Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-03-29@15:00:34 GMT

پشتیبانی فایرفاکس از ویژگی بارگذاری تنبل

تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۳۷۳۲۲

پشتیبانی فایرفاکس از ویژگی بارگذاری تنبل

پس از گوگل کروم، فایرفاکس تصمیم گرفته از ویژگی بارگذاری تنبل صفحات پشتیبانی کند. این موضوع در حالت آزمایشی قرار دارد و به زودی وارد فاز جدی تر خواهد شد.

پشتیبانی از بارگذاری تنبل، یک ویژگی مثبت است که سرعت نهایی دسترسی به وب را افزایش می دهد. اما شاید در این مورد اطلاعاتی نداشته باشید بنابراین جالب است بدانید که در این روش تا زمانی که کاربر اقدام به بازدید از سایر بخش‌های یک سایت یا اپلیکیشن نکرده باشد، آن بخش برای کاربران بارگذاری نمی‌شود تا زمانی که کاربر بخواهد از آنها بازدید کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این روش سبب می‌شود تا بخش‌های مختلف یک صفحه به صورت بخش بخش بارگذاری شوند و سرعت بارگذاری سایت را افزایش می‌دهد. همچنین باتوجه به اینکه بخش‌های اضافی و مشاهده نشده هنوز بارگذاری نشده‌اند، ترافیک کمتری را از کاربران دریافت می‌کند.

اکنون مهندسان موزیلا قصد دارند  با اضافه کردن پشتیبانی از "بارگذاری تنبل"، یک مکانیسم برای بارگیری و بارگذاری تصاویر در صورتی که روی صفحه نمایش کاربر در هنگام بارگذاری اولین وب سایت قابل مشاهده نیستند، اجرایی کنند.

 

کار  اضافه کردن این ویژگی در فایرفاکس از ماه گذشته آغاز شد. گوگل از ماه ژانویه 2018، برای بیش از یک سال، از مکانیسم بارگذاری تنبل در کروم استفاده کرده است. البته این سیستم چندان جدید نیست و سیستم بارگذاری تنبل از بیش از یک دهه پیش در بخش توسعه وب بوده است. این ویژگی ابتدا به عنوان یک مفهوم برای کتابخانه های جاوااسکریپت ایجاد شد.

سپس توسعه دهندگان دریافتند که با تاخیر در بارگیری تصاویر غیر قابل مشاهده، می توانند به طور قابل توجهی زمان بارگذاری صفحات وب، معیارهای بهینه سازی جستجوگرها (جستجوگرها) و موقعیت بهتر در نتایج جستجوی گوگل را بهبود بخشند.

این مفهوم به سرعت گسترش یافت و تا اوایل سال 2010، صدها کتابخانه و پلاگین وجود داشت که راه های آسانی برای اجرای مکانیزم بارگذاری تنبل در وب سایت ها، صرف نظر از زبان برنامه نویسی پایه و یا سیستم مدیریت محتوا (CMS) استفاده می کردند.

اولین قدم به سمت بارگذاری تنبل از سطح وبسایت به سطح مرورگر در ژانویه 2018 انجام شد؛ زمانی که گوگل یک سند طراحی را ارائه کرد که نشان داد چگونه کروم از بارگذاری پویای تصاویر و فریم هایی که خارج از بخش "قابل رویت" صفحه است پشتیبانی می کند.با پشتیبانی از گوگل، این ویژگی برای مرورگرهای دیگر نیز جذاب شد و فایرفاکس نیز به فکر اجرای این طرح افتاد./ انتخاب

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۳۷۳۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییر لوگوی گوگل به افتخار عباس عطار، عکاس ایرانی

گوگل در چندین کشور لوگوی خود را به افتخار عباس عطار، عکاس نامدار ایرانی تغییر داد.

به گزارش یورونیوز، گوگل در چندین کشور لوگوی خود را به افتخار عباس عطار، عکاس نامدار ایرانی تغییر داد.

به مناسبت هشتادمین سال تولد عباس عطار در روز جمعه ۲۹ آوریل (۱۰ فروردین)، موتور جستجوگر گوگل لوگوی خود را تغییر داد و به افتخار این عکاس نامدار ایرانی، تصویر او را در صفحه اول سایت گذاشت.

دیگر خبرها

  • تغییر لوگوی گوگل به افتخار یک عکاس ایرانی
  • خبر خوش برای مالکان آیفون ۱۲ / بروزرسانی هیجان انگیز اپل
  • تغییر لوگوی گوگل به افتخار عباس عطار، عکاس ایرانی
  • پنجره نقل و انتقالات استقلال چگونه باز می‌شود؟
  • گلکسی A55 سامسونگ قابلیتی دارد که حتی گلکسی S24 هم ندارد!
  • همه باشگاه‌های ایرانی بدهی دارند و تا ۵ اردیبهشت باید مدارک را بارگذاری کنند
  • حرف‌های تلخ ستاره ملی‌پوش؛ در گوگل در مورد مرگ جستجو می‌کردم!
  • فرایند تولید و فرآوری کدو تنبل در مزارع آمریکایی (فیلم)
  • مهلت بارگذاری مدارک مالی باشگاه‌ها برای اخذ مجوز حرفه‌ای
  • اندروید ۱۵ نصب اپلیکیشن‌های قدیمی را غیرممکن می‌کند