Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-16@20:21:11 GMT

کنترل بهره وری رفتگران چینی با مچ بند هوشمند

تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۳۸۹۰۱

کنترل بهره وری رفتگران چینی با مچ بند هوشمند

چین که در سال های اخیر به استفاده گسترده از فناوری های هوشمند برای افزایش بهره وری و کنترل عملکرد کارکنان حوزه های مختلف روی اورده، این بار به سراغ رفتگران رفته است. از جمله اقدامات انجام شده در این زمینه در گذشته، می توان به نصب تراشه های RFID بر روی خودروها، تولید عینک های آفتابی مجهز به قابلیت تشخیص چهره، استفاده از لباس های فرم مجهز به موقعیت یاب مکانی برای دانش اموزان و غیره اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در تازه ترین تحول در این زمینه، دولت چین مچ بندهای مجهز به جی پی اس را در اختیار رفتگران قرار داده تا آنها به طور آنی قابل ردگیری باشند و مشخص شود در چه موقعیت جغرافیایی قرار دارند.



در صورتی که رفتگران بیش از 20 دقیقه ساکن بوده و تحرک خاصی نداشته باشند، موضوع از طریق مچ بندهای جی پی اس مشخص شده و می توان به آنها در این مورد هشدار داد تا فعالیت های خود را از سر بگیرند.

البته استفاده از این مچ بندها مخالفان و موافقان متعددی دارد و برخی مخالفان می گویند نباید از این روش برای کنترل بیش از حد و آزار رفتگران استفاده کرد و آنها را به فعالیت بیش از حد وادار کرد.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: تکنولوژی عینک هوشمند مچ بند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۳۸۹۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

◄ عملیات بندری وسایل نقلیه در بنادر شرق هرمزگان هوشمند سازی شد

تین نیوز

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان از هوشمندسازی عملیات بندری (سامانه های ورود و خروج وسایل نقلیه) در راستای کاهش ترافیک و تسریع در ارائه خدمات بهینه به صاحبان کالا در بنادر شرق این استان خبر داد. 

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان؛ حمیدرضا محمدحسینی تختی اظهار داشت: در راستای کاهش ترافیک بندری، بهبود و تسریع در عملیات و ارائه خدمات مناسب، سامانه مدیریت تردد ناوگان با هدف ارتقا شاخص های بندری در حال اجرایی شدن قرار دارد.

وی ادامه داد: مطابق با ابلاغیه های سازمان بنادر و دریانوردی مبنی بر تسهیل عبور و مرور وسایط نقلیه، با هدف کاهش  و کنترل ترافیک با تجهیز سامانه های اکسس کنترل (Access control) و مدیریت تردد ناوگان حمل جاده ای، اقدامات اولیه برای نصب و استفاده بهینه از این سیستم در دستور کار قرار گرفته است.

مدیر بندر شهید باهنر در خصوص مزایای این طرح گفت: با عملیاتی شدن این سامانه به صورت موازی و برخط می توان از طریق مدیریت زمان و هوشمندسازی کنترل ورود و خروج وسایط نقلیه از حجم اضافی ترافیکی مبادی ورودی شهر تا حد چشمگیری جلوگیری کرد.

محمدحسینی تختی از دیگر اهداف این طرح به ارایه مطلوب خدمات، افزایش بهره وری و اطمینان از انطباق آن با قوانین سازمان اشاره کرد و افزود: بر نامه های تدوین شده در این زمینه رویکردی جامع و مساله محور دارد و با اجرای آن روند ورود وسیله نقلیه، حین تخلیه و بارگیری و نیز خروج آن با نظم، سرعت و سهولت انجام خواهد شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • هونگچی H ۵؛ سدان چینی ۵میلیاردی در بازار!
  • خرید این سدان چینی بیش از ۵میلیارد تومان آب می‌خورد!
  • هوشمند‌سازی عملیات بندری وسایل نقلیه در بنادر شرق هرمزگان
  • ◄ عملیات بندری وسایل نقلیه در بنادر شرق هرمزگان هوشمند سازی شد
  • کنترل هوشمند ساختمان با سامانه ایران‌ساخت 
  • کنترل و نظارت ساختمان از راه دور با سامانه ایران‌ساخت
  • کنترل هوشمند ساختمان با سامانه ایران‌ساخت ممکن شد
  • هوشمندسازی ۷۸ درصد کنتور‌های برق بخش کشاورزی استان اردبیل
  • پیشرفت در بخش هوشمندسازی و کنترل‌پذیری بارهای مصرفی
  • سه فرهنگسرای مجهز در استان بوشهر به بهره‌برداری می‌رسد