Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-25@15:47:30 GMT

دولت حجم نقدینگی را به سمت تولید سوق دهد

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۴۲۸۲۹

دولت حجم نقدینگی را به سمت تولید سوق دهد

نماینده مردم اصفهان در مجلس ‌گفت: نام‌گذاری سال ۹۸ با نام "رونق تولید" بسیار نیکو و کارآمد است به شرطی که دولت حجم نقدینگی را به سمت تولید سوق دهد، مواد اولیه کارخانجات را با کمترین قیمت برای رقابت در سطح جهانی تأمین کند. ۱۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۶:۵۴ استانها اصفهان نظرات - اخبار استانها -

حجت‌الاسلام و المسلمین احمد سالک در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اصفهاندرباره نام‌گذاری سال 98 از سوی مقام معظم رهبری با نام "رونق تولید" اظهار داشت: رونق تولید ترکیبی از 2 کلیدواژه رونق، توسعه و گسترش فعالیت‌های تولیدی و تولید تشکیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به این‌که تولید 3 وجه مهم دارد، بیان کرد: مدیر تولید، محتوای تولید و نیاز جامعه به تولید این 3 رکن اصلی است که تولید بایستی بر اساس نیاز جامعه محقق شود، اگر توجهی به ماهیت و اصل رونق تولید کنیم ثمراتی از جمله رفع مشکل بی‌کاری، ایجاد اشتغال نو بر اساس شرایط مکانی و زمانی، احیای مسائل ازدواج و مسکن خانواده و تأمین مسکن افراد را به همراه دارد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: رفع بی‌نیازی از بیگانگان، عدم وابستگی به نفت، قدرت خودکفایی بر اساس صادرات غیر نفتی و ساخت‌وساز ماشین‌آلات مورد نیاز داخلی از دیگر مؤلفه‌ها و ثمرات رونق تولید است.

وی گفت: رونق تولید عامل به وجود آمدن یک حرکت جدیدی است که رونق کالاهای ایرانی را به همراه دارد که جلوگیری از واردات بی‌رویه و رشد صادرات از ویژگی‌های حمایت از آن است.

رونق تولید| برخی از دولتمردان ابتدا باید معنای شعار سال را درک کنندزاهدان| رونق تولید تنها با مشارکت همه‌جانبه همه اقشار و نهادها محقق می‌شوداولویت دستگاه قضایی در سال 98 حمایت از رونق تولید است

سالک بیان کرد: نام‌گذاری سال 98 با نام "رونق تولید" بسیار نیکو و کارآمد است به شرطی که دولت حجم نقدینگی را به سمت تولید سوق دهد، مواد اولیه کارخانجات را با کمترین قیمت برای رقابت در سطح جهانی تأمین کند، برای موانع رشد تولید از قبیل بانک‌ها بسترسازی کند و بیمه و بانک‌ها نیز با مردم مدارا کنند تا رونق تولید به شکوفایی خود دست پیدا کند.

وی به اشاره مقام معظم رهبری به "تقی‌زاده‌های" زمان در سخنان نوروزی ایشان اشاره و خاطرنشان کرد: اگر در زمان گذشته یک تقی‌زاده داشتیم متأسفانه در این روزها و ماه‌ها چند تقی‌زاده در کشور ایران رشد پیدا کرده است، یکی از آن‌ها اعلام کرد که حرکت مدنی مردم بایستی ساماندهی شود و یکی دیگر از آن‌ها حمایت از بدحجابی و بی‌حجابی، گستردگی اعتصابات و شورش‌ها برای تغییر نظام  را در دستور کار خود قرار داد.

وی ادامه داد: ارتقا بصیرت جامعه و تکیه بر ضوابط، محورها و ارزش‌های دینی از عواملی است که در جامعه یک نوع فرهنگ‌سازی ایجاد می‌کند تا تفکرات تقی‌زاده‌های زمان در جامعه کم‌رنگ‌تر شود.

انتهای پیام/ش

R41346/P4001/S6,51/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۴۲۸۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرکت چدن خوسف، نقش به‌سزایی در رونق خراسان جنوبی دارد

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی گفت: شرکت چدن خوسف، نقش به‌سزایی در رونق این استان دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان‌جنوبی، مهدی جعفری، امروز_ پنجشنبه ششم اردیبهشت _ در جلسه‌ای که برای بررسی و رفع موانع تولید در کارخانه چدن خوسف صورت گرفت، اظهار کرد: کارخانه چدن با تولید چهار محصول کک، آگلومره، شمش چدن و فولاد، نقش مؤثری در تولید و رفع نیازهای کشور دارد.

وی با اشاره به اینکه این واحد تولیدی، زمینه اشتغال بیش از ۳۰۰ نفر از جوانان بومی را فراهم آورده است، افزود: هیچ مسئله‌ای نباید مانع فعالیت در این کارخانه شود.

سرپرست معاونت اقتصادی استانداری خراسان‌جنوبی با بیان اینکه کارخانه چدن با تولید روزانه ۲۰۰ تن شمش چدن از واحدهای تولیدی مطرح کشور بوده است، تأکید کرد: به جهت اهمیت موضوع و نقشی که این واحد در فرآوری ذخایر معدنی استان دارد، طرح‌های توسعه آن باید با جدیت دنبال شود.

وی با اشاره به زیرساخت‌هایی که برای فعالیت این کارخانه در شهرستان خوسف فراهم شده است، تصریح کرد: این واحد تولیدی از پشتیبانی‌ها و حمایت‌های دولت بهره‌مند بوده است.

به گزارش ایمنا، ساخت کارخانه چدن کویر خاوران خوسف با حضور سرمایه‌گذاران چینی از سال ۹۳ شروع شد و در سال ۹۷ به فاز اول و تولید رسید و سپس با اضافه شدن سرمایه‌گذار بومی به مجموعه به کار خود ادامه داد.

کد خبر 747786

دیگر خبرها

  • نقش کلیدی کارگران در رونق اقتصادی
  • تجدید میثاق جامعه کارگری استان با شهیدان
  • شرکت چدن خوسف، نقش بسزایی در رونق خراسان جنوبی دارد
  • شرکت چدن خوسف، نقش به‌سزایی در رونق خراسان جنوبی دارد
  • ایدئال‌گرایی برای فرزندآوری بین مردم زیاد شده است/جامعه جوان پویا آینده کشورمان را می‌سازد
  • ایده آل گرایی برای فرزندآوری بین مردم زیاد شده است/جامعه جوان پویا آینده کشورمان را می‌سازد
  • کارگران رکن اصلی جهش تولید و رونق اقتصادی هستند
  • لزوم نظارت بر تولید نان از مزرعه تا سفره
  • برگزاری ۳۱ عنوان برنامه ویژه هفته کارگری در گیلان
  • ملت که نباید همیشه در شعب ابی طالب زندگی کنند