Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-25@13:30:11 GMT

‌‌سد یامچی ۷ میلیون متر مکعب کسری دارد

تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۳۸۱۵۲

‌‌سد یامچی ۷ میلیون متر مکعب کسری دارد

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اردبیل با بیان اینکه ‌‌سد یامچی ۷ میلیون متر مکعب کسری دارد، گفت: متاسفانه با وجود بارش‌های چند روز اخیر ما در ورودی آب سدها با کاهش رواناب‌ها روبه‌رو هستیم. ۱۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۶ استانها اردیبل نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، اصغر سلیمان‌زاده ظهر امروز در نشست با هیئت مدیره، معاونان، مدیران ستادی و شهرستانی بخش آب در اردبیل اظهار داشت: همه ما در سال جدید با تلاش و کوشش مضاعف و عمل به منویات مقام معظم رهبری در راستای نامگذاری سال جدید به نام سال رونق تولید باید گام‌های محکم و استوار برداریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به بحران سیل در آغازین روزهای سال جدید و به تبع آن مشکلات ایجاد شده برای تعدادی از هموطنان گفت: سیل بلا نیست بلکه یک نعمت الهی است که ما انسان‌ها نمی‌توانیم از آن استفاده بهینه کنیم.

منحنی افت دشت اردبیل متوقف شده است250 میلیون متر مکعب آب از دشت اردبیل خارج می‌شوددشت اردبیل 605 میلیون متر مکعب کسری آب دارد900 هزار تن سیب زمینی از دشت اردبیل برداشت می‌شود

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل با بیان اینکه همه ما وظیفه داریم به هموطنانمان که در این سیل آسیب جانی و مالی دیده‌اند، کمک کنیم، تصریح کرد: به عنوان عضوی از این جامعه اسلامی باید همه ما کمک کنیم تا حادثه دیدگان از سیل اخیر از این مشکل عبور کنند.

سلیمان‌زاده با اشاره به موضوع دخل و تصرف در رودخانه‌ها بیان کرد: متاسفانه علی رغم تلاش‌هایی که توسط نهادهای مرتبط در این خصوص به عمل می‌آید عده‌ای در حریم و بستر رودخانه‌ها تجاوز می‌کنند که این عمل خطر سیلاب را دوچندان می‌کند.

وی با اشاره به کاهش رواناب‌ها در بسیاری از نقاط استان از جمله بالادست سد یامچی افزود: متاسفانه با وجود بارش‌های چند روز اخیر ما در ورودی آب سدها با کاهش رواناب‌ها روبه‌رو هستیم که امیدواریم با ذوب شدن برف در ارتفاعات بخش قابل توجهی از این کمبودها برطرف شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل با بیان اینکه در حال حاضر سد یامچی نسبت به مدت مشابه سال قبل هفت میلیون متر مکعب کسری دارد، اظهار کرد: با بارش‌های پیش بینی شده و نیز ذوب شدن برف‌ها در ارتفاعات امیدواریم این مشکل برطرف شده و حجم آب این سد نیز برای ماه‌های آتی افزایش یابد.

سلیمان‌زاده با تاکید لزوم آمادگی در برابر سیلاب تصریح کرد: با بازدیدهایی که به همراه مقامات استان در چندین روز اخیر از برخی رودخانه‌های سطح استان به عمل آورده‌ایم، تلاش می‌کنیم تا برخی از نقاط حادثه خیز رودخانه‌ها را با کمک مسئولان مرتفع سازیم تا در موقع بحران احتمالی سیل دچار مشکل نشویم.

وی با بیان اینکه با همکاری نیروهای قضایی و انتظامی استان با متجاوزان به حریم و بستر رودخان‌ ها برخورد خواهد شد، افزود: در کنار برخورد با متجاوزان به حریم و بستر رودخانه‌ها، اقدامات مناسبی برای لایروبی و آزادسازی حریم رودخانه‌ها در سطح استان به عمل آمده و این اقدامات تداوم خواهد یافت.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل جلوگیری از حفر چاه‌های غیرمجاز، جلوگیری از کشت برنج در برخی نقاط استان، تقلیل منصوبات و نصب کنتورهای هوشمند را از دیگر برنامه‌های شرکت در سال 98 برشمرد و گفت: خوشبختانه تعدادی از طرح‌های مهم سدسازی در طول امسال آماده بهره‌برداری خواهند شد که با افتتاح این پروژه‌ها تحول بزرگی در توسعه استان اتفاق خواهد افتاد.

انتهای پیام/ش

R41374/P/S6,49/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۳۸۱۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جابجایی ۲۵۲ هزار تن کالا از استان اردبیل

کلیم اله وثوقی امروز در بازدید از شرکت‌های حمل ونقل کالا در شهرستان پارس آباد با بیان اینکه این میزان کالا در قالب ۱۵ هزار و۷۲۱ برگ بارنامه در استان جابجا شده است، عمده کالاهای جابجا شده را سیمان فله ای و کیسه ای،انواع بنزین،آب معدنی ،سیب زمینی،مصالح ساختمانی،شمش آهن،گندم و گازوئیل برشمرد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل افزود: در یک ماهه گذشته ۱۳۹ هزار تن کالا از شهرستان اردبیل، هفت هزار تن کالا از شهرستان پارس آباد، ۷۹ هزار تن کالا از شهرستان نمین،هشت هزار تن کالا از شهرستان بیله سوار،هشت هزار تن کالا از شهرستان مشگین شهر،سه هزار تن کالا از شهرستان گرمی،هفت هزار تن کالا از شهرستان خلخال و یک‌هزار تن کالا از شهرستان اصلاندوز جابجا شده است.

او همچنین از افزایش ۱۸ درصدی صدور بارنامه در شهرستان پارس آباد خبر داد و گفت: در مدت مشابه سال قبل ۶۵۹ برگ بارنامه در این شهرستان صادرشده بود که در یک ماهه گذشته این رقم ۷۸۲ برگ بارنامه است.

عضو شورای ترافیک استان اردبیل با اشاره به فعالیت ۹۰ شرکت حمل ونقل کالا در استان اردبیل افزود:۱۳ هزار و ۵۵۰ دستگاه ناوگان و ۱۲ هزار و ۶ نفر راننده در حوزه حمل ونقل کالا در حال خدمات رسانی به مردم استان هستند.

دبیر کمیسیون مدیریت اجرایی ایمنی حمل ونقل استان اردبیل از مردم و صاحبان کالا خواست هرگونه انتقاد و شکایت خود از عملکرد شرکت‌ها و رانندگان را به سامانه ۱۴۱ راهداری استان اطلاع دهند تا در اسرع وقت در کمیسیون‌های مربوطه به تخلفات رسیدگی شود.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • تزریق ۳.۵ میلیون متر مکعب آب به تالاب هشیلان
  • مروری بر بودجه در سال ۱۴۰۳؛ دست دولت در جیب مردم برای جبران کسری!
  • افزایش ذخایر آبی سدهای مازندران
  • جابجایی ۲۵۲ هزار تن کالا از استان اردبیل
  • اجرا خط دوم انتقال آب سد یامچی به تصفیه خانه آب اردبیل
  • اجرای خط دوم انتقال آب سد یامچی به تصفیه خانه آب اردبیل
  • خرید مدل های مختلف جاروبرقی مرکزی از نمایندگی های معتبر کسری
  • ۱۶۰ کیلومتر از رودخانه های مازندران لایروبی شد
  • میزان ظرفیت تولید گاز به ۸۷۵ میلیون متر مکعب رسیده است
  • حجم آب ورودی سد‌های استان کرمان در بارندگی‌های اخیر ١٠ میلیون متر مکعب بود