Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-25@04:40:53 GMT

با آیفون های جدید بو را تشخیص دهید

تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۳۷۷۳۶

با آیفون های جدید بو را تشخیص دهید

به تازگی حق امتیازهایی متعلق به اپل منتشر شده که نشان می دهد احتمالا آیفون ها یا اپل واچ آینده این شرکت می توانند بو را تشخیص دهند.

طبق حق امتیازهای منتشر شده جدید، آیفون‌ها و اپل واچ های آتی به قابلیت‌های شناسایی بو تجهیز می‌شوند.

به نظر می‌رسد اپل مشغول تحقیق روی روش‌هایی برای ردیابی آلودگی و مواد شیمیایی خطرناک به وسیله حسگرهای کوچکی است که در محصولاتش تعبیه می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حق امتیازهای جدید اپل توضیح داده با استفاده از چند حسگر مواردی مانند بوی غذاهای فاسد، بوی عرق و حتی سطح قند خون انسان را ردیابی می‌کند.

یکی از این حق امتیازها بیشتر برای رصد آلودگی هوا است. اپل با استفاده از حسگر ردیابی ذرات معلق در هوا را ردیابی می‌کند.

حق امتیاز اختراع دیگر «سیستم ها و روش‌هایی برای بررسی محیط» نام گرفته و اپل در آن توضیح می‌دهد سیستم‌هایش با استفاده از حسگرها و هوش مصنوعی بو مواد شیمیایی مختلف را ردیابی می‌کنند.

در متن این حق امتیاز توضیح داده شده که چگونه می‌توان حسگرهای مایع یونی را با سیستم‌های بسته روی تراشه همخوان کرد. حسگرها دارای لایه‌ای با قابلیت نفوذ هوا هستند که اجازه می‌دهند مواد شیمیایی وارد سیستم شود و در مرحله بعد میزان ماده شیمیایی موجود در هوا سنجیده می‌شود./مهر

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۳۷۷۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توضیح سلاجقه درباره عقب نشینی آب دریای خزر

 به گزارش تابناک، سلاجقه در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره شرایط دریای خزر، اظهار کرد: دریای خزر شرایط نوسانات متعدد دارد و با توجه به شرایط اقلیمی و بهره بردای ۵ کشور از این دریا، این احتمال دارد که در فصول و سال‌های مختلف عقب نشینی یا بالاآمدگی داشته باشد. الان در بازه زمان عقب نشینی هستیم. کشور‌های حوزه آبریز خزر باید در قالب کنوانسیون تهران وظایف خود را اجرا کنند. دولت سیزدهم پس از ۶ سال این کنوانسیون را احیا کرد.

وی افزود: در ژنو توافقات خیلی خوبی شد. کاپ ششم هم در تهران برگزار می‌شود و باید کشور‌ها اگر آب بند یا سدی ایجاد کرده اند، تکالیف خود را در این زمینه عملیاتی کنند.

وی درباره میزان عقب نشینی آب دریای خزر، گفت: در میانگین نوسانات وضعیت فعلی طبیعی است و سال‌هایی داشته ایم که این عقب نشینی بیشتر بوده است.

رئیس سازمان محیط زیست در خصوص جمع آوری کیسه‌های نایلونی، گفت: طبق اساس نامه دولت، کیسه‌های زیر ۲۵ میکرون از چرخه تولید و توزیع و مصرف در بازه زمانی ۵ ساله حذف می‌شود.

منبع: ایسنا
 

دیگر خبرها

  • فرآیند احداث پایانه مکانیزه مواد معدنی آغاز شد/ تحقق ترافیک ۱۰ میلیون تنی مواد معدنی و شیمیایی ظرف سه سال
  • مواد شیمیایی ماریجوانا 5 برابر سیگار
  • ببینید | رفع فیلتر اپلیکیشن پرطرفدار پس از ۲ سال؟؛ وزیر ارتباطات توضیح داد
  • توضیح سلاجقه درباره عقب نشینی آب دریای خزر
  • آیا آیفون 15 ضد آب است؟ تست ضد آب بودن آن
  • آغاز رصد و پالایش صنایع پرخطر کرمان
  • مقایسه کیفیت عکس پرتره آیفون 15 پرو مکس با سامسونگ اس 24 اولترا (عکس)
  • کدام موادغذایی حاوی سطح خطرناک‌تری از مواد شیمیایی ماندگار هستند؟ چه خوراکی‌هایی را باید کمتر خورد؟
  • ۱۰ دلیل برای اینکه جدیدترین مدل آیفون را نخریم!
  • برای نخستین‌بار در جهان: مشاهده اشعه ایکس از یک اتم