Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-25@13:11:29 GMT

اصلاح بخشی از قانون انتخابات مجلس در کمیسیون شوراها

تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۴۰۴۴۵

اصلاح بخشی از قانون انتخابات مجلس در کمیسیون شوراها

سخنگوی کمیسیون شوراهای مجلس از اصلاح بخشی از قانون انتخابات مجلس در کمیسیون شوراها خبر داد. ۱۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۵ سیاسی مجلس و دولت ایران نظرات - اخبار سیاسی -

اصغر سلیمی سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم،در تشریح جزئیات جلسه عصر امروز(یکشنبه، 18 فروردین) این کمیسیون، گفت: بررسی مواد ارجاعی از صحن علنی به کمیسیون شوراها درباره اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس در دستور کار اعضای کمیسیون قرار داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: فرمول نحوه ورود نمایندگان از حوزه‌های انتخابیه‌ای که در پارلمان یک و دو کرسی دارند و حوزه‌های انتخابیه‌ای که بیش از سه کرسی در قوه‌مقننه با هم متفاوت است و پیش‌تر در نشست علنی مجلس مقرر شد، این موضوع مجدد در کمیسیون شوراها به عنوان کمیسیون تخصصی بررسی شود.

جریمه متخلفان از قانون انتخابات مجلس مشخص شدبررسی اصلاح قانون انتخابات مجلس در دستورکار نمایندگانادامه بررسی اصلاح قانون انتخابات مجلس در دستورکار نمایندگانمخالفت نمایندگان با مسکوت‌ماندن اصلاح قانون انتخابات مجلس

 

سخنگوی کمیسیون شوراهای مجلس تصریح کرد: با تصمیم کمیسیون کاندیداهای حوزه‌های انتخابیه‌ای که یک نماینده در مجلس دارند در صورت کسب 51 درصد آرا در حوزه فرعی بدون توجه به رأی استانی مستقیم به مجلس می‌روند.

سلیمی ادامه داد: در این جلسه مقرر  شد که در جلسات آتی با حضور کارشناسان مرکز پژوهش‌های مجلس و نمایندگانی از سوی دولت درباره حوزه‌های انتخابیه‌ای که بیش از سه نماینده در پارلمان دارند، تصمیم‌گیری شود و فرمول مناسب آن نیز مشخص شود.

نماینده مردم سمیرم در مجلس با بیان اینکه تاکنون شورای نگهبان نظر خود را درباره عدم امکان کاندیدا شدن نمایندگانی که سه دوره پیاپی سابقه نمایندگی دارند نداده است، خاطرنشان کرد: پس از تصویب نهایی طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس و تقدیم آن، نظر شورای نگهبان به مجلس اعلام می‌شود.

انتهای‌پیام/

R1385/P/S1,15/CT11 واژه های کاربردی مرتبط اصغر سلیمی کمیسیون سیاست داخلی کمیسیون های مجلس نمایندگان مجلس مجلس دهم

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کمیسیون سیاست داخلی کمیسیون های مجلس نمایندگان مجلس مجلس دهم کمیسیون سیاست داخلی کمیسیون های مجلس نمایندگان مجلس مجلس دهم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۴۰۴۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین جمع‌بندی کمیسیون اجتماعی برای توافق یک تعطیلی پربحث

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: به نظر می‌رسد که آخرین جمع‌بندی کمیسیون و امضایی که دوستان کردند بر مبنای تعطیلات روز شنبه است و احتمالا گزارش کمیسیون به عنوان تعطیلات روز شنبه به هیات و برای صحن ارسال خواهد شد.

به گزارش ایلنا، علی‌اصغر عنابستانی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، درخصوص آخرین تصمیمات پیرامون لایحه اصلاح قانون خدمات کشوری که به طرح تعطیلات ۲ روزه آخر هفته مشهور است، گفت: کمیسیون در حال بررسی است، بنده از بحث استفتاء و استعلام اطلاع ندارم، اما کمیسیون اجتماعی به عنوان کمیسیون تخصصی در حال بررسی است و یک جلسه هم با اتاق بازرگانی و بخش خصوصی برگزار شد و نظرات مختلف شنیده شد.

وی ادامه داد: به نظر می‌رسد که آخرین جمع بندی کمیسیون و امضایی که دوستان کردند بر مبنای تعطیلات روز شنبه است و احتمالا گزارش کمیسیون به عنوان تعطیلات روز شنبه به هیات و برای صحن ارسال خواهد شد.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که «در صورت تصویب این لایحه و اجرای آن، آیا کارگران و بخش خصوصی هم مشمول آن خواهند شد؟»، عنوان کرد: ببینید ما براساس لایحه دولت درحال اصلاح قانون مدیریت خدمات کشوری هستیم وقتی این قانون را اصلاح می‌کنیم یعنی داریم روی ساختار دولت صحبت می‌کنیم؛ البته در دولت ما نظام کارگری هم داریم، یعنی بخشی از کارگرها، کارمندان دولت هستند که قرارداد کارگری دارند، این دسته از کارگران در این مساله جزو دولت محسوب می‌شوند.

وی افزود:، اما قاعده اش این است که وقتی دولت در یک روز مشخصی تعطیل می‌شود، بخش خصوصی هم خودش را وفق می‌دهد و تعطیلی اعمال خواهد شد.

عنابستانی در پاسخ به این سوال که «بانک‌ها از اجرای قانون مستثنی خواهند شد؟»، تصریح کرد: در متن لایحه‌ای که در کمیسیون مصوب شده دستگاه‌های امدادرسان که ضرورت دارد خدمات ارایه دهند فعال هستند که می‌تواند بخشی از شعب منتخب بانک‌ها هم جزو این‌ها باشد. ما در متن آوردیم که دستگاه‌های امدادرسان که فعالیت‌شان ضروری است مثل آتش نشانی و اورژانس و شعب منتخب بانک‌ها هم می‌توانند مشمول این متن باشند.

وی در رابطه با این سوال که «آیا ساعت کاری بانک‌ها ۴۰ ساعته می‌شود یا بیشتر؟»، تاکید کرد: وقتی قانون اصلاح شود دیگر نظام اداری ۴۰ ساعت کار در هفته می‌شود و آن وقت اگر کسی بیش از این یعنی در روز تعطیل شده (شنبه یا پنجشنبه) کار کند باید اضافه کار و حق شیفت و این موارد را به نیروی خود بپردازد و ساعت برای همه ۴۰ ساعت خواهد بود.

 

دیگر خبرها

  • بررسی جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ در مجلس
  • مجلس هفته آینده جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ را بررسی می‌کند
  • احتمالا تعطیلی شنبه بر پنجشنبه‌ چربیده است
  • وزیر کشور: اساس طرح نور اصلاح با تذکر است / مأموران فراجا برای نحوه برخورد توجیه شده‌اند
  • «فراجا» در موضوع حجاب میان اهمال و قانون‌گریزی تفاوت قایل است
  • اساس طرح نور اصلاح با تذکر است/ ماموران فراجا برای نحوه برخورد توجیه شده‌اند
  • آخرین جمع‌بندی کمیسیون اجتماعی برای توافق یک تعطیلی پربحث
  • خبرهای مهم از مجلس درباره تعطیل شدن روز شنبه و استفتاء از مراجع تقلید
  • مخالفت مجلس با ارسال گزارش گرانی و کمبود دارو به قوه قضائیه
  • طرح کنترل و ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی اصلاح شد/ آغاز جلسه علنی مجلس شورای اسلامی