Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه سیاسی جهان نيوز: الیاس حضرتی، جانشین کروبی در حزب اعتماد ملی که گاه نظرات عجیب و غریبی مطرح می کند، اینبار تحلیلی از شرايط سياسي، اقتصادي و اجتماعي كشور ارائه کرده است.

به گزارش جهان نيوز، جانشین کروبی گفته است: «در سال 97 در محورهاي مختلف سعي كرده‌ايم اقداماتي را انجام دهيم. عمده‌ترين و مهم‌ترين موضع من از ابتداي سال ضمن اينكه تزريق اميد و اميدواري و اعتماد به نفس به ملت و دولتمردان را در دستور كار خودم داشتم، سال قبل تمام عيدديدني‌ها را به اين شعار تبديل كردم كه ما بايد اميد را تزريق كنيم، چون مي‌دانستم چه اتفاقاتي در سال 97 پيش خواهد آمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

او ادامه داد: «تلاش من در سال 97 بر اين بود كه ضمن اينكه اميد و اميدواري را به آينده در بين ملت و مردم داشته باشم، در كنارش اقداماتي انجام دهيم كه اين مسائل را در ميدان عمل هم حل كنيم. عمده‌ترين و مهم‌ترين موضوعاتي كه سال گذشته مردم در سطح زندگي روزمره با آن دست به گريبان بودند، موضوعات اقتصادي و معيشت مردم بود. بر اين اساس براي اينكه موضوعات اقتصادي و معيشت را بتوانم به تصوير بكشم و همه مسوولان و مديران و تمام تصميم‌گيران چه در بين همكارانم در مجلس و چه در قوه مجريه و چه در قوه قضاييه و فراتر از آن در سطوح بالاتر و نهادهايي كه تحت نظر اين سه قوه هم نيستند و همين‌طور بخش خصوصي و عمومي و كل مردم را متوجه اين نكته كنم كه ما در يك شرايط ويژه قرار داريم كه نامش را «شرايط اقتصاد جنگي» گذاشته‌ام. تمام تلاشم اين بود كه مسوولان مملكت از شخص رييس‌جمهور تا تك‌تك وزرا و مخصوصا تيم اقتصاد آرايش جنگي بگيرند و حس جنگي داشته باشند و اين حس به مسوولان منتقل شود كه ما در يك شرايط ويژه قرار داريم. براي اينكه ترامپ از برجام خارج شده و در واقع يك جنگ نابرابر و تمام‌عيار عليه ما شروع كرده است. او اعلام كرد كه دنبال اين هدف است كه يك قطره نفت هم از ايران صادر نشود و مشكلات اقتصادي و معيشتي آن‌قدر فشار بياورد كه مردم به مسوولان‌شان فشار بياورند تا مسوولان‌شان پرچم تسليم را بلند كنند و تسليم شوند.»

قائم‌مقام حزب اعتماد ملي به اين سوال كه اگر نتوانيم اين شرايط جنگي را مهار كنيم چه تبعاتي براي كشور خواهد داشت؟ پاسخ داد: «اعتقادم بر اين است كه از رخدادها و مسائل پيش آمده، نه تنها فرار نمي‌كنم بلكه با سرعت به سمتش پيش مي‌روم و به مقابله و درگير شدن با آن مي‌پردازم. وقتي فرار كنيد در هر صورت سيل شما را فرا مي‌گيرد. ولي اگر با يك روحيه كاملا جنگي و آمادگي به شكم داستان و طرفش برويد، مي‌توانيد اقداماتي انجام دهيد كه موجب مهار آن شود. نكته دوم اينكه از فرصت‌ها بايد داستان‌هاي مفيد ساخت. تهديدها هميشه مي‌تواند براي ما تبديل به فرصت شود. حوادث مي‌تواند تبديل به فرصت شود. زلزله مي‌تواند تبديل به يك نعمت شود. اينها به روحيه ما بستگي دارد كه ما چه كار مي‌توانيم بكنيم كه از اين داستان به خوبي عبور كنيم.»

او معتقد است: «دعواي ما با دولت ضمن حمايت از دولت تا پايان دوره‌اش، با اين روش مديريتش است كه آقاي روحاني آستين‌ها را بالا بزن و به جاي اينكه هشت ساعت كار مي‌كردي، الان بايد 16 ساعت در دفترت بنشيني و حتي بعضي شب‌ها همانجا بخوابي. تا استاندار و رده بخشدار هم بدانند كه رييس‌جمهور امروز در اتاق كار خود خوابيده، تختي گذاشته و اتاقش را به عنوان اتاق جنگ براي دفاع از اقتصاد مقاومتي انتخاب كرده و مي‌خواهد اقتصاد بدون نفت راه بيندازد. بايد اين را به تصوير كشيد. اگر به تصوير كشيده شود و ببينند كه آقاي رييس‌جمهور يك هفته به منزل نرفته و با لباس و پوتين (به لحاظ آمادگي و به صورت سمبليك) در اتاق خود خوابيده و لحظه به لحظه با تيم اقتصادي و اساتيد اقتصاددان كشور و نيروهاي تازه‌نفس و جوان اقتصادداني كه خلاق و مبتكرند و با بخش خصوصي و تعاوني جلسه مي‌گذارد، اين جديت به مردم هم منتقل مي‌شود.»

الياس حضرتي ادامه داد: «دولت در كار خودش جدي نيست. من بارها گفته‌ام و اسم اين دولت را دولت بي‌تصميم، ديرتصميم و بدتصميم گذاشته‌ام. يعني دلش مي‌خواهد هم پياز را بخورد، هم جريمه را بدهد و هم ... بخورد. هر سه تا خسارت را خودش بخورد به جهنم ولي به مردم تحميل مي‌كند.»

قائم‌مقام حزب اعتماد ملي گفت: «اگر از دولت حمايت نكنيم، امكان ساقط شدن دولت هست. سقوط دولت در اين شرايط به نفع منافع ملي نيست. داستان‌هاي جديد كه پشت آن خوابيده، انجام مي‌شود. اگر دولت با اين كج‌دار و مريز حركت كردنش، دير تصميم گرفتنش، بد تصميم گرفتن و نگرفتن تصميم‌هاي به‌موقعش خسارت وارد مي‌كند، ولي سقوط دولت و اينكه چه جرياناتي بعد از آن انجام خواهد شد، صد برابر بيشتر ضرر خواهد داشت. ما فقط بايد مرتب به دولت تاكيد كنيم و تذكر دهيم، جلسه و يادآوري كنيم و هُل دهيم تا خود همين دولت اين كارها را انجام دهد.

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۴۰۰۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عجیب، اما واقعی؛ دولت پرسپولیس و استقلال را قسطی فروخت

آفتاب‌‌نیوز :

احسان خاندوزی وزیر اقتصاد و دارایی دقایقی پیش در یک برنامه تلویزیونی حضور یافت و در مورد واگذاری سهام پرسپولیس و استقلال صحبت کرد: امروز ۸۵ درصد سهام دو باشگاه پر طرفدار و مردمی استقلال و پرسپولیس در فرابورس به بخش غیر دولتی واگذار شد. دولت سیزدهم زمانی بر سر کار آمد که این ۲ باشگاه دچار محرومیت‌هایی شده بودند؛ در سال ۱۴۰۰ ستادی به عنوان ستاد واگذاری بین وزارتخانه‌های ورزش و جوانان و وزارت اقتصاد، سازمان خصوصی سازی و سازمان بورسی تشکیل شد و در اسفند ماه همان سال اولین گام برداشته شد؛ این در حالی بود که سه دولت قبل در این زمینه ناکام بودند.

او با اشاره به جزئیات این واگذاری عنوان کرد: در دولت سیزدهم بورسی شدن دو باشگاه از محل افزایش سرمایه بدون حق‌تقدم انجام و در سال ۱۴۰۱ تلاش شد تا از طریق عرضه به بخش‌های خصوصی و تعاونی فرایند مالکیت این دو باشگاه حل و فصل شود که از سوی بخش تعاونی و خصوصی اقبال نشد. تلاش دولت بر این بود تا مساله اتحاد مالکیت و بحث مدیریت و انضباط مالی را بتواند حل و فصل کند.

وزیر اقتصاد در مورد الزام‌ای اف سی توضیح داد: همزمان مساله جریمه آسیایی، فرصت اصلاح اقتصادی و مالی و مدیریت این ۲ باشگاه را فراهم کرد. در پایان سال ۱۴۰۲ تلاش شد تا از طریق کنسرسیومی از بانک‌های غیر دولتی و صنایع پتروشیمی این مساله حل و فصل شود که این اتفاق امروز در فرابورس محقق شد. طبق اطلاعاتی که در فرابورس قرار دادند ارزش نهایی سهام این دو باشگاه اعلام و با ارزش ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان برای استقلال و ۳ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان برای پرسپولیس نهایی شد.

او در پایان گفت: با توجه به اینکه ۱۰ درصد معامله باید به عنوان نقدی و ۹۰ درصد اقساطی صورت می‌گرفت، امروز بخش نقدی قطعی شد و اقساط طی مهلت‌های ۶ ماهه به کنسرسیوم‌های بانکی و پتروشیمی اعلام شده است. روز چهارشنبه (پنجم اردیبهشت ماه) با حضور وزیر ورزش و جوانان برنامه‌ای در این زمینه برگزار خواهد شد.

منبع: خبر ورزشی

دیگر خبرها

  • سخنگوی دولت: پس از بارش‌های اخیر بخشی از حقابه هیرمند آزادسازی شد / معیشت مردم و ایجاد رشد اقتصادی اولویت مذاکرات مشترک دولت و مجلس دوازدهم خواهد بود
  • وزیر امور اقتصاد و دارایی: پرسپولیس به کنسرسیومی از بانک ها واگذار شد
  • دیدار «پوتین» و «علی اف» در مسکو
  • عجیب، اما واقعی؛ دولت پرسپولیس و استقلال را قسطی فروخت
  • وزیر اقتصاد: سرخابی‌ها قسطی فروش رفتند
  • عجیب، اما واقعی؛ پرسپولیس و استقلال قسطی فروخته شد
  • «الهام علی‌اف» وارد مسکو شد
  • تاکید رئیس مجلس بر لزوم اتفاق نظر دولت و مجلس برای مقابله با مشکلات ارزی
  • مطالبه تاسیس بیمارستان شهر جدید سهند از استاندار آذربایجان شرقی
  • تصویر جهانی دولت جمهوری اسلامی ایران ؛ کشوری عزتمند است