Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک بانک انگلیسی برای پایان دادن به تحقیقات چند ساله در مورد اتهام نقض تحریم‌های آمریکا علیه ایران، به واشنگتن جریمه می‌دهد.

این بانک پذیرفته که برای جلوگیری از اقدامات آمریکا و اعمال جریمه‌های سنگین‌تر علیه دولت انگلیس مبلغ ۹۰۰ میلیون دلار بپردازد.

دولت آمریکا بانک مذکور را متهم به نقض تحریم‌های ضدایرانی بین سال‌های ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۴ کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تحقیقات در دست انجام بر تخلفات احتمالی پس از سال ۲۰۰۷ تمرکز داشت و به این مسئله می‌پرداخت که آیا در سال ۲۰۱۲، زمانی که آمریکا با بانک استاندارد چارترد بر سر تعلیق تعقیب قضائی این بانک به خاطر نقض تحریم‌ها علیه ایران به توافق رسید، مقامات آمریکایی بطور کامل در جریان معاملات بانک استاندارد چارترد با ایران قرار گرفته بودند یا نه.

گفتنی است استاندارد چارترد پیشتر نیز برای پایان دادن به مناقشه مشابهی که به فعالیت‌هایش بین سال‌های ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۷ می‌شد، ۶۶۷ میلیون دلار جریمه داده است.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: جریمه بانک انگلیسی تحریم ایران نقض تحریم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۴۳۰۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جریمه نقدی یک میلیاردی برای واحد تولیدی متخلف

پژوهش اظهار داشت: بر اساس رای صادره توسط دادگاه کیفری در فروردین امسال، یک واحد تولیدی فرآورده خوراک آماده دام، طیور و آبزیان به دلیل تولید کالای بدون علامت استاندارد به پرداخت یک میلیارد و صد میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شد.

مدیرکل استاندارد چهارمحال و بختیاری افزود: به استناد ماده ۴۰ قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد، تولید کالا و ارائه خدمات مشمول مقررات استاندارد اجباری، بدون دریافت پروانه کاربرد علامت استاندارد ایران و یا تاییدیه آن جرم محسوب می‌شود و مرتکبان به مجازات‌های تعیین شده با حکم دادگاه محکوم می‌شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • جریمه نقدی یک میلیاردی برای واحد تولیدی متخلف
  • پرسپولیس به جد‌ی‌ترین طلبکارش رسید!
  • جریمه یک واحد صنفی در چهارمحال و بختیاری
  • بانک‌های چینی به دردسر افتادند؛ پای تحریم آمریکا در میان است
  • آمریکا باید جریمه ۱۸ میلیارد دلاری خط لوله صلح را پرداخت کند
  • هیئت اقتصادی کره شمالی راهی ایران شد
  • وال استریت ژورنال: آمریکا طرح تحریم برخی بانک‌های چینی را در دستور کار قرار داد
  • سپاهان دوباره به خاطر هوادارانش جریمه شد
  • سونامیِ بستری کودکان و نوجوانان انگلیسی به خاطر عوارض سیگار الکترونیکی
  • تراکتور به خاطر طرفدارانش جریمه شد