Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- خبرگزاری بلومبرگ طی یادداشتی به معافیت‌های تحریم آمریکا برای نفت ایران پرداخته و می‌نویسد دونالد ترامپ مجبور به انتخاب میان ۲ گزینه است.

به گزارش گروه بین‌ الملل خبرگزاری میزان، بلومبرگ می‌نویسد: کمتر از یک ماه دیگر معافیت‌های آمریکا برای خرید نفت خام ایران به پایان می‌رسد و دولت آمریکا باید تصمیم بگیرد که آیا معافیت‌های اعطا شده به خریداران نفت خام از ایران را تمدید کند یا خیر.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دولت آمریکا باید تصمیم حساسی را اتخاذ کند. بدون شک ترامپ خواهان آن است تا اعمال فشار علیه ایران را به حداکثر برساند، اما انجام این کار خطر افزایش شدید قیمت نفت را در پی خواهد داشت.

بلومبرگ می‎افزاید: «برایان هوک»، نماینده ویژه وزارت خارجه آمریکا در امور ایران بر این عقیده است که شرایط بازار نفت در سال جاری میلادی بهتر از سال ۲۰۱۸ است که تلاش برای به صفر رساندن صادرات نفت ایران افزایش یافته بود. اما آمار و ارقام بیانگر روایتی متفاوت از این هستند.

 

در ادامه این یادداشت آمده است: این موضوع سخت‌گیری دولت آمریکا برای خریداران نفت ایران را دشوارتر می‌کند.

بلومبرگ می‌نویسد: قیمت نفت خام از آغاز سال ۲۰۱۹ تاکنون حدود ۵۰ درصد افزایش یافته است، نفت وست تگزاس اینترمدیت برای نخستین بار طی ۵ ماه گذشته به ۶۲.۵۰ دلار برای هر بشکه رسیده است، قیمت بنزین نیز با سرعت در حال افزایش است، آخرین اطلاعات وزارت انرژی حاکی از آن است که قیمت گاز از اواخر ماه فوریه تاکنون ۱۸ درصد افزایش یافته و به سطحی بازگشته که در مدت مشابه سال قبل قرار داشته است.

 

بیشتر بخوانید: معافیت تحریمی نفت ایران احتمالا بعد از ۶ ماه ادامه می‌یابد

 

این پایگاه خبری در ادامه ضمن اشاره به این افزایش قیمت‌ها ادامه می‎دهد: در همین حال صادرات قابل رؤیت نفت خام و میعانات گازی ایران از آغاز سال جاری روندی افزایشی داشته است. اطلاعات گمرکی کشور‌های وارد کننده نیز روند صعودی مشابهی در این زمینه را نشان می‌دهند.

 

بلومبرگ در ادامه ضمن اشاره به معافیت‌های ۶ ماهه اعطا شده به ۸ کشور می‌نویسد: ردیابی تانکر‌های نفتکش از سوی بلومبرگ نشان می‌دهد که در ماه مارس به طور تقریبی روزانه ۱.۷۶ میلیون بشکه نفت و میعانات از ایران به مقصد ۵ کشور ارسال شده است؛ بیشتر از ۱.۴۲ میلیون بشکه در ماه فوریه.

در بخش دیگری از این یادداشت به تناقض این آمار با ادعا‌های برایان هوک پرداخته شده و آمده است: این روند در تضاد با ادعای برایان هوک است که گفته بود آمریکا در مسیر پرشتاب صفر کردن صادرات نفت ایران قرار دارد.

 

بیشتر بخوانید:  پالایشگاه‌های ژاپن خواستار معافیت‌های بیشتر برای خرید نفت ایران شدند

این یادداشت می‎گوید: با وجود ارائه معافیت‌های کمتر، تحریم‌های ترامپ تنها اندکی سخت‌تر از تحریم‌هایی است که اوباما علیه ایران وضع کرده بود. بدون شک این امر مانند اهرم مضاعفی برای او در راستای اعمال فشار به ایران عمل خواهد کرد، اما در صورتی که وی در ماه آینده خواستار سخت‌گیری بیشتری در برابر ایران باشد با مشکلاتی مواجه خواهد شد.

 

بلومبرگ در ادامه به قیمت گاز اشاره کرده و می‌نویسد: قیمت گاز همچنان برای رئیس جمهور آمریکا مهم است و افزایش‌های اخیر قیمت گاز باید منبع نگرانی برای وی باشد.

در بخش دیگری از این یادداشت به بحران در کشور‌های تولید کننده نفت مانند ونزوئلا و لیبی اشاره شده و آمده است که این موضوع نیز سخت‌گیری بیشتر درباره تحریم‌های ایران را دشوارتر خواهد کرد.

بلومبرگ در پایان می‎نویسد: ترامپ مجبور به انتخاب از میان ۲ گزینه است و تیم امنیت ملی ترامپ بر سر مسیری که باید ادامه دهد دچار شکاف شده است.

 

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: ایران ترامپ نفت خام ایران معافیت تحریمی دولت آمریکا بازار جهانی نفت قیمت نفت خام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۴۲۷۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رحیم‌پور ازغدی: ترامپ یقه طرف را می‌گیره می‌خواد تجاوز کنه!

فرارو- عضو شورای انقلاب فرهنگی چهارشنبه شب در برنامه جریان که از شبکه یک پخش شد گفت: ترامپ به عنوان رقیب جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ۳۶ پرونده تجاوز جنسی دارد. یقه طرف را می‌گیره می‌خواد تجاوز کنه!

به گزارش فرارو، حسن رحیم پور ازغدی با بیان اینکه جو بایدن گفته که من یک صهیونیست هستم و ترامپ هم گفته بود من صهیونیست‌ترم و اگر من بودم ایران جرأت نمی‌کرد به اسرائیل حمله کند، اظهار کرد: ایران برای اولین بار زمان ترامپ جرأت کرد و به عین الاسد آمریکا موشک زد.

وی خطاب به دونالد ترامپ گفت: تا قبل از تو که ایران جایی را نزده بود، تو خیلی خوش قدم بودی، حالا دوباره هم اگر بیایی بهتر است. این ترامپ اینقدر احمق است که اگر بخواهیم آمریکا نابود شود باید ترامپ رئیس جمهور آن شود.

رحیم پور ازغدی افزود: علامت سقوط آمریکا این است که رأس قدرت افتاده بین دو تا دیوانه. سقوط امپراطوری‌ها اینجوری معلوم می‌شود. یه وقتی تو آمریکا کی‌ها بودند و حالا کی‌ها هستند.

عضو شورای انقلاب فرهنگی این یارو]بایدن که روزی سه بار می‌خوره زمین و تو هوا با جن‌ها دست می‌دهد. اصلا از این مسخره‌تر می‌شود؟ این کار‌هایی که بایدن می‌کند: می‌دود، از پله‌ها سه بار می‌خوره زمین، با هوا دست می‌ده، برمی‌گرده حرف می‌زنه، این دیوانه کامل است. اگر رئیس یک کشور درجه سه این کار را بکند چه می‌شود؟ بعد تازه این عاقلشه. ترامپ که رقیب این است ۳۶ تا پرونده تجاوز جنسی دارد. یقه طرف را می‌گیره می‌خواد تجاوز کنه! این شده رئیس جمهور، اصلا سقوط یک امپراطوری از همین‌جاش معلوم می‌شود. رقابت بین دو احمق، دو فاسد.

دیگر خبرها

  • برنت ۸۹ دلار و ۴۲ سنت شد
  • محدودیت‌های آمریکا برای حضور مقامات ایرانی در نیویورک
  • اعتراف ترامپ درباره هزینه‌های آمریکا برای جنگ در خاورمیانه (فیلم)
  • رحیم‌پور ازغدی: ترامپ یقه طرف را می‌گیره می‌خواد تجاوز کنه!
  • بایدن درباره تحریم نفت ایران تصمیم جدید گرفت؟
  • نفت ایران بار دیگر تحریم خواهد شد؟
  • نفت ایران دوباره تحریم می‌شود؟
  • روسیه: آمریکا مقصر افزایش تنش در خاورمیانه است
  • رویترز: بایدن تحریم‌های نفتی ایران را تشدید نمی‌کند
  • وضعیت ایران قبل و بعد از انتخابات اخیر؛ قیمت دلار در ابتدای مجلس یازدهم چند بود؟