Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «انرژی امروز»
2024-04-20@03:46:20 GMT

فعالیت آشکار ده‌ها گروه مجرم سایبری در فیس‌بوک

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۴۲۵۸۸

فعالیت آشکار ده‌ها گروه مجرم سایبری در فیس‌بوک

بررسی ها نشان می دهد که فیس بوک تمایلی به مقابله با جانیان سایبری ندارد و این مساله را علیرغم هشدارهای متعدد هنوز جدی نگرفته است.

پژوهشگران موسسه سیسکو می گویند موفق به شناسایی ۷۴ گروه تبهکار در فیس بوک شده اند که در زمینه فروش اطلاعات کارت های اعتباری مسروقه، اطلاعات هویتی افراد، فهرست ایمیل برای ارسال هرزنامه، ابزار هک و دیگر فعالیت های خلافکارانه اقدام می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گروه های یادشده در فیس بوک مخفی کاری نمی کنند و با اسامی مانند حرفه ای های ارسال هرزنامه یا حرفه ای های هک فعالیت می کنند و برخی از آنها بیش از ۳۸۵ هزار عضو دارند. یافتن این گروه ها با جستجوی کلیدواژه های مرتبط نیز به سادگی ممکن است.

محققان سیسکو معتقدند با جستجوی گسترده تر می توان گروه های خلافکار بیشتری را نیز در فیس بوک یافت. اما این شرکت به چنین موضوعاتی اهمیت نمی دهد و لذا کاربران خود باید هشیاری خود را در برخورد با این گروه ها حفظ کنند.

منبع: انرژی امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۴۲۵۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگرانی آمریکا از حمله ویرانگر هکرهای چینی

به گزارش جماران به نقل از یورونیوز، کریستوفر ری، مدیر اف‌بی‌آی، می‌گوید هکرهای مرتبط با دولت چین به زیرساخت‌های حیاتی ایالات متحده نفوذ کرده‌اند و منتظر «لحظه‌ی مناسب برای وارد کردن ضربه‌ای ویرانگر» هستند.

آقای ری که این اظهارات را روز پنجشنبه در سخنرانی خود در دانشگاه وندربیلت بیان کرده همچنین اضافه کرد که کارزاری از حملات سایبری از گروه‌های هکری چینی، با موفقیت تعداد زیادی از شرکت‌های آمریکایی در زمینه انرژی، آب، ارتباطات و دیگر بخش‌های حیاتی و حساس از جمله ۲۳ اپراتور خط لوله  را مورد هدف قرار داده‌اند.  

او همچنین در ادامه با اشاره به درگیری‌های مدرن و پیدایش تهدیدات نوظهور گفت: «چین در حال توسعه توانایی ایجاد ویرانی فیزیکی در زیرساخت‌های حیاتی ما در زمان انتخابی خود است و برنامه این کشور این است که با ایجاد ضربات به زیرساخت‌های نظامی ما در کشور هراس ایجاد کند.»

آقای ری همچنین اضافه کرد که تعیین دقیق هدف چین و اینکه آیا در راستای آسیب رساندن به بازدارندگی آمریکا برای دفاع از تایوان باشد، مشکل است. 

چین تایوان را به عنوان بخشی از قلمرو خود می‌شناسد و استقلال این جزیره را به رسمیت نمی‌شناسد و تاکید دارد که باید به سرزمین مادری بازگردد. این در حالی‌است که تایوان با ادعای حاکمیت چین مخالف است و می‌گوید که تنها مردم این جزیره هستند که می‌توانند آینده خود را تعیین کنند. 

پیشتر سخنگوی وزارت خارجه چین مدعی شده بود که عملیات گروه‌های هکری موسوم به «طوفان ولت» به این کشور ارتباطی ندارد و بخشی از مجموعه تلاش‌های باج‌گیرانه گروه‌های تبهکارانه است. سفارت این کشور در آمریکا هم با انتشار بیانیه‌ای تاکید کرده بود که برخی در آمریکا از ردیابی منشا حملات سایبری به عنوان ابزاری برای ضربه زدن و متهم کردن چین استفاده می‌کنند و تلاش دارند مسائل امنیت سایبری را به موضوعی سیاسی برای حمله و متهم کردن چین تبدیل نمایند. 

 ری در بخش دیگری از صحبت‌هایش تاکید کرده که هکرهای چینی با شبکه‌ای از رایانه‌ها و سرورهای شخصی در سراسر جهان استفاده می‌کنند تا فعالیت‌های مخرب سایبری خود را پنهان نمایند. پیش از این چندین شرکت کامپیوتری همچون گوگل و مایکروسافت هم فعالیت «هکرهای طوفان ولت» را به چین منتسب کرده بودند.

 

دیگر خبرها

  • نگرانی آمریکا از حمله ویرانگر هکرهای چینی
  • رد و بدل رمز ارز برای تقلب در کنکور!
  • عزم جدی سپاه برای مقابله با اقدامات خصمانه صهیونیست‌ها در فضای سایبر
  • کلاهبرداری ۱۰۰ هزار «تتر» از داوطلبان کنکور/ متهمان دستگیر شدند
  • ماجرای دریافت ۱۰۰ هزار تتر برای فروش سوالات کنکور
  • دریافت ۱۰۰ هزار تتر برای فروش سوالات کنکور | دستگیری مجرمانی که سکه طلا می‌خواستند | قرار گذاشتن با متقلبان کنکور در جاده
  • عجیب اما واقعی؛ دریافت رمز ارز به خاطر تقلب در کنکور
  • دستگیری متهمان سایبری کنکور/ دریافت بالغ بر ۱۰۰ هزار تتر رمز ارز از داوطلبان
  • دستگیری ۴۰۰ نفر مجرم فعال آزمون سراسری در فضای مجازی + فیلم
  • کلاهبرداری از داوطلبان کنکور با دریافت رمزارز و سکه طلا