Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-24@16:46:39 GMT

بارش باران در یاسوج از 1200 میلیمتر فراتر رفت

تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۴۰۱۲۱

بارش باران در یاسوج از 1200 میلیمتر فراتر رفت

ولی بهره ‌مند روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: میزان بارندگی سال زراعی 97-98 به ترتیب در سی سخت 1060.8، دهدشت 816.6، امامزاده جعفر 760، دوگنبدان 666.3 و لیکک 684.2 میلیمتر بوده است.
وی افزود: میانگین میزان بارندگی کهگیلویه و بویراحمد در سال زراعی 97-98 تاکنون 863.6 میلیمتر بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بهره مند بیان کرد: در کل سال زراعی گذشته در یاسوج424.1، در سی سخت484، دهدشت283، دوگنبدان179.3، لیکک311.1و در امامزاده جعفر 176.8 میلیمتر باران باریده بود.
وی ادامه داد: میانگین بارش های سال زراعی گذشته تا 17 فروردین حدود 197.3 میلیمتر بوده است.
کارشناس اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: فردا دوشنبه آسمان کهگیلویه و بویراحمد نیمه ابری تا ابری، در بعضی ساعات رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید، در مناطق مستعد بارش تگرگ پیش بینی می شود.
بنا بر اعلام مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد میزان بارش‌های سامانه اخیر استان تا ساعت ۱۳و 30 دقیقه یکشنبه ۱۸ فروردین دریاسوج ۱۴.۶، سی سخت ۹.۶، لیکک ۶.۸ و دهدشت ۶ میلیمتر بوده است.
دفتر مطالعات پایه منابع آب ایران کهگیلویه و بویراحمد را در سال زراعی 97و 98 از نظر میانگین بارندگی استان ها در رتبه دوم پربارش ترین ها اعلام کرده است.
سال هایی که کمتر از میانگین بلند مدت در منطقه ای باران ببارد را خشکسالی و بیشتر از این میانگین را ترسالی می خوانند.
کهگیلویه و بویراحمد با مساحتی حدود 16 هزار و 249 کیلومترمربع، سرزمینی مرتفع و کوهستانی با اقلیم سردسیری و گرمسیری در جنوب غربی ایران قرار دارد.
این استان یک درصد مساحت کشور را در اختیار دارد.
9868/1662
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 خشکسالی رعد و برق کهگیلویه و بویراحمد وزش باد هواشناسی 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۴۰۱۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادامه تلاش‌های سه روزه آتش‌نشانان برای پیدا کردن جسد کودک ۵ ساله

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد مدیرعامل آتش نشانی یاسوج از ادامه تلاش‌های سه روزه آتش نشانان برای پیدا کردن جسد کودک ۵ ساله در رودخانه خرسان خبر داد.

محمد رستمی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا گفت: یک تیم ۶ نفره غواصی آتش نشانی یاسوج به فرمانده مدیرعامل آتش نشانی پس از حدود ۱۰ کیلومتر پیاده روی در منطقه کوهستانی و سخت گذر، جستجوها را از سمت منطقه «دره شور» شروع کردند.

وی اظهار کرد: این کودک ۵ ساله در منطقه «نارمه» پشت کوه شهرستان فلارد استان چهارمحال و بختیاری غرق شد که آب رودخانه خرسان جسد این کودک به حوزه استحفاضی استان کهگیلویه و بویراحمد انتقال داد و نیروهای امدادی با حس انسان دوستانه سه روز است که در تلاش برای پیدا کردن جسد این کودک هستند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ادامه تلاش‌های سه روزه آتش‌نشانان برای پیدا کردن جسد کودک ۵ ساله
  • ادامه تلاش‌های سه روز آتش‌نشانان برای پیدا کردن جسد کودک ۵ ساله
  • تامین آب شرب، صنعت و کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد/سدها پر شد
  • ثبت ۱۳۳۰ میلی‌متر باران در کهگیلویه و بویراحمد
  • اعلام میزان بارش‌های کهگیلویه و بویراحمد امروز تا ساعت ۲۱:۳۰
  • راه‌اندازی دومین پایگاه اورژانس هوایی کهگیلویه و بویراحمد در گچساران
  • فعالیت ۳۷ جایگاه عرضه سوخت مایع در کهگیلویه و بویراحمد
  • تصادف ۳ خودرو با ۳ کشته در مسیر یاسوج به اصفهان
  • تصادف با سه فوتی در جاده یاسوج_ اصفهان
  • ثبت بیش از ۳ میلیون تردد در محورهای مواصلاتی کهگیلویه و بویراحمد