Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-04-23@11:04:08 GMT

جریمه هنگفت بانک انگلیسی به اتهام نقض قوانین

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۴۳۷۵۱

جریمه هنگفت بانک انگلیسی به اتهام نقض قوانین

به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، بانک بزرگ استاندارد چارترد در حال آماده کردن خود برای پرداخت صدها میلیون دلار جریمه برای حل و فصل اتهامات آمریکا در زمینه نقض تحریمهای واشنگتن علیه ایران است.

در حالیکه مهلت توافق قضایی این بانک با مقامات آمریکایی که 6 سال به تعویق افتاده است، در حال پایان یافتن است، انتظار می‌رود شعبه آسیایی بانک استاندارد چارتر که مقر آن در لندن قرار دارد تا روز چهارشنبه هفته جاری به تحقیقات طولانی مدت آمریکا در این زمینه فیصله دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



روزنامه گاردین گزارش داد که مقامات این بانک با آمریکا در زمینه پرداخت جریمه به توافق دست یافته‌اند. 

اجرای این توافق باعث می‌شود که اختلافات میان دو طرف حل و فصل شود و از مواجه شدن این بانک با تبعات کیفری دیگری جلوگیری شود. این شرکت باید شرایط خاصی از جمله جریمه نقدی را بپذیرد. 

استاندارد چارترد هفته گذشته اعلام کرد که بالغ بر 691 میلیون پوند معادل 900 میلیون دلار برای جبران جریمه‌های آمریکا و انگلیس در قبال ادعای نقض تحریمهای آمریکا در نظر گرفته است.

مقامهای آمریکایی و انگلیسی پیش از این بانک استاندارد چارترد را به عدم رعایت قوانین مربوط به تحریمها علیه ایران در خلال سالهای 2007 تا 2014 متهم کرده بوند.مقامات آمریکایی و مقامات این بانک اخیرا در این زمینه به توافقهایی دست یافته اند که شامل جریمه به صورت کلی و همچنین اعمال محدودیت علیه برخی عملیاتهای بانکی این شرکت خواهد بود. 

استاندارد چارترد در سال 2012 نیز مبلغ 667 میلیون دلار به اتهام نقض تحریمهای آمریکا بین سالهای 2001 تا 2007 جریمه پرداخت کرده بود.براساس گزارش گاردین، قیمت سهام این بانک در مقایسه با سال 2018 از 845 واحد به 650 پوند کاهش یافته است.

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۴۳۷۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا یک واحد از ارتش اسرائیل را تحریم می‌کند

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از، اکسیوس افزود این اولین باری است که آمریکا یک واحد نظامی اسرائیل را تحریم می‌کند و بزودی تحریم این گردان (افراطی ) از سوی آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا اعلام می شود.

آکسیوس به نقل از منابع آگاه گفت که تحریم ها مانع از دریافت هر نوع کمک یا آموزش نظامی به این گردان و اعضای آن می شود.

گردان نتزا یهودا در سال ۱۹۹۹ به عنوان یک واحد ویژه برای سربازان فوق ارتدوکس یهودی تشکیل شد.

آکسیوس افزود که این گردان مستقر در کرانه باختری «به مرکز جذب بسیاری از جوانان شهرک‌نشین راست‌گرای افراطی» که در هیچ گردان دیگر ارتش رژیم اسرائیل دیگری پذیرفته نشده اند، تبدیل شده است.

به گزارش ایرنا, در چند سال گذشته تصاویر زیادی از جنایت سربازان گردان نتزا یهودا علیه فلسطینیان ساکن کرانه باختری اشغالی منتشر شده است.

سال گذشته, در حین یورش گردان ۹۷ نتزا یهودا وابسته به ارتش رژیم اسرائیل به منطقه «تلونیم» واقع در غرب رام‌الله، نظامیان وابسته به این گردان که فکر می‌کردند کسی آن‌ها را نمی‌بیند، چند شهروند فلسطینی غیرنظامی را به‌شدت مورد ضرب و جرح و شتم قرار دادند؛ غافل از اینکه تعدادی دیگر از فلسطینیان در حال رصد و ضبط این توحش ارتش اسرائیل هستند.

به گزارش ایرنا, پیش از این, گروهی از نماینده دموکرات کنگره آمریکا ادعای جو بایدن رئیس جمهور ایالات متحده مبنی بر اینکه رژیم صهیونیستی ناقض قوانین بین‌المللی نیست را رد و تاکید کردند که (رژیم) اسرائیل با سلاح‌های آمریکایی قوانین را نقض می‌کند.

در نامه‌ای که از سوی ۲۶ قانونگذار آمریکایی خطاب به لوید آستین وزیر دفاع، آنتونی بلینکن وزیر خارجه و آوریل هاینس مدیر اطلاعات ملی آمریکا نوشته شده است، این نمایندگان کنگره آمریکا به مقام‌های دولت بایدن یادآور شده‌اند که برخلاف ادعای رئیس جمهور آمریکا، نحوه استفاده نظامیان رژیم صهیونیستی از سلاح‌های آمریکایی با قوانین این کشور و قوانین بین‌المللی مطابقت ندارد.

دیگر خبرها

  • سپاهان دوباره به خاطر هوادارانش جریمه شد
  • بلینکن: ما استاندارد‌های دوگانه درباره نقض حقوق بشر از سوی اسرائیل نداریم
  • بررسی امکان جریمه افراد بی‌خانمان در آمریکا
  • اژه‌ای: به فراجا در زمینه موضوع حجاب کمک کنیم
  • جریمه هنگفت شهرداری تهران برای زباله دزدها | محمدی: در مدیریت پسماند با کسی شوخی نداریم
  • ۲۴ واحد متخلف در اصفهان ۶ میلیارد ریال جریمه شدند
  • جریمه شش میلیاردی ۲۳واحد متخلف استان در سال ۱۴۰۳
  • شرایط پرداخت مالیات بر ارث و قوانین جدید
  • انگلیس در مدار استاندارد‌های دوگانه
  • آمریکا یک واحد از ارتش اسرائیل را تحریم می‌کند