Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-19@16:28:31 GMT

حضور زنبورهای رباتیک در ایستگاه فضایی

تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۳۸۱۶۲

حضور زنبورهای رباتیک در ایستگاه فضایی

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، زنبورها به عنوان یکی از پرمشغله‌ترین و سختکوش‌ترین حیوانات روی کره زمین شناخته می‌شوند. بنابراین جای تعجب نیست که ناسا در مأموریت اخیر خود از آنها به عنوان دستیاران رباتیک تازه کار در فضا استفاده کند.

این ربات‌ها "زنبورهای فضایی"(Astrobees) نام دارند و اندازه زنبورهای رباتیک مذکور یک فوت مربع است و بنابر گفته‌ها این ربات‌ها می‌توانند در انجام کارهای روزمره و توسعه و آزمایش فناوری گرانش صفر به خدمه ایستگاه فضایی بین المللی کمک کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته ناسا، زنبورهای فضایی رباتیک می‌توانند بدون نظارت فضانورد وظایف خود را انجام دهند. بدین ترتیب با ورود این زنبورهای رباتیک به ایستگاه فضایی بین‌المللی، فضانوردان می‌توانند به راحتی برخی کارها را به آنها محول کنند و خود بر سایر وظایف مهم دیگر تمرکز کنند.

ناسا قصد دارد با نصب ماژول پیش رانش مغناطیسی بر روی این زنبورهای رباتیک از آنها برای تست فناوری پیش‌رانش مغناطیسی در محیط جاذبه صفر ایستگاه فضایی بین‌الملی استفاده کند. این نوع فناوری یک گام مهم در توسعه تلسکوپی که می‌تواند نشانه‌های زندگی در کهکشان‌های دور را تشخیص دهد، به شمار می‌رود.

زنبورهای یاد شده مجهز به چند دوربین، سنسور، صفحه نمایش لمسی، بلندگو و میکروفن هستند و هر زنبور رباتیک با بازوهای مکانیکی خود می‌تواند مجموعه‌ای از کارها را انجام دهد.

دانشمندان ناسا این زنبورهای فضایی رباتیک را در مرکز تحقیقات ایمز(Ames Research Center) در ایالت کالیفرنیا آمریکا توسعه داده اند.

هر ربات مکعبی شکل می‌تواند با پیش ران‌هایی پنکه‌ای در هر جهت پرواز کند. درون ربات‌های مذکور باتری‌هایی نیز تعبیه شده است و هر زمان که شارژ این باتری در حال اتمام باشد این زنبورهای رباتیک به صورت خودکار به یک نیروگاه متصل می‌شوند و شارژ می‌شوند.

انتهای پیام/

178 / 159 ناسا رباتیک ربات‌ زنبورهای رباتیک خدمه ایستگاه فضایی بین المللی رانش مغناطیسی ماژول

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: ناسا رباتیک ربات زنبورهای رباتیک خدمه ایستگاه فضایی بین المللی ماژول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۳۸۱۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چین ۳ فضانورد را به ایستگاه فضایی‌اش می فرستد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپیس،در حال حاضر فضاپیمای شنژو۱۸ روی یک موشک لانگ مارچ 2F قرار گرفته است. این موشک و کپسول روی پد پرتاب در مقر پرتاب ماهواره جیوکوان مستقر شده اند. این موشک در ۱۷ آوریل به پد پرتاب منتقل شده است.

آژانس پروازه فضایی انسانی چین(CMSA) اعلام کرد شنژو۱۸ در زمان مناسب در آینده نزدیک به فضا پرتاب می شود. اما اعلامیه های بسته شدن حریم هوایی حاکی از آن است که پرتاب موشک به ایستگاه فضایی تیانگونگ قرار است در ساعت ۱۳ به وقت گرینویچ در ۲۵ آوریل انجام شود. البته نام خدمه ای که در این ماموریت به تیانگونگ سفر می کنند، منتشر نشده است. نام ۳ فضانورد احتمالا یک روز قبل از پرتاب در کنفرانس خبری اعلام خواهد شد.

در این میان تیم هایی در بندر فضایی جیوکوان مشغول آماده سازی پرتاب هستند. یو یی یکی از کارمندان مرکز دستور دهی و کنترل مرکز پرتاب ماهواره جیوکوان در این باره می گوید:ما با توجه به ویژگی های ماموریت چند برنامها طرح اضطراری و بیش از 50 تکرار تمرینی ماموریت و تمرین اضطراری را برای تقویت هماهنگی بین مواضع مختلف انجام داده ایم.

پیش بینی می شود ماموریت شنژو ۱۸ حدود ۶ماه طول بکشد. خدمه نیز احتمالا ۷ ساعت پس از پرتاب به ایستگاه فضایی چین در مدار زمین می رسند و خدمه ماموریت شنژو ۱۷ از آنها استقبال خواهند کرد.

چین فرایند سرهم بندی ایستگاه فضایی تیانگونگ در مدار زمین را در آوریل ۲۰۲۱ میلادی آغاز و ۱۸ ماه بعد آن را تمام کرد.

کد خبر 6082199 شیوا سعیدی قوی اندام

دیگر خبرها

  • چین ۳ فضانورد را به ایستگاه فضایی‌اش می‌فرستد
  • چین ۳ فضانورد را به ایستگاه فضایی‌اش می فرستد
  • برنامه‌ریزی ناسا برای تجدید قوای کاوشگر ستاره‌های نوترونی
  • چه فناوری‌های نوینی در صنعت کشاورزی به کار گرفته می‌شود؟
  • ناسا برخورد زباله‌های ایستگاه فضایی با خانه مردی در فلوریدا را تایید کرد
  • سقوط یک شی عجیب از فضا بر روی خانه‌ای در آمریکا
  • امروز هوش مصنوعی و رباتیک به عنوان پیش برنده‌های علم و فناوری در دنیا مطرح است + فیلم
  • ناسا در مریخ با مشکلی بزرگ مواجه شد
  • سوییس به معاهده آرتمیس پیوست
  • زباله فضایی سقف خانه‌ای در ایالات‌متحده را سوراخ کرد