Web Analytics Made Easy - Statcounter

بیست و ششمین سالگرد شهادت سید مرتضی آوینی، نویسنده، مستند ساز و هنرمند انقلاب اسلامی توسط بنیاد فرهنگی روایت فتح و خانه هنرمندان ایران برگزار خواهد شد.

بیست و ششمین سالگرد شهادت سید مرتضی آوینی، نویسنده، مستند ساز و هنرمند انقلاب اسلامی توسط بنیاد فرهنگی روایت فتح و خانه هنرمندان ایران برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مراسم بیست و ششمین سالگرد عروج ملکوتی این هنرمند شهید با عنوان «راه آسمان» فردا سه‌شنبه ۲۰ فروردین ماه از ساعت ۱۷ در محل بنیاد فرهنگی روایت فتح واقع در میدان فردوسی، ابتدای خیابان سپهبد قرنی، روبروی پمپ بنزین با حضور جمعی از مسئولین کشوری و لشکری، هنرمندان و فرهیختگان، اندیشمندان و علاقمندان سید شهیدان اهل قلم برگزار خواهد شد.

همچنین به مناسبت بیست‌وششمین سالروز شهادت مرتضی آوینی برای نخستین‌بار نسخه ترمیم شده سه فیلم مستند شهید آوینی «و این است فتح الفتح»، «داستان پل» و «شب عاشورایی» در قالب برنامه «سه روز با مرتضی آوینی» از ۲۰ تا ۲۲ فروردین ۱۳۹۸ هر شب از ساعت ۱۹ در محل خانه هنرمندان ایران به نمایش درمی‌آیند.

همچنین پس از نمایش هر فیلم مستند، یک سخنرانی توسط استادان دانشگاه درباره آرای سینمایی شهید آوینی ایراد و طی یک پنل با حضور هنرمندان و منتقدان اثر نمایش‌داده‌شده مورد بررسی و تحلیل قرار می‌گیرد.

بر همین اساس فردا سه‌شنبه ۲۰ فروردین ساعت ۱۹ فیلم «و این است فتح الفتح» به نمایش در می‌آید و در ادامه دکتر انیس دوویکتور درباره سینمای شهید آوینی به سخنرانی می‌پردازد و سپس نشست نقد و بررسی فیلم با حضور سعید قطبیزاده و سیدسجاد آوینی برگزار می‌شود.

روز چهارشنبه ۲۱ فروردین ساعت ۱۹ فیلم «داستان پل» به نمایش در می‌آید و در ادامه دکتر سیدعماد حسینی درباره سینمای شهید آوینی به سخنرانی می‌پردازد و سپس نشست نقد و بررسی فیلم با حضور پیروز کلانتری، روبرت صافاریان و حامد شکیبانیا برگزار می‌شود.

در روز پایانی نیز پنجشنبه ۲۲ فروردین ساعت ۱۹ فیلم «شب عاشورایی» به نمایش در می‌آید و در ادامه مریم امینی و مهرزاد دانش درباره سینمای شهید آوینی به سخنرانی می‌پردازند و سپس نشست نقد و بررسی فیلم با حضور فریدون جیرانی، دکتر شهاب اسفندیاری و محمدحسین مهدویان برگزار می‌شود.

این برنامه به همت خانه هنرمندان ایران، موسسه فرهنگی روایت فتح، موسسه فرهنگی هنری در انتظار فردایی دیگر، موسسه شهید آوینی (خانواده شهید)، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، فیلم‌نت و نشر واحه برگزار خواهد شد.

شهید سید مرتضی آوینی 20 فروردین ماه سال ۱۳۷۲ در منطقه فکه در حال بررسی لوکیشن فیلم مستند "شهری در آسمان"به همراه محمد سعید یزدان پرست بر اثر اصابت ترکش مین باقی مانده از جنگ تحمیلی ایران و عراق، به درجه رفیع شهادت نائل شد.

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۴۴۶۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی مراسم بزرگداشت شهدای محور مقاومت در شیراز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز فارس، سردار بوعلی فرمانده سپاه فجر استان فارس در این مراسم گفت: شهدای محور مقاومت نقش بسیار پر رنگی در منطقه و دفاع از مسجد الاقصی داشته اند و نتیجه آن سر درگمی رژیم صهیونیستی و هم پیمانانش در منطقه است.
وی افزود: در حادثه تروریستی حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری سفارت کشورمان در دمشق که سیزدهم فروردین امسال رخ داد ، سردار زاهدی و تعدادی از هم رزمانشان به درجه رفیع شهادت نایل شدند.
سردار بوعلی افزود: در این یادواره ها تلاش می کنیم سیره شهدای مقاومت را برای نسل حاضر و نسل‌های آینده تبیین کنیم

در پی شکست‌های رژیم صهیونیستی مقابل مقاومت فلسطین و ایستادگی مردم غزه ، عصر دوشنبه ۱۳ فروردین  ۱۴۰۳ هواپیما‌های این رژیم جعلی ساختمان کنسولگری جمهوری اسلامی ایران را در دمشق مورد هدف حمله موشکی قرار داد که بر اثر آن ، سرداران رشید مدافع حرم «سرتیپ پاسدار محمدرضا زاهدی» و «سرتیپ پاسدار محمدهادی حاجی رحیمی» از فرماندهان، پیشکسوتان و جانبازان سرافراز دفاع مقدس و مستشاران نظامی ارشد ایران در سوریه و پنج نفر از افسران همراه آنان به فیض شهادت نائل شدند.

 سردار سید محمد حسین ‌زاده ‌حجازی جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پس از سال‌ها مجاهدت و تلاش‌های خستگی‌ناپذیر و مخلصانه در عرصه‌های مختلف پاسداری از انقلاب اسلامی و دفاع از میهن ، ۲۹ فروردین ۱۴۰۰ در سن ۶۵ سالگی و بر اثر عوارض شیمیایی ناشی از جنگ تحمیلی به درجه رفیع شهادت نائل شد و در گلستان شهدای اصفهان به خاک سپرده شد.




دیگر خبرها

  • سالگرد درگذشت دست‌نشان با حضور کادرفنی نساجی
  • برپایی مراسم بزرگداشت شهدای محور مقاومت در شیراز
  • برگزاری ویژه برنامه گرامی‌داشت سالگرد شهادت سید محمد حجازی درسردشت 
  • تجلیل از هنرمندان برتر استان مرکزی
  • افخمی: بعید نبود شهید آوینی سراغ تولید سینمای داستانی برود/ ویژگی‌های دفاع مقدس موجب شد «سید مرتضی» فرم مستند را انتخاب کند+فیلم
  • نخستین فیلم شهیدآوینی پس از ۴۴ سال روی پرده رفت
  • اولین مستند شهید آوینی پس از ۴۴ سال رونمایی شد
  • رونمایی از دو عنوان کتاب در لرستان
  • نخستین مستند شهید آوینی پس از ۴۴ سال رونمایی شد
  • تحول آوینی منجر به نهادینه شدن فرهنگ ایثار و شهادت شد