وي با بيان اينکه افزايش قيمت کالاها در سال 97 تا بيش از 300 درصد در بسياري از کالاها شاهد بوديم ادامه داد: روند فعلي وضعيت اقتصادي در کشور موجب مي شود تا چشم انداز صادرات 40 ميليارد دلاري در سال 98 محقق نباشد و در سال جديد نيز شاهد افزايش دوباره قيمت کالاها در کشور باشيم.
** تنها راه رقابتي کردن کالاهاي توليدي کاهش هزينه هاي توليد است
رئيس سازمان جهاد کشاورزي قم گفت: ظرفيت ، اشتغال و ميزان ظرفيت اشتغال بخش کشاورزي قم به طور کامل مشخص است و بايد بر ظرفيت هاي تشويقي بر اولويت هاي سرمايه گذاري تاکيد بيشتري شود.
محمدرضا طلايي با بيان اينکه تنها راه رقابتي کردن کالاهاي واحدهاي توليدي، کاهش هزينه هاي توليد است اظهار داشت: توليد مرغ در برخي استان هاي کشور بيش از 20 هزار ريال از قم کمتر است که اين موجب رقابت پذيري بيشتر مرغ هاي توليد استان هاي ديگر مي شود.
7404/ 6133/
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۳۶۸۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه تسهیلات ۹۰ درصدی در گمرک قزوین

قزوین - مدیرکل گمرک قزوین گفت: گمرک قزوین تسهیلات ۹۰ درصدی به واحدهای تولیدی برای ترخیص کالاهای وارداتی ارائه می‌دهد.سعید نادری با اشاره به ارائه امکانات و خدمات متنوع گمرک قزوین، اظهار کرد: ارائه تسهیلات به واحدهای تولیدی، استفاده از ضمانت‌نامه بانکی و... به فعالان اقتصادی مجاز از جمله خدمات گمرک قزوین محسوب می‌شود.وی در گفت‌وگو با ایرنا خاطرنشان کرد: این گمرک در رده‌های مختلفی از جمله واردات، صادرات، ترانزیت، ورود موقت و مرجوعی فعال است.
نادری تأکید کرد: درآمد گمرک قزوین در ۱۲ ماه منتهی به سال ۱۴۰۲ حدود ۶۱ هزار و ۳۲۳ میلیارد ریال بود که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل با رشد ۱۲۵ درصدی روبه‌رو بود.
به گفته این مسئول، گمرک قزوین در حوزه صادرات ۸۶۷ هزار تن کالا به ارزش ۵۷۴ میلیون دلار را به کشورهای دیگر از جمله عراق، امارات متحده عربی، پاکستان، روسیه و ترکیه صادر کرد. منبع: قدس آنلاین

دیگر خبرها

  • افزایش تخصیص ارز به واحدهای تولیدی اردبیل
  • طرح «شنبه‌های احیا» برای واحدهای تولیدی در کردستان اجرا می‌شود
  • موانع و مشکلات ۳۰۰ واحد تولیدی در سطح همدان برطرف شد
  • تجدید میثاق مدیران و کارکنان بانک رفاه کارگران با آرمان‌های بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی
  • کمک به رفع مشکل واحدهای تولیدی
  • صادرات ۹ میلیارد دلاری استان تهران
  • ساخت و ساز ویلایی از طریق مشارکت‌های مردمی رشد پیدا کرد
  • ارائه تسهیلات ۹۰ درصدی در گمرک قزوین
  • ابتکار جدید یک هسته فناور در سوددهی واحدهای صنعتی
  • تحویل واحدهای مسکونی دانشگاه صنعتی امیرکبیر تا شهریور سال جاری