Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-03-28@10:51:36 GMT

آمریکا: عملیات علیه طرابلس فورا متوقف شود

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۴۳۳۶۸

آمریکا: عملیات علیه طرابلس فورا متوقف شود

آمریکا خواستار توقف عملیات نظامی سرتیپ بازنشسته خلیفه حفتر،‌ فرمانده نیروهای ارتش مستقر در شرق لیبی علیه طرابلس شد در حالی که روسیه از صدور بیانیه‌ شورای امنیت درباره توقف این عملیات ممانعت کرد.

 مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد، واشنگتن عمیقا نگران درگیری‌ها در نزدیکی طرابلس است و می‌خواهد برای توقف جنگ مذاکره انجام بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دستگاه دیپلماسی آمریکا تاکید کرد: با شرکای بین‌المللی برای اعمال فشار بر رهبران لیبی جهت بازگشت به میز مذاکراتی که با وساطت غسان سلامه نماینده سازمان ملل در امور لیبی انجام خواهد گرفت، تلاش می‌کنیم.

پمپئو در بیانیه خود آورده است: صراحتا اعتراض خود را به حمله نظامی که نیروهای خلیفه حفتر فرمانده نیروهای موسوم به ارتش ملی لیبی به  شروع کرده‌اند، اعلام کرده‌ایم و خواهان توقف فوری عملیات نظامی علیه پایتخت لیبی هستیم.

پمپئو یادآور شد: حمله نظامی به طرابلس غیرنظامیان را در معرض خطر قرار داده و تمامی احتمالات آینده بهتر برای تمامی شهروندان لیبیایی را از بین می‌برد.

در مقابل روسیه روز یکشنبه از صدور بیانیه‌ شورای امنیت درباره اوضاع لیبی در میان تداوم عملیات نیروهای تحت امر سرتیپ بازنشسته علیه طرابلس، پایتخت، ممانعت به عمل آورد.

عملیات حفتر موسوم به "طوفان کرامت" با عملیات دولت وفاق مستقر در غرب لیبی که جامعه جهانی آن را به رسمیت می‌شناسد با آغاز عملیات "آتشفشان خشم" روبه‌رو شده است.

یک منبع دیپلمات تاکید کرد: روسیه با ذکر نام نیروهای حفتر در این بیانیه مخالفت کرد و اصرار داشت این بیانیه خطاب به همه طرف‌ها باشد.

بنا به اظهارات این دیپلمات، آمریکا نیز در مقابل با هر بیانیه‌ای که شامل نامی از نیروهای حفتر نباشد، مخالفت کرد.

این دیپلمات ادامه داد، پیش‌نویس بیانیه‌ای که روسیه در شورای امنیت جلوی آن را گرفت خواستار مواخذه و مجازات عاملان نابودی امنیت و ثبات در لیبی شده بود.

به گفته این منبع، این پیش‌نویس بیانیه از نیروهای حفتر خواسته بود تمامی اقدامات نظامی اضافی را کنار گذاشته و در عین حال تمامی طرف‌ها را به توقف فعالیت‌های نظامی فراخوانده بود.

خبرنگار الجزیره نیز گزارش داد، پیش‌نویس بیانیه اقدام نظامی در نزدیکی طرابلس را تهدیده کننده ثبات لیبی و چشم اندازهای میانجی‌گری سازمان ملل و حل سیاسی فراگیر بحران این کشور خوانده بود.

در این پیش‌نویس همچنین از تمامی طرف‌ها خواسته شده بود هرگونه اظهارات تند و تنش‌آمیز را متوقف کرده و مذاکره را از سر بگیرند و برای فراهم سازی شرایط مناسب جهت برگزاری مذاکرات ملی طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده، وارد عمل شوند.

از سوی دیگر، جرمی هانت، وزیر خارجه انگلیس اظهار کرد، هیچ توجیهی برای تحرکات "ارتش ملی لیبی" وجود ندارد.

او توییت کرد: امروز (دوشنبه) وضعیت لیبی را با مقامات اتحادیه اروپا در میان می‌گذارد و مذاکرات روی ترغیب به خویشتن‌داری و اجتناب از خونریزی‌ها متمرکز خواهد بود.

---

براساس تاکید وزیر خارجه انگلیس، لندن از نزدیک اوضاع لیبی را تحت نظر دارد و بعد از برگزاری جلسه روز جمعه شورای امنیت به رهبری انگلیس و صدور بیانیه گروه ۷ گام‌های آتی با اتحادیه اروپا را امروز در بروکسل برمی‌دارد.

او خاطرنشان کرد: به هر شیوه‌ای به خویشتن‌داری دعوت خواهیم کرد.  / ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۴۳۳۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات تجاوز بامدادی آمریکا به شرق سوریه

وزارت دفاع سوریه درباره تجاوز بامدادی آمریکا به مناطقی در شرق این کشور بیانیه‌ای صادر کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، وزارت دفاع سوریه در این بیانیه آورده است: جنگنده های اشغالگران آمریکایی بامداد امروز سه شنبه به برخی شهرکها و روستاها و مواضع نظامی در استان دیرالزور و حومه آن حمله کردند.

تجاوز هوایی آمریکا به مناطقی در «دیرالزور» سوریه

این بیانیه افزود این تجاوز آمریکایی به شهادت هفت نظامی و یک غیرنظامی و زخمی شدن 19 نظامی و 13 غیرنظامی منجر شد.

بر اساس بیانیه وزارت دفاع سوریه، حمله اشغالگران آمریکایی خسارتهای زیادی هم به زیرساختهای این مناطق وارد کرد.
انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کشته‌شدن ۱۰۰ تروریست در عملیات ارتش بورکینافاسو
  • جزئیات تجاوز بامدادی آمریکا به شرق سوریه
  • ارتش یمن طی ۳ روز، ۶ عملیات علیه «مثلث تجاوز» انجام داده است
  • ۶ عملیات ارتش یمن علیه «مثلث تجاوز» طی ۳ روز
  • ۶ عملیات نیروهای یمنی ضد آمریکا، انگلیس و اسرائیل طی۷۲ ساعت گذشته
  • عملیات گسترده یمنی‌ها علیه کشتی‌ها و ناوهای آمریکا و انگلیس
  • تا زمان توقف تجاوز به غزه عملیات‌های یمن ادامه دارد
  • عفو بین‌الملل: اسرائیل فورا بمباران وحشیانه غزه را متوقف کند
  • تل‌آویو برای سناریوی توقف کمک تسلیحاتی آمریکا آماده می‌شود
  • اوکراین| سرنوشت کمک مالی آمریکا به کی‌یف روشن می‌شود