Web Analytics Made Easy - Statcounter

مقصودلو با اشاره به ارایه خدمات پزشکی تیم های سیار بسیج جامعه پزشکی در ۴۱ روستا گفت: ارزش ریالی کل خدمات پزشکی در منطقه گلستان ۲ میلیارد و ۶۸ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان برآورده شده است که سهم نیروی زمینی در این آمار بیشتر است.

«اسماعیل مقصودلو» در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان در مورد روند خدمت رسانی پزشکی در استان گلستان گفت: سپاه با 2 بیمارستان صحرایی و قریب به 15 تیم سیار پزشکی وارد مناطق سیل زده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تیم های سیار پزشکی شامل پرستار، پزشک عمومی، تکنسین دارویی است که با کامیون های تاکتیکی نیروی زمینی وارد مناطق سیل زده و آب گرفته در روستاها شدند.

 

مسئول بسیج جامع پزشکی استان گلستان افزود: بیمارستان صحرایی در آق قلا بسیار مجهز بوده و دارای سیتی اسکن، ام آر ای و دارای چندین پزشک متخصص است. همچنین بیمارستان صحرایی نیروی دریایی سپاه نیز در سیمن شهر به سیل زدگان خدمات پزشکی ارایه می دهد.

 

مقصودلو ادامه داد: کل خدمات پزشکی نیروی زمینی سپاه 65 هزار و 328 نفر است. در حال حاضر 3 تیم سیار بسیج جامعه پزشکی در آق قلا مشغول خدمت رسانی به هموطنان هستند.

 

مسئول بسیج جامع پزشکی استان گلستان اظهار کرد: 12 هزار و 974 نفر نیز در نیروی دریایی سپاه خدمات پزشکی در مناطق سیل زده دریافت کردند. در مجموع 380 ام آر ای، 113 سی تی اسکن و 112  جراحی، 3 هزار 649 خدمت دندانپزشکی در منطقه گلستان ارایه شده است.

 

۷۸ هزار  و ۳۰۰ نفر خدمات پزشکی در منطقه گلستان دریافت کردند

مقصود لو بیان کرد: تیم های سیار بسیج جامعه پزشکی در 41 روستا آق قلا به طور مستمر خدمات پزشکی ارایه کردند این تیم ها در گمیشان نیز به همراه نیروی زمینی به 12 روستا خدمات پزشکی ارایه کردند.

 

وی گفت: کل آمار نفر خدمات پزشکی در منطقه گلستان 78 هزار و 300 نفر است که در مجموعه توسط نیروی دریایی و زمینی سپاه و بسیج جامعه پزشکی ارایه شده است.

 

مقصودلو افزود: ارزش ریالی این خدمات 2 میلیارد و 68 میلیون و 600 هزار تومان برآورده شده است که سهم نیروی زمینی در این آمار بیشتر است.

 

وی با بیان اینکه 10 آمبولانس و 2 اتوبوس اورژانس در منطقه گلستان خدمات پزشکی ارایه می دهند، گفت: در منطقه سیل زده گلستان 8 سازه جراحی تاکتیکی برای مناطق صعب العبور و آبگرفته خدمات پزشکی ارایه می دهند.

 

مسئول بسیج جامع پزشکی استان گلستان یاد آور شد: در هر بیمارستان نیروی زمینی 17 متخصص و در هر بیمارستان نیروی هوایی 12 متخصص به فعالیت پزشکی می پردازند.

 

وی افزود: بسیج جامعه پزشکی با هماهنگی های لازم در زمینه جانمایی نیروی های پزشکی و پشتیبانی نیروی انسانی و دارو از سایر نیروها اقدام کرد. بسیج جامعه پزشکی هماهنگی های لازم برای حضور سایر ارگانها همچون هلال احمر، دانشگاه علوم پزشکی و پشتیبانی غذایی و اسکان نیروهای امدادی را در این منطقه برعهده داشته است.

 

۱۲ هزار نفر در ۴۱ روستای آق قلا خدمات پزشکی دریافت کردند

مقصودلو با بیان اینکه بیشترین حجم خدمات پزشکی توسط سپاه و بسیج جامعه پزشکی ارایه شد، خاطر نشان کرد: 12 هزار و 881 نفر در 41 روستا در آق قلا خدمات پرشکی از تیم های سیار را دریافت کردند. در منطقه گمیشان نیز 7 هزار نفر در 11 روستا توسط تیم های پزشکی سیار خدمات پزشکی دریافت کردند.

 

وی با بیان اینکه آب از روز گذشته در مناطق سیل زده بالا آمده است، گفت: در حال حاضر اولویت اصلی در مناطق سیل زده گلستان خروج آب از مسب رودخانه گرگان رود در این مناطق است که سپاه، ارتش و سازمان بنادر و کشتیرانی در این امر مشغول خدمت رسانی است.

 

مسئول بسیج جامع پزشکی استان گلستان اظهار کرد: بعد از فروکش کردن اب در مناطق سیل زده، مشکل در این منطقه مسائل بهداشتی و برخی بیماریها همچون مار گزیدگی، بیماریهای عفونی و برخی بیماریها همچون سالک است.

 

صدور شناسنامه هویتی برای سیل زدگان

وی در مورد اولویت خدمت رسانی پس از فروکش کردن آب در مناطق سیل زده اظهار کرد: روستاها در دو مورد اولویت دارند، ابتدا باید خروج آب از روستا در اولویت اقدامات ارگانهای مسئول قرار گیرد و در مرحله دوم باید برای افراد نیازمند در مناطق سیل زده شناسنامه هویتی در نظر گرفته شود تا کمک ها به سمت افراد نیازمند در منطقه هدایت شود و بتوانند از خدمات رایگان استفاده کنند.

 

مقصودلو در مورد آمار جان باختگان در استان گلستان گفت: آمار کل جان باختگان در حادثه سیل منطقه گلستان تنها یک نفر است و در زمان امداد رسانی نیز 6 نفر جان باختند که در مجموعه 7 نفر در استان گلستان جان باختند. دلیل این آمار اطلاع رسانی از قبل بود که  اغلب مردم در این منطقه منازل خود را ترک کرده بودند. حادثه در منطقه گلستان مانند سیلاب در شیراز نبود بلکه بر اثر آبگرفتگی برخی حوادث رخ داد/.

 

 

پایان پیام/34

منبع: شبستان

کلیدواژه: خسارت سیل سیل بارندگی و سیلاب خوزستان سیل لرستان لرستان هلال احمر خسارت سیلاب خبرگزاری شبستان سیل زدگان پزشکی و بهداشتی سیل بسیج گلستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۴۰۶۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خدمت پزشکان قمی، به بیش از ۵ هزار نفر در اندیکا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز قم؛ دکتر محبی با اشاره به برگزاری اردوی جهادی در اندیکای خوزستان گفت: قرارگاه جهادی شهدای اندیکا با حمایت و پشتیبانی سپاه امام علی بن ابی طالب (علیه السلام)، دانشگاه علوم پزشکی قم، بسیج جامعه پزشکی قم، بسیج سازندگی و بسیج دانشجویی قم، متشکل از گروه‌های جهادی شهید شیخ شعاعی، سفیران سلامت، شهید لطفی نیاسر و شهید دیالمه در مدت شش روز در شهرستان اندیکا و روستا‌های اطراف فعالیت کرد.
وی افزود: در بخش پزشکی ۵۰ نفر از پزشکان فوق تخصص و متخصص با تخصص‌های ریه، غدد، چشم، گوش، حلق و بینی، متخصص زنان و زایمان، متخصص اطفال، متخصص قلب، و ... به حدود ۳ هزار ۴۵۰ نفر از مردم شریف منطقه خدمت ارائه کردند و حدود ۲۲۰ قلم دارو به ارزش ۴۵۰ میلیون تومان توزیع شد.
وی با اشاره به انجام خدمات گسترده در بخش دندان پزشکی، گفت: در بخش دندانپزشکی نیز با حضور متخصصان و دندان پزشکان در بخش‌های تصویر برداری، جراحی، عصب کشی و ترمیم بیش از ۱۶۰۰ خدمت ارائه شد.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قم به حضور گروه پزشکی در روستا‌های اطراف و چادر‌های عشایر اشاره کرد و گفت: تیم پزشکی با حضور در روستا‌ها و چادر عشایر به ویزیت آنها و ارایه دارو پرداخت.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • خدمت بی منت بسیج جامعه پزشکی یزد
  • خدمت بی منت بسیج جامعه پزشکی
  • ارایه رایگان یک میلیون و ۴۶۰ هزار خدمت آزمایشگاهی در مرکزی
  • اجرای ۲۱ پروژه زیرساختی و توسعه‌ای در حوزه لجستیک ایران‌خودرو در سال۱۴۰۳
  • افزایش پایگاه‌های موتورلانس اورژانس در فارس
  • بسیج جامعه پزشکی مهاباد خدمات رایگان ارائه کردند
  • خدمات صادقانه و بی منت در منطقه سیدآباد مهاباد
  • بیش از ۵ هزار عنوان خدمت در دستگاههای اجرایی ارایه می شود
  • خدمت پزشکان قمی، به بیش از ۵ هزار نفر در اندیکا
  • ارایه بیش از ۵۱ هزار مشاوره تلفنی رایگان در البرز