Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-16@20:27:42 GMT

271 شکارچی غیرمجاز سال گذشته در سمنان دستگیر شدند

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۴۵۶۷۸

امیر عبدوس روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: سال گذشته 65 قطعه شکار غیرمجاز پرندگان، 57 راس شکار غیرمجاز پستانداران، چهار مورد زنده گیری پستانداران، 81 مورد شروع به شکار، 186 راس و قطعه نگهداری غیرمجاز پستانداران و پرندگان در استان سمنان کشف شد.
وی با بیان اینکه در سال گذشته 26 قبضه سلاح مجاز و 64 سلاح غیرمجاز از شکارچیان متخلف کشف و ضبط شد، گفت: سال 97 در مجموع 2 هزار و 245 ابزار شکار در استان سمنان کشف و ضبط شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


عبدوس ادامه داد: از مجموع 271 مورد دستگیری شکارچیان غیرمجاز سال 97 در استان سمنان 183 مورد منجر به تشکیل پرونده شد که تاکنون 126 مورد از پرونده آنان مختومه شده است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان اضافه کرد: 81 مورد از 183 تشکیل پرونده برای شکارچیان متخلف قبل از شروع به شکار از سوی یگان حفاظت اداره کل محیط زیست استان دستگیر شدند.
به گزارش ایرنا، 25 درصد وسعت استان سمنان مناطق تحت حفاظت محیط زیست است که با 131 محیط بان از آن مراقبت می شود، 16 درصد از مناطق حفاظت شده کشور در استان سمنان قرار دارد و این استان میزبان 30 درصد از تنوع گیاهی و جانوری شناسایی شده در کشور است.
استان سمنان سه منطقه حفاظت شده در محدوده جنگل ابر، خارتوران و پرور و پنج منطقه شکار ممنوع دارد.
7339/6103
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 پرندگان پستانداران حفاظت محیط زیست کشف و ضبط محیط زیست 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۴۵۶۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد قاطع با صیادان غیرمجاز در رودخانه کارون شوشتر

مهدی زمانپور رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شوشتر گفت: با توجه به فصل تکثیر و تخم ریزی ماهیان و سایر آبزیان در زیستگاه طبیعی هرگونه صید غیرمجاز با استفاده از تور یا قلاب ماهیگیری و ... ممنوع است. 

او می‌گوید: در پی ماموریت‌های شبانه، نیرو‌های های یگان حفاظت محیط زیست در تعقیب و گریز در منطقه قلعه خان در رودخانه شطیط با متوقف کردن یک فروند قایق موتوری که در حین عملیات صید با برق بودند، ۲ نفر متخلف همراه با ۲۰ قطعه ماهی شیربت، کپور دستگیر و ادوات مربوطه ۱ عدد موتور برق، خازن و الکترو شوکور ضبط شد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شوشتر ادامه داد: حفظ منابع طبیعی و ذخایر آبزیان جزو اولویت‌های اصلی بوده و همکاران محیط بان شبانه روز در حفظ و حراست از این ذخایر الهی بدون خستگی در تلاش هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • کشف و جمع آوری تورهای متخلفین صید غیرمجاز در تالاب نوروزلو میاندوآب
  • شناسایی و دستگیری شکارچی حرفه‌ای دنا
  • ۱۱ صیاد غیرمجاز حلوا سفید در آب‌های قشم دستگیر شدند
  • شناسایی متخلف سابقه دار شکار با همکاری سپاه و نیروی انتظامی
  • برخورد قاطع با صیادان غیرمجاز در رودخانه کارون شوشتر
  • کشف ۱۵ سهره وحشی در خرامه
  • عکس یادگاری با لاشه در همدان، شکارچی متخلف را به دام قانون انداخت
  • شکارچی غیرمجاز بز کوهی، در دام قانون افتاد
  • دستگیری متخلفان شکار و صید در ۵ شهر مازندران
  • دستگیری ۳۶۷ متخلف‌زیست محیطی در آذربایجان‌غربی