Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@06:35:33 GMT

خسارت 2.5 میلیاردی سیل به بناهای تاریخی یزد

تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۳۸۸۳۶

خسارت 2.5 میلیاردی سیل به بناهای تاریخی یزد

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد با اشاره به خسارت‌های سیل در روزهای ابتدایی امسال به بناهای تاریخی این استان، گفت: مناطق تاریخی روستاهای نصرآباد و سانیج در شهرستان تفت متحمل بیشترین آسیب در این رابطه شده‌اند.

«سید مصطفی فاطمی» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا در این باره تصریح کرد: خسارت وارد شده به خانه‌های تاریخی این دو روستا حدود 2.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

5 میلیارد تومان برآورد شده است.

وی با بیان این که در زمستان 97 و قبل از ایام تعطیلات نوروز 98 نیز بارندگی‌ها موجب خسارات زیادی به بافت جهانی شهر تاریخی یزد شده بود، گفت: خسارت‌های این بارندگی‌ها به بناهای تاریخی یزد بیش از  9 میلیارد تومان برآورد شد.

مدیر کل میراث فرهنگی استان مرمت ساباط‌ها و تویزه‌های آسیب دیده معابر را از اقدامات انجام شده توسط میراث عنوان کرد و گفت: خوشبختانه با اقدام به موقع میراث فرهنگی و به منظور آماده‌سازی شهر برای پذیرایی از میهمانان نوروزی، همگی این تخریب‌ها خیلی زود ترمیم شدند و تقریباً هیچ کدام از این بخش‌ها در معابر بدون مرمت و استحکام بخشی به حال خود رها نشدند.

وی افزود: البته مقادیر اندکی مصالح ساختمانی نیز به برخی از اهالی و ساکنان بافت تاریخی برای مرمت بخش‌های آسیب دیده خانه‌های مسکونی‌ آنها اعطا شد.

فاطمی با بیان این که هنوز بودجه‌ای از اعتبارات ستاد بحران به این موضوع اختصاص داده نشده است، گفت: برای رفع مشکلات بافت تاریخی و بناهای آسیب دیده در بافت و خارج از آن، نیازمند تامین اعتبار هستیم.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: منطقه یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۳۸۸۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تا ۲۴ ساعت آینده میزان خسارت‌ها برآورد می‌شود

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، ابوالحسینی در ارتباط با خبر ۲۰ گفت: وضعیت مدیریت رواناب‌ها مطلوب ارزیابی می‌شود و خوشبختانه روانابی وارد استان نشد وتن‌ها آبگرفتگی‌های داخل شهر مربوط به بارش‌ها در همان نقاط بود و در حوزه راه‌های استان نیز وضعیت مطلوبی داریم. 
وی ادامه داد: اکنون عمده محور‌های استان یزد باز هستند، ولی محور‌های یزد به دربید، یزد –خضرآباد، مروست به هرات واسفندآباد – صفاشهر، مسدود هستند که دهیاران در حال تلاش برای بازگشایی محور‌ها هستند. 
معاون امور عمرانی استانداراضافه کرد: در زمینه آبگرفتگی معابر و برخی منازل که دستگاه‌های خدمات رسان در حال تلاش هستند و پس زدگی فاضلاب که ۱۹ مورد بوده که توسط آب و فاضلاب در حال رسیدگی است و مواردی مانند آب گرفتگی بافت تاریخی یا خانه‌های بافت تاریخی توسط شهرداری بافت تاریخی یا میراث فرهنگی در حال رسیدگی هستند. 
ابوالحسینی گفت: انشالل در ۲۴ ساعت آینده شرایط به شرایط طبیعی برگردد و لی ۹۰ درصد شرایط طبیعی است و طبق قانون مدیریت بحران، پس از پایان بحران میزان خسارت برآورد می‌شود و در ۲۴ ساعت آینده میزان خسارات برآورده می‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تا ۲۴ ساعت آینده میزان خسارت‌ها برآورد می‌شود
  • بروز کمترین آسیب باران در بافت تاریخی یزد با همکاری جامعه محلی
  • بارندگی های اخیر ۱۸۴ میلیارد ریال به بناهای تاریخی سیستان و بلوچستان خسارت زد
  • اجرای طرح احیا باغات و بافت تاریخی شهر شاهدیه
  • خسارت ۱۸۴ میلیاردی باران به بناهای تاریخی سیستان وبلوچستان
  • خسارت ۱۸۴ میلیاردی به بنا‌های تاریخی سیستان و بلوچستان
  • مرمت طرح‌های مشترک میراث فرهنگی و شهرداری در میبد
  • خسارت ۱۸۴ میلیاردی بارندگی به بناهای تاریخی سیستان‌وبلوچستان
  • سمینار بین‌المللی تأثیر بحران‌های طبیعی بر بناهای تاریخی با رویکرد کاربرد فناوری‌های نوین برگزار می‌شود
  • سرمایه گذاری ۳۶۰ میلیاردی بخش خصوصی در بناهای تاریخی