Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@15:33:22 GMT

راه دسترسی همه روستاهای سیل زده گلستان باز است

تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۴۱۱۱۴

راه دسترسی همه روستاهای سیل زده گلستان باز است

گرگان - ایرنا - معاون راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان گفت : راه دسترسی به تمام روستاهای سیلزده گلستان باز است؛ بهسازی و ترمیم راه های تخریب شده و آسیب شده هم پس از فروکش کردن آب انجام می شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، غلامرضا بیکی روز یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: هر چند راه اصلی چند روستا تخریب شده اما راه های موقت برای تردد اهالی و امدادگران ایجاد شده و در حال حاضر امکان تردد به همه روستاهای سیل زده میسر است
وی گفت :بر اثر سیل اخیر، 70 کیلومتر از راههای گلستان به طور کامل از بین رفتنه و 927 کیلومتر از راهها هم بین 50 تا 80 درصد خسارت دیدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بیکی اظهار داشت: سیلاب اخیر به حدود یکهزار کیلومتر از سطح راهها، 500 فقره ابنیه فنی و 39 دستگاه ماشین آلات راهداری و بیش از 2 هزار و 670 میلیون ریال خسارت واردکرد.
وی ادامه داد : در این سیلاب، 208 فقره آبرو، 13 پل دو متری و 3 فقره پل بزرگتر از دو متربه طور کامل تخریب شدند و 172 آبرو، 113 پل دو متری و 18 فقره پل بزرگتر از دو متر هم بین 50 تا 80 درصد خسارت دیدند.
معاون راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان با بیان اینکه بر اثر این حادثه 39 دستگاه ماشین‌آلات سبک، سنگین و نیمه سنگین هم آسیب دیدند، افزود: حدود 100 نقطه از راهها برای انتقال آب برش خورده که فعلا حدود 35 نقطه با لوله گذاری های بتنی و فلزی ترمیم شده و راه دسترسی موقت مردم برقرار شده است.
استان گلستان بالغ بر 5 هزار کیلومتر راه روستایی، فرعی و اصلی و بزرگراهی دارد.
7333/3091

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي راه دسترسي سيل گلستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۴۱۱۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازسازی جاده‌های دسترسی به مزارع وقنات،جنوب سیستان وبلوچستان

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان وبلوچستان،  سیدحسینی برآورد‌های اولیه خسارت واحد‌های تولیدی، زیرساخت‌های بخش کشاورزی ناشی از بارندگی‌های سیل آسای فروردین امسال در ۱۵ شهرستان جنوبی استان را بیش از ۲۱۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان افزود: عمده خسارات وارده به بخش کشاورزی در شهرستان‌های زرآباد، کنارک، چابهار، قصرقند، نیکشهر، دشتیاری، راسک است.

 وی افزود: بیشترین خسارت بارندگی سیل آسای اخیررا به بیش از ۱۷ هزار هکتار از اراضی زراعی آبی و دیم، هشت هزار و ۵۷۰هکتار اراضی باغی، ۱۹ واحد گلخانه، ۸۴۴ واحد دامداری روستایی و عشایری، سه هزار و ۵۱۶ راس دام سبک و سنگین، ۳۴۲ کلنی زنبورعسل، شش واحد صنعتی پرورش مرغ گوشتی،۸۸۸حلقه چاه کشاورزی، ۸۱ دستگاه ماشین آلات و ادوات کشاورزی، ۲۰۰ رشته قنات، ۷۷ هکتار اراضی تحت پوشش آبیاری تحت فشار، ۲۹۹ کیلومتر جاده بین مزارع، ۵۰۷ کیلومتر انتقال آب با لوله و کانال، هزار و ۱۱۵ بندسار و سازه آبخیزداری و ۹۸ باب استخر ذخیره برشمرد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان وبلوچستان تاکیدکرد سازمان جهادکشاورزی با تمامی امکانات با تأمین نهاده‌های دام و طیور، ماشین آلات سنگین برای بازسازی بندسار‌ها و قنوات و بازگشایی جاده‌های دسترسی به مزارع و باغات آماده خدمت رسانی است.

دیگر خبرها

  • خسارت ۱۴۵ میلیارد تومانی بارندگی به کشاورزی خراسان جنوبی
  • عملیات آبرسانی به روستاهای محروم خرمشهر
  • اجرای 200 کیلومتر خط انتقال برای آبرسانی به روستاهای همدان
  • برق روستاهای سیل زده سیستان و بلوچستان وصل شد
  • تمامی روستاهای سیلزده سیستان و بلوچستان برقدار شدند
  • اجرای ۲۳ طرح آبرسانی در شهرستان ایجرود
  • بازسازی جاده‌های دسترسی به مزارع وقنات،جنوب سیستان وبلوچستان
  • بارندگی ۴۰۹ میلی‌متری زرآباد و تخریب گسترده زیرساخت‌ها
  • کشف ۷۳ فقره انواع سرقت در گلستان/ دستگیری ۳۵۴ متهم تحت تعقیب
  • تشکیل ۱۳۳۳ پرونده تصرف غیرمجاز اراضی ملی و تخریب منابع طبیعی