Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-24@05:11:40 GMT

عدم ابتلا به آسم با خوردن ماهی

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۴۳۶۷۹

نتایج مطالعات نشان می دهد مصرف روغن ماهی که سرشار از اسیدهای چرب اُمگا۳ است می تواند ریسک ابتلا به آسم را تا ۷۰ درصد کاهش دهد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ روغن ماهی سرشار از اسیدهای چرب پلی اشباع نشده و حاوی اسیدهای چرب اُمگا ۳ و ۶ است که نقش مهمی در رشد و عملکرد عادی مغز و سیستم عصبی مرکزی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«آندراس لوپاتا»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه جیمز کوک استرالیا، در این باره می‌گوید: «برخی انواع اسیدهای چرب پلی اشباع نشده از روغن‌های دریایی با کاهش قابل توجه ریسک ابتلاء به آسم یا علائم شبه آسم تا ۶۲ درصد مرتبط هستند، درحالیکه مصرف زیاد این اسیدهای حاصل از روغن‌های گیاهی با افزایش ریسک ابتلاء به آسم تا ۶۷ درصد مرتبط است.»   حدود ۳۳۴ میلیون نفر در جهان مبتلا به بیماری آسم هستند و سالانه حدود ۲۵۰ هزار نفر به دلیل این بیماری می‌میرند.   لوپاتا در ادامه می‌افزاید: «حتی با وجود احتمال وجود آلاینده‌های نظیر جیوه در برخی از ماهی‌ها، فواید ماهی و غذاهای دریایی به مراتب ارزشمندتر از ریسک‌های احتمالی آن است.»   در این مطالعه، تیم تحقیق ۶۴۲ نفر را که در کارخانه فرآوری ماهی در روستای در آفریقای جنوبی کار می‌کردند بررسی کردند.   منبع: مهر

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۴۳۶۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جلسه هم اندیشی دفاتر انرژی بلوک ۱ کشور

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  در این جلسه که به ریاست مهندس شریفی مدیر دفتر سیستم‌های کنترل و انرژی شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور برگزار شد، در خصوص بررسی عملکرد شاخص دفاتر انرژی آب و فاضلاب ۴ استان انجام و پس از ارائه گزارشات، موارد مطرح شده مورد بحث و گفتگو قرار گرفت.

همچنین در این جلسه برنامه‌های اجرایی این دفتر در سال ۱۴۰۳ مورد یحث و گفتگو قرار گرفت و تصمیمات لازم اتخاذ شد.
همچنین در این جلسه در خصوص کاهش مصرف انرژی، پایداری برق و کاهش ریسک در تجهیزات بخش انرژی، چرخه طول عمر الکترو پمپ و افرایش راندمان، بازسازی تاسیسات با ریسک بالا، افزایش تاب آوری تاسیسات از نظر انرژی و نیز بروز رسانی سند پایداری برق در سال ۱۴۰۳ موارد لازم مطرح و تصمیمات لازم گرفته شد.

دیگر خبرها

  • درخواست سبدگردانی برای چه افرادی مناسب است؟
  • تحقیق جدید: کمبود خواب با افزایش ریسک ابتلا به دیابت نوع ۲ پیوند دارد
  • تحقیق جدید؛ کمبود خواب ریسک ابتلا به این بیماری را افزایش می‌دهد
  • بورس به مدار برگشت؟
  • نقش فندق در کاهش ریسک ابتلا به سرطان
  • برگزاری جلسه هم اندیشی دفاتر انرژی بلوک ۱ کشور
  • سردار آزمون گزینه جانشینی «لوکاکو» شد/ «دروسی» ریسک می‌کند؟
  • «کنسرو ماهی» صدرنشین گرانی خوراکی‌ها؛ شیرخشک ۵۷ درصد گران شد
  • تغییر سبک زندگی راه برون رفت از شیوع سرطان
  • تغییر زمین بورس بازان