Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا طلایی بعد از ظهر یکشنبه در نخستین جلسه ستاد تسهیل و رونق تولید استان قم که در سالن امام جواد (ع) استانداری قم برگزار شد با اشاره به برگزاری همایش فرصت‌های سرمایه گذاری در استان قم افزود: جهاد کشاورزی اولویت‌های سرمایه‌گذاری و جذب آن را پیگیری و مشخص کرده است ولی نبود ابزار تشویقی برای جذب مطلوب این سرمایه‌ها معضل مهمی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: سال گذشته ستاد تسهیل و رونق تولید استان قم جلسات بسیاری را برگزار کرد که تنها خروجی مهم آن بررسی اعتبارات بود و از ظرفیت‌های تولید و موانع و مشکلات آن و هم‌چنین کاهش هزینه‌های تولیدی غفلت کرد.

برگزاری جشن پایان احداث مسکن مهر

مدیر کل تعاون، کار ورفاه اجتماعی استان قم نیز در این جلسه بیان کرد: تثبیت و حفظ وضعیت اشتغال از اولویت‌های اصلی استان قم است و در سال جدید برای تصمیم گیری برای بیمه کارگران، مشاغل سخت و زیان آور و ایمنی کار که از معضلات تولید و اشتغال استان به شمار می‌رود، جلساتی برگزار شده است.

مصطفی کاویانی افزود: طق یک جدول زمان بندی شده قرار است واحدهای مسکن مهر همگی تحویل داده شود و در ۳ ماهه نخست سال ۹۸ جشن پایان مسکن مهر را برگزار کنیم.

افت صادرات و معضلات ارزی و بانکی در بخش تولید

رئیس اتاق بازرگانی استان قم نیز در جلسه ستاد تسهیل و رونق تولید استان قم با اشاره به قوانینی که جلوی صادارت محصولات تولیدی داخلی قرار دارد، گفت: مشکلاتی که بر سر راه صادرات محصولات تولیدی استان قم وجود دارد از مشکلاتی است که مانع رونق تولید می‌شود هم‌چنین افزایش هزینه‌های مواد اولیه و خرید ماشین آلات تولیدی هم از دیگر معضلات واحدهای تولیدی است اگر این معضلات حل نشود نباید انتظار رونق تولید در استان داشته باشیم.

ابوالفضل خاکی افزود: بحث صادرات استان قم با افت شدیدی روبرو است و موانعی بر سر صادرات محصولات تولیدی قرار دارد که بیشتر ریشه داخلی دارد و ارتباطی به قوانین ملی کشور ندارد.

به گفته این مسئول، ثبت سفارش در استان در برخی مواقع تا ۶ ماه به طول می‌کشد که از معضلات مهم صادرات استان قم به شمار می‌رود و این امر باعث بالا رفتن محصولات تولیدی در مقایسه با سال ۹۷ خواهد شد.

کد خبر 4584164

منبع: مهر

کلیدواژه: محمدرضا طلایی جهاد کشاورزی قم قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۴۰۵۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور هزار و ۳۴۲ پروانه بهره‌برداری در خراسان رضوی

      به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، استاندار خراسان رضوی روز یکشنبه در جلسه شورای هماهنگی دستگاه‌های اقتصادی استان گفت:یکی از ظرفیت‌های مهم استان حوزه معدن و صنعت است که در رشد تولید و اشتغال تأثیر بسیاری دارد.   یعقوبعلی نظری افزود: از شهریور ۱۴۰۰ تا پایان ۱۴۰۲ در حوزه صنایع معدنی و صنعت استان ۱۵۰ هزار میلیارد تومان (همت) سرمایه‌گذاری شده است.   وی ادامه داد: بر اساس گزارش‌های رسیده از وزارت صمت، به ظرفیت شهرک‌های صنعتی استان در دو سال و نیم گذشته ۲۶ و نیم درصد اضافه شده است.   استاندار خراسان رضوی گفت: با توجه به شعار جهش تولید با مشارکت مردم، سیاست ما در بخش‌های مختلف این است که زمینه را برای فعالیت بخش خصوصی فراهم کنیم.   نظری افزود: نتیجه تلاش دستگاه‌ها در سال ۱۴۰۳ از نظر جریان اقتصادی باید انسجام، تلاش بیشتر و خروجی بهتر باشد.

دیگر خبرها

  • افزایش ۸درصدی تولید محصولات پتروشیمی در شستان/سهم ۱۱درصدی از کل صادرات صنعت پتروشیمی
  • تاکید معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر خارجه بر توسعه صادرات در جهت جهش تولید
  • میزان ظرفیت تولید گاز به ۸۷۵ میلیون متر مکعب رسیده است
  • برنامه‌های تشویقی و انگیزشی برای رونق «حجاب و عفاف» در دانشگاه‌ها
  • تاکید صفری بر توسعه صادرات در جهت جهش تولید
  • فاز توسعه ۶۰ هکتاری شهرک صنعتی اردبیل آماده بهره‌برداری است
  • صدور هزار و ۳۴۲ پروانه بهره‌برداری در خراسان رضوی
  • تحقق شعار سال و کمک به تولید، با ارتقای تصفیه خانه پرکندآباد ۲ مشهد
  • بررسی مشکلات ۱۱۹ واحد تولیدی در کمیته سرمایه گذاری
  • بهره برداری از مرکز پرتودهی گاما در اردبیل