Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-04-23@20:22:20 GMT

چاره‌اندیشی دو وزارتخانه برای بلوغ زودرس

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۴۴۴۵۱

خرداد: مدیرکل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت درباره وضعیت سن بلوغ در کشور، گفت: طبق بررسی که چند سال قبل انجام دادیم، سن بلوغ در دختران ایرانی نسبت به دهه قبل کمتر شده است.
دکتر حامد برکاتی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به کاهش حدود یک سال سن بلوغ در کشور، ‌ گفت: در زمینه آموزش بلوغ و مسائل مربوط به بلوغ به نوجوانان و والدین آنها، بسته مشترکی با وزارت آموزش و پرورش داریم و وزارت آموزش و پرورش با کمک فنی وزارت بهداشت اقداماتی را در این زمینه پیش می‌برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه ارائه آموزش‌های مرتبط با بلوغ در مدارس به این دلیل است که میزان مراجعات مردم به ما در این حوزه در خارج از مدرسه بسیار کم است، افزود: طبق بررسی که چند سال قبل انجام دادیم، سن بلوغ در دختران ایرانی نسبت به دهه قبل کمتر شده است.
برکاتی ادامه داد: طبیعتا باید در برنامه‌ریزی‌هایی که در حوزه بلوغ نوجوانان انجام می‌شود، ‌به سن بلوغ توجه کرد. باید توجه کرد که به دلیل ارتباطات اجتماعی بیشتر، ایجاد شبکه‌های اجتماعی و بعضا فرهنگ بیگانه و... سن بلوغ کاهش می‌یابد. حال بلوغ زودرس هم منجر به عدم رشد مناسب شده و به تبع می‌تواند معضلات روحی و روانی را برای کودک به همراه می‌آورد.
وی تاکید کرد: بنابراین ما باید زمان و سن بلوغ را بشناسیم و پدر و مادر هم باید با سن بلوغ و ویژگی‌های آن آشنا شوند که این موضوع در بسته خدمتی که در حوزه سلامت مدرسه تدوین شده و توسط آموزش و پرورش با کمک فنی ما انجام می‌شود، قرار دارد.
مدیرکل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت همچنین گفت: وزارت بهداشت در حال طراحی بسته‌ای جهت بررسی مجدد این موضوع طی سال جاری در کشور است که احتمالا نتایج آن اوایل سال آینده مشخص خواهد شد. برچسب ها: وزارت بهداشت ، بلوغ ، سن بلوغ

منبع: خرداد

کلیدواژه: وزارت بهداشت بلوغ سن بلوغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۴۴۴۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام ۱۸۰ هزار عمل جراحی در تعطیلات نوروز

سعید کریمی معاون درمان وزارت بهداشت در مراسم تجلیل از خادمان سلامت نوروزی گفت: در ایام نوروز پنج میلیون مراجعه به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی داشته‌ایم. 

وی بیان کرد: آمارها نشان می دهد که در تعطیلات نوروز، یک میلیون بستری و ۱۸۰ هزار عمل جراحی انجام شده که ۱۳۰ هزار عمل جراحی اورژانسی و بقیه جراحی غیر اورژانسی بوده است. 

کریمی بیان کرد: در تعطیلات نوروز ۱۰۶۰ بیمارستان فعال و ۱۶۰ هزار تخت نیز فعال بوده است.

معاون درمان وزارت بهداشت گفت: در تعطیلات نوروز، ۲۳ هزار متخصص، ۱۰ هزار پزشک عمومیو  همچنین ۴۷۰۰ فوق تخصص در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی مشغول به فعالیت بوده‌اند.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

دیگر خبرها

  • اجرای طرح خانواده سالم در ۳۶۰۰ مرکز بهداشت | خانواده‌ها در این طرح چه آموزش‌هایی می‌بینند؟ | انجام غربالگریِ روان برای متقاضیان
  • واکسن گارداسیل برای همه ضروری است؟
  • انجام ۱۸۰ هزار عمل جراحی در تعطیلات نوروز
  • با این ورزش‌ها از مرگ زودرس نجات پیدا می‌کنید
  • تمامی وزارتخانه‌ها برای سند الگوی کشت باید پای کار آیند
  • سلامت خانواده از آموزش پرورش تا آموزش عالی
  • استخدام بیش از ۴ هزار مراقب بهداشت و سلامت در آموزش و پرورش
  • آزمون جذب مراقبت سلامت وزارت آموزش و پرورش ۱۴ اردیبهشت برگزار می‌شود
  • استخدام ۴۱۷۰ مراقب سلامت و بهداشت/ برگزاری آزمون ۱۴ اردیبهشت
  • اجرای طرح ارتقای سواد سلامت در مناطق عشایرنشین چهارمحال و بختیاری