Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی از ایفای نقش پررنگ این مرکز در حوزه علم و فناوری برای سال جاری خبر داد.

به گزارش گروه فناوری خبرگزاری دانشجو به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، ایمان افتخاری رییس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی درباره فعالیت‌های این مرکز در سال جاری عنوان کرد: برنامه ریزی و اقدامات پیش بینی شده در صندوق برای آینده به گونه‌ای است تا این نهاد به مجموعه‌ای نقش آفرین در سیاستگذاری علم و فناوری تبدیل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
برای تحقق این هدف راهکار‌های متعددی در نظر گرفته شده است تا با عملی کردن آن‌ها این مسیر سریع‌تر طی شود.

افتخاری ادامه داد: افزایش تنوع بسته‌های حمایتی صندوق یکی از اقداماتی است که صندوق در این مسیر انجام می‌دهد. در سال‌های گذشته تعاملات صندوق با زیست بوم علم و فناوری کشور بیشتر از طریق امضاء تفاهم نامه با دانشگاه‌ها بود. اما در سال جاری در نظر داریم این تعاملات به شرکت‌های دانش بنیان و صنایع نیز توسعه پیدا کند. البته تمرکز صندوق بر فعالیت در حوزه علم و دانش است و در حوزه شرکت‌های دانش بنیان نیز از نظر محتوایی، تقسیم کار مشخصی با سایر زیرمجموعه‌های معاونت علمی و فناوری انجام می‌دهیم. از سویی توجه به حوزه آموزش نیز از اولویت‌های مهم صندوق است تا فعالیت‌های این حوزه هم متناسب با سیاست‌های علمی کشور تقویت شود.

به گفته وی، یکی از کانون‌های تمرکز این نهاد روی بسته‌های پسا دکتری خواهد بود. در سال جاری با حمایت مالی بهتر و ارزیابی‌های کیفی‌تر شاهد پشتیبانی قوی‌تر از این بخش برنامه‌های صندوق می‌شویم.

رییس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی توسعه تعاملات بین المللی را از دیگر فعالیت‌های مد نظر صندوق در سال جاری دانست و گفت: در سال‌های گذشته همکاری‌های مناسبی با کشور‌هایی همچون چین، آلمان و روسیه شکل گرفته است. در نظر داریم این تعاملات را با کشور‌هایی که شتاب قابل توجهی در رشد علمی داشته اند، توسعه دهیم. علاوه بر توسعه تعاملات با کشور‌های یاد شده تعامل با کشور‌های برزیل، آفریقای جنوبی، کره جنوبی، سوییس و سنگاپور، هلند و لهستان و برخی دیگر از کشور‌ها از جهت ظرفیت‌های خاصی که برای همکاری وجود دارد برای صندوق در اولویت قرار دارد. هدف این است که با برنامه‌ریزی‌های دقیق زمینه برای حضور بین المللی محققان کشور و افزایش تعاملات بین‌المللی هدفمند آن‌ها فراهم شود.

افتخاری در بخش بعدی سخنان خود درباره نظام ارزیابی صندوق بیان کرد: مبنای نظام ارزیابی صندوق، رجوع نظر متخصصان است، که از نقاط قوت صندوق محسوب می‌شود. یکی از کاستی‌های نظام ارزیابی حاکم در بیشتر نهاد‌های علمی کشورمان این است که مبتنی بر نظر متخصصان نیست. در نظر داریم با به سازی این ساختار ارزیابی، نظامی را عرضه کنیم که مورد اعتماد سایر نهاد‌ها قرار گیرد و در آینده نزدیک جایگزین روش‌های ماشینی ارزیابی شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: معاونت علمی فناوری زیست بوم علم و فناوری صندوق حمایت از پژوهشگران حمایت از شرکت های دانش بنیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۳۸۴۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امضای تفاهم نامه همکاری علمی بین المللی مرکز تحقیقات تغییر اقلیم و سلامت و موسسه بهداشت عمومی ادواردو سنتیای هند

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، تفاهم نامه همکاری بین مرکز تحقیقات تغییر اقلیم و سلامت دانشگاه علوم پزشکی تهران و موسسه بهداشت عمومی ادوارد و سینتیای هند منعقد شد.

به گفته عباس استاد تقی زاده رئیس مرکز تحقیقات تغییر اقلیم و سلامت، از آنجایی که موضوع تغییر اقلیم یک موضوع جهانی است و در راستای توسعه همکاری‌های بین المللی و بین المللی سازی دانشگااه، این تفاهم نامه امضا گردید. دکتر استاد تقی زاده اضافه کرد: این تفاهم نامه به منظور تبادل تسهیلات، دانشجویان و محققان، تدوین و اجرای تحقیقات مشترک، برگزاری برنامه‌های آموزشی مشترک، و توسعه شبکه‌های علمی در منطقه منعقد گردیده است.

وی افزود: مرکز تحقیقات تغییر اقلیم و سلامت یکی از مراکز تحقیقاتی زیرمجموعه پژوهشکده محیط زیست دانشگاه علوم پزشکی تهران است که در سال ۱۴۰۲ با هدف مقابله با یکی از مهم‌ترین چالش‌های قرن حاضر – تأثیرات تغییرات اقلیمی بر سلامت انسان – تأسیس شده است. مأموریت اصلی این مرکز شناسایی، تحلیل و ارائه راهکار‌هایی برای مقابله با این تأثیرات است. با توجه به گستردگی و پیچیدگی موضوع، مرکز تلاش می‌کند تا با استفاده از داده‌های علمی و رویکرد‌های نوآورانه، به بهبود شرایط زیست‌محیطی و بهداشتی جوامع محلی، ملّی و جهانی کمک کند. این مرکز از متخصص‌ترین و خبره‌ترین اساتید و محققان دانشگاه علوم پزشکی تهران برای انجام ماموریت‌های خود بهره می‌گیرد.

رئیس این مرکز تاکید کرد: مرکز تحقیقات تغییر اقلیم و سلامت بر این باور است که همکاری و مشارکت عمیق میان افراد، دانشگاه ها، مراکز تحقیقاتی، سازمان‌ها و سیاست‌گذاران می‌توان به راه‌حل‌های نوآورانه و پایدار برای مقابله با تغییرات اقلیمی دست یافت.

تقی زاده گفت: موسسه بهداشت عمومی ادوارد - سینتیا موسسه علمی در هند است که در حوزه‌های دانش و تحقیقات علمی در حوزه‌های سلامت جهانی، تغییر اقلیم و دیگر زمینه‌های مشترک فعال بوده و به واسطه شبکه دانشگاهی خود در کشور هند و دیگر کشور‌های جهان می‌تواند همکار مناسبی برای مرکز تحقیقات تغییر اقلیم و سلامت باشد.

لازم بذکر است که متن کامل تفاهم نامه همکاری در اینجا قابل مشاهده می‌باشد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ایران و هند تفاهم‌نامه توسعه همکاری در حوزه سلامت امضا کردند
  • امضای تفاهم نامه همکاری علمی بین المللی مرکز تحقیقات تغییر اقلیم و سلامت و موسسه بهداشت عمومی ادواردو سنتیای هند
  • انعقاد تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه صنعتی شریف و شرکت ایرانول
  • امضای تفاهم‌نامه علمی پژوهشی دانشگاه آزاد و دادگستری شاهرود
  • تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه با انعقاد تفاهم نامه شرکت ایرانول و دانشگاه شریف
  • انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین فنی‌وحرفه‌ای و دانشگاه صنعتی همدان
  • تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه زابل و فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان منعقد شد
  • روز پرکار دانشگاه آزاد کرمانشاه با امضای ۲ تفاهم‌نامه همکاری
  • حمایت پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران از پایان نامه‌های تحصیلات تکمیلی دانشگاه بیرجند
  • انعقاد تفاهم نامه همکار بین اداره کل دامپزشکی استان آذربایجان غربی و دانشکده دامپزشکی دانشگاه ارومیه