Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-24@02:33:28 GMT

قم از استان‌های موفق در رونق واحدهای تولیدی است

تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۴۱۰۶۴

قم از استان‌های موفق در رونق واحدهای تولیدی است

به گزارش خبرنگار مهر، محمود سیجانی بعد از ظهر یکشنبه در جلسه ستاد تسهیل و رونق تولید استان قم که در سالن جلسات امام جواد (ع) استانداری قم برگزار شد، با بیان اینکه استان قم در سال ۹۷ در سه بخش صنعت، کشاورزی و گردشگری ۷۹۰ میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید جذب کرده که از ابتدای سال مالی پرداخت شده است، گفت: برای رونق تولید در سال گذشته ۵۰ جلسه اصلی و ۷۵ جلسه فرعی برگزار شده است و قم از استان‌های موفق در مسیر رونق واحدهای تولیدی در کشور به شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بازاریابی داخلی و صادرات را از محورهای اقتصادی استان دانست و گفت: متأسفانه هنوز فرهنگ‌سازی مصرف کالاهای داخلی به‌درستی در قم شکل نگرفته و باید پروژه‌های عمرانی کلان و بزرگ صرفاً از کالاهای تولید استان در شرایط برابر استفاده کنند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم بیان کرد: یک برنامه راهبردی باید تدوین شود و به موجب آن توسعه واحدهای موجود و تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام بالای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی در سال ۹۸ ادامه یابد و وارد مدار تولید و اشتغال شود.

وی افزود: افزایش کیفیت محصولات تولیدی از دیگر رویکردهای مهم استان در سال ۹۸ است که سازمان استاندارد قم مسئولیت نظارت و ارزیابی محصولات تولیدی را دارد.

سیجانی افزود: در زمینه فعالیت معادن مختلف، قم ظرفیت مطلوبی در کشور دارد و اکتشافات اولیه در زمینه آهن، طلا و مس در استان انجام‌گرفته است که به دلیل محدودیت مالی تا حدودی با مشکل روبرو شده است؛ هم‌چنین معدن منگنز، گچ و آهک استان از خام فروشی آن پیشگیری شود.

کد خبر 4584211

منبع: مهر

کلیدواژه: استانداری قم سازمان صنعت معدن و تجارت قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۴۱۰۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت ۴ هزار واحد تولیدی به چرخه صنعت

سعید صادقی مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی استان تهران در نشست خبری  گفت: در حال حاضر برای ۷۰۰ واحد صنعتی غیر فعال یا زیر ظرفیت تولید پروژه عارضه یابی و بهبود تعریف شد. 

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان تهران با اشاره به حمایت دولت سیزدهم در راستای احیای واحدها و بنگاه های اقتصادی گفت: در زمان شروع دولت سیزدهم نزدیک به ۳۳ درصد از واحدهای صنعتی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور غیرفعال یا زیر ظرفیت بودند.

صادقی اضافه کرد: با همت دولت، چهار هزار تولیدی واحد به چرخه صنعت و تولید بازگشتند.

به گفته او،شهرک های صنعتی سال گذشته رتبه اول در صدور ضمانت‌نامه در شهرک‌های صنعتی کشور را کسب کرد.

صادقی با اشاره به حمایت از توسعه واحدهای صنعتی، گفت: به توسعه صنایع کوچک از طریق تضمین حداکثر ۱۰۰درصد تسهیلات اعطایی بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری کمک می‌شود.

صادقی گفت: در راستای کمک به حفظ اشتغال و احیای واحدهای تولیدی راکد، تسهیلات و کمک های فنی اعتباری در قالب سرمایه در گردش و ثابت پرداخت می گردد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • بهره‌مندی ۱۱۶۳ واحد تولیدی همدان از مصوبات ستاد تسهیل استان
  • صادرات ۹ میلیارد دلاری استان تهران
  • یک واحد تولیدی راکد بعد از ۱۰ سال در دشتستان احیا شد
  • ارائه تسهیلات ۹۰ درصدی در گمرک قزوین
  • ابتکار جدید یک هسته فناور در سوددهی واحدهای صنعتی
  • بازگشت ۴ هزار واحد تولیدی به چرخه صنعت
  • احیای واحدهای تولیدی در مازندران اولویت است
  • بررسی مشکلات چند واحد تولیدی در شهرک صنعتی بوکان
  • ۲۴ واحد متخلف در اصفهان ۶ میلیارد ریال جریمه شدند
  • اجرای طرح «نفوذ دانش در واحدهای تولیدی کشاورزی» در استان فارس