Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-25@21:45:33 GMT

شتابدهنده‌های تخصصی حوزه آب حمایت می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۳۸۱۰۲

شتابدهنده‌های تخصصی حوزه آب حمایت می‌شود

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، شتاب‌دهنده تخصصی فناوری‌های مرتبط با گرد و غبار، بیابان‌زدایی و شورورزی با اولویت در مناطق خوزستان و سیستان و بلوچستان، شتاب‌دهنده تخصصی فناوری‌های سامانه‌های نمک‌زدایی با اولویت در منطقه مرکزی ایران وشتاب‌دهنده تخصصی فناوری‌های احصاء و بازچرخانی آب و تصفیه فاضلاب با اولویت در مناطق خراسان و مرکزی ایران می توانند برای دریافت این حمایت از ستاد توسعه فناوری‌های آب، خشکسالی، فرسایش و محیط زیست معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اقدام کنند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متقاضیان فعال در سه حوزه اعلام شده می توانند تقاضای خود را در قالب کاربرگ تکمیل (حداکثر یک شتابدهنده) و تا اول اردیبهشت 1398 به آدرس پست الکترونیک این ستاد (info@ab.isti.ir) ارسال کنند .

درشرایط اولیه دیافت این حمایت آمده است که شتابدهنده ها باید دارای تجربه عملی در توسعه و تجاری‌سازی موفق حداقل یک محصول باشند و جذب، استقرار و تعیین مدل همکاری شتابدهنده با حداقل 5 تیم فناور در هر دوره شتابدهی (مدل مشارکت، مدل‌های همکاری پس از شتابدهی، خرید فناوری، مدل سرمایه‌گذاری) را در رزومه خود داشته باشند .

همچنین شتابدهنده ها باید دارای توان سرمایه‌گذاری، تأمین مالی یا جذب سرمایه به میزان درخواستی از معاونت و نیز توان دسترسی به بازار فروش محصول یا محصولات نیز باشند .

در صورت وجود شرایط اولیه و با تکمیل مفاد کاربرگ، پیشنهاد مورد بررسی قرار گرفته و در صورت تأیید معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری طبق ضوابط، حمایت‌های لازم از ایجاد شتاب‌دهنده تخصصی صورت می گیرد .

انتهای پیام /

306 / 159 ستاد توسعه فناوری خشکسالی محیط زیست شتاب دهنده تخصصی بیابان زدایی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: ستاد توسعه فناوری خشکسالی محیط زیست شتاب دهنده تخصصی بیابان زدایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۳۸۱۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اداره سرمایه انباشته وقف باید علمی باشد/ تحقق شعار سال در حوزه کشت و صنعت

نخستین نشست هم‌اندیشی و بررسی چالش‌های پیش‌رو در حوزه شرکت‌های دانش‌بنیان امروز (۶ اردیبهشت‌ماه) با حضور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در نمایشگاه دستاوردهای وقف برگزار شد.

به گزارش ایسنا، سجده -مدیرعامل بنیاد توسعه عمران موقوفات- در ابتدای این نشست با بیان اینکه در کتب دینی آمده که حضرت علی(ع) نخلستان ایجاد کرده و وقف می کردند، گفت: تقریبا ۵ سال است که توسعه تولید با حضور مردم در سازمان اوقاف اتفاق افتاده است. 

وی ادامه داد: بنیاد توسعه عمران موقوفات در شناسایی زمین‌ها تلاش می‌کند و سعی داریم در حوزه کشت و صنعت با مشارکت مردم در تحقق شعار سال گام برداریم. 

در ادامه این نشست بیگدلی -معاون بهره‌وری اقتصادی سازمان اوقاف و امور خیریه- با اشاره به چشم‌انداز این معاونت در حوزه اجتماعی و ارتباط سازمان با شرکتهای دانش‌بنیان گفت: اولین اقدام وقف این است که بتواند کسب منفعت از عین وقف داشته باشد، مرحله بعد این منافع داخل کاسه‌ای ریخته می شود که حفظ می‌شود و سرریز آن اجرای نیت است. باید بیشترین کسب منفعت از موقوفات داشته باشیم.

وی اظهار کرد: برای اینکه علم در خدمت کسب منفعت قرار گیرد اکوسیستمی برای حمایت از دانش بنیان‌ها با رعایت قوانین وقف طراحی شده است که این شرکت‌ها اکثرا به سوددهی رسیده‌اند.. 

در بخش دیگری از این نشست، حجت‌الاسلام والمسلمین خاموشی -رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه- ضمن تقدیر از دانشمندان که در نمایشگاه شرکت کرده‌اند، گفت: سازمان وقف از نظر سرمایه‌ای دارای بودجه دولتی نیست و ما در دوره فعلی می‌خواهیم وقف را حرکت دهیم. به عنوان مثال ما دارای میلیون‌ها رقبه هستیم که این رقبات‌ به صورت عرصه و اعیان است و ما باید شکل مدیریت‌مان در خصوص این موقوفات علمی باشد.

وی ابراز کرد: اگر پول داریم اداره سرمایه انباشته باید علمی باشد. در واقع سرمایه‌های وقف باید علمی اداره شود زیرا تنوع در وقف به نیات واقفان و اعیان اعطایی ربط دارد. 

خاموشی با تاکید بر اینکه دانش‌بنیان‌ها باید در خدمت ارزان‌سازی و رفاه مردم باشند، افزود: ما موظف به رعایت قانون وقف هستیم. اوقاف از دانش بنیان‌های نوپا حمایت می کند و ما مفتخریم که تاکنون از ۳۹ شرکت حمایت کرده‌ایم.

وی تصریح کرد: باید در حوزه اقتصاد تاثیرگذار و در تولید ملی بدون نفت موفق باشیم. در حوزه صنعت ورود کرده‌ایم که ۳۰ درصد درآمد نفتی را پوشش می‌دهد، در حوزه مسکن نیز رقبات‌ زیاد داریم که از این رو به مسکن نخبگانی توجه ویژه داریم.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه بیان کرد: در تمام رقبات‌ زراعی بحث زنجیره زراعی مدنظر است. بحث معادن به عنوان ظرفیت مغفول اوقاف بوده است، همچنین مساله دیگر توجه به حوزه صنایع تبدیلی است. در حوزه فناوری هم زیرساخت‌های سخت افزاری و هم نرم افزاری مدنظر است که کارهای خوبی در حال انجام است، نباید فراموش کنیم که حوزه فناوری تاثیر شگرف در اقتصاد کشور خواهد داشت.

در بخش دیگری از این نشست در حوزه ارائه طرح سیمان ژئوپلیمری بر پایه خاکستر باگاس، بحث وقف ماندگار در راستای توسعه پایدار مورد بررسی قرار گرفت. این شرکت به فناوری تولید برق و سیمان با وجود تحریم‌ها و موانع داخلی دست پیدا کرده است. 

بر اساس آنچه در این نشست عنوان شد، درصد قابل توجهی از شرکت‌های دانش بنیان در سطح کشور هیچ گردش مالی ندارند. صرفا ایده‌ای است که در مرحله آزمایشگاهی ارائه شده است.

این شرکت‌ها معتقدند اگر قرار است کاری و حمایتی در حد اوقاف انجام شود باید متفاوت از کارهایی باشد که توسط دیگران انجام می شود. شرکت‌های دانش بنیان از ایده تا تجاری‌سازی در کشورهای پیشرفته حمایت می‌شوند.

موضوع دیگر که مورد بحث قرار گرفت، این بود که در مناطق محروم خیلی از محصولات دانش بنیان کارایی ندارد، همچنین موضوع عمران در مناطق محروم بررسی شد و به گفته کارشناسان در زمینه تکنولوژی بتن باید تعریف دیگری در مناطق محروم داشته باشد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اداره سرمایه انباشته وقف باید علمی باشد/ تحقق شعار سال در حوزه کشت و صنعت
  • شرکت‌های دانش بنیان و واحدهای فناور کرمانشاه توسعه می‌یابند
  • ۱۳۸ صاحب ایده در رویداد شتاب قم با یکدیگر به رقابت پرداختند
  • «رویداد استارتاپی شتاب» در پارک علم و فناوری قم برگزار شد
  • چالش‌های یک شتاب‌دهنده در حوزه تولید محتوا/ درآمدزایی از انیمیشن به شرط ورود به بازار بین‌المللی
  • مخاطرات عدم سرمایه‌گذاری متوازن در زیست‌بوم هوش مصنوعی
  • حمایت ایرانسل از رویداد استارتاپی «هوش مصنوعی از داده تا ثروت»
  • اجرای ۳ پروژه پیشران در حوزه فناوری های نرم
  • شناسایی و توسعه فناوری شرکت‌های دانش‌بنیان در سطوح علمی و اقتصادی 
  • شناسایی و توسعه فناوری شرکت‌های دانش‌بنیان در سطوح علمی و اقتصادی