Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده ولایت ننگرهار در پارلمان افغانستان با ابراز نگرانی از گسترش فعالیت داعش در شرق این کشور گفت: دولت و نیروهای خارجی می‌دانند چه کسانی از داعش حمایت می‌کنند اما هیچ اقدامی علیه آنها انجام نمی‌دهند. ۱۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۸ بین الملل آسیا-اقیانوسیه افغانستان نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، ده‌ها نفر از بزرگان قومی در ولایت ننگرهار با برگزاری نشستی نگرانی خود را از فعالیت روز افزون گروه تروریستی داعش در برخی از شهرستان‌های این ولایت اعلام کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«حضرتعلی» نماینده ننگرهار در پارلمان افغانستان اظهار داشت: دولت افغانستان و نیروهای خارجی می‌دانند که چه کسانی از گروه تروریستی داعش در این ولایت حمایت تدارکاتی انجام می‌دهند.

وی افزود: حمایت تدارکاتی از گروه تروریستی از طریق بزرگراه و به صورت آشکارا صورت می‌گیرد.

نماینده ننگرهار تصریح کرد: دولت و نیروهای خارجی می‌دانند که چه کسانی از داعش حمایت و برای آنها جاسوسی می‌کنند اما چرا بر علیه آنها اقدامی صورت نمی‌گیرد؟

وی افزود: نمی‌دانم چه بازی در راستای این موضوع جریان دارد.

حضرتعلی هشدار داد: گروه تروریستی داعش در منطقه «ویگل» شهرستان «دره نور» ولایت ننگرهار و در برخی از مناطق ولایت کنر بار دیگر نفوذ کرده است.

وی تصریح کرد که اگر اقدامی در راستای سرکوب این گروه تروریستی صورت نگیرد عواقب ناگواری را برای مردم این مناطق در پی خواهد داشت.

نماینده ننگرهار در پارلمان از مردم ولایت‌های شرقی این کشور نیز خواست تا در راستای مبارزه با داعش متحد شوند.

حمایت پایگاه نظامی آمریکا از داعش در شرق افغانستان تلاش برای انسجام و بزرگنمایی داعش در افغانستان؛ «عمر کنری» سرکرده جدید شد

این اظهارات در حالی صورت می‌گیرد که روند مبارزه با داعش در افغانستان همواره با ابهامات بسیاری همراه بوده است.

اخیرا نیروهای امنیتی افغان در ولایت‌های ننگرهار و کنر نیز عملیات نظامی را در راستای سرکوب این گروه تروریستی به راه انداختند.

از سوی دیگر، وزارت دفاع افغانستان نیز از کشته شدن ده‌ها داعشی خبر داده است.

گفته می‌شود که طالبان نیز در هفته‌های اخیر عملیات گسترده را علیه مواضع گروه تروریستی داعش در ولایت کنر راه اندازی کرده است و درگیری‌ها هنوز در این ولایت جریان دارد.

این در حالی است که طالبان در عملیات پاکسازی داعش در ولایت‌های شرقی افغانستان همواره با حملات هوایی جنگنده‌های آمریکایی روبرو می‌شوند و در برخی از موارد نیز نیروهای آمریکایی برای حمایت میدانی از جنگجویان داعشی به صورت مستقیم با طالبان درگیر شده‌اند.

انتهای پیام/.  

R36461/P36446/S8,87,1413/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "افغانستان"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار افغانستان اخبار افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۳۷۹۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مخفیگاه داعشی‌ها در «حمرین» عراق بمباران شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المعلومه، فرماندهی عملیات مشترک عراق امروز سه شنبه از یک حمله هوایی علیه مواضع تشکیلات تروریستی داعش در سلسله کوه‌های حمرین خبر داد.

فرماندهی عملیات مشترک این کشور با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: بعد از دریافت اطلاعات گسترده و دقیق از سوی سرویس اطلاعات نظامی و همکاری با نیروهای امنیتی دیگر، نیروی هوایی عراق با استفاده از جنگنده اف ۱۶ یک حمله هوایی علیه مخفیگاه عناصر داعش در سلسله کوه‌های حمرین انجام دادند.

در این عملیات هوایی تعدادی از عناصر تروریست به هلاکت رسیدند.

«محمد التمیمی» یکی از فرماندهان نیروهای حشد شعبی نیز روز گذشته تاکید کرد که این نیروها موفق شدند طی یک کمین منحصر به فرد در اطراف روستای المبدد واقع در شرق تلال حمرین در استان صلاح الدین ۲ عنصر داعشی را به هلاکت برسانند.

وی در ادامه افزود: این عملیات بعد از به دست آمدن اطلاعات دقیق و شناسایی محل نفوذ عناصر تروریست صورت گرفت.

التمیمی اضافه کرد: کمین نیروهای حشد شعبی در روستای المبدد ضربه دیگری به پیکره تشکیلات تروریستی داعش در منطقه حمرین وارد آورد.

کد خبر 6086299

دیگر خبرها

  • به صورت گسترده در جهان پذیرفته شده ایم
  • متهم شدن ۷ تبعه خارجی در آلمان به ارتباط با داعش خراسان
  • پلیس فرانسه نماینده پارلمان را بابت انتقاد از اسراییل احضار کرد
  • پلیس فرانسه نماینده ارشد پارلمان را احضار کرد
  • نماینده ارشد پارلمان فرانسه به دلیل انتقاد از اسراییل احضار شد
  • روسیه از واگذاری کرسی نمایندگی افغانستان در سازمان ملل به طالبان حمایت می‌کند
  • دستیار نماینده پارلمان اروپا به اتهام جاسوسی برای چین از کار تعلیق شد
  • احتمال احیای داعش در منطقه تا چه حد جدی است؟
  • مخفیگاه داعشی‌ها در «حمرین» عراق بمباران شد
  • نشست هیات اندیشه ورزی اتباع استان گلستان