Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-25@20:01:16 GMT

اسکنر اثرانگشت گلکسی اس ۱۰ فریب خورد

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۴۵۹۴۰

اسکنر اثرانگشت گلکسی اس ۱۰ فریب خورد

به گزارش مهر به نقل از دیجیتال ترندز، در سال‌های اخیر شرکت‌های سازنده گوشی‌های هوشمند از روش‌های مختلفی برای ایمن سازی تولیدات خود استفاده کرده‌اند که از جمله آنها می‌توان به استفاده از حسگر اثرانگشت، سیستم‌های شناسایی چهره و حتی حسگرهای بررسی کننده وضعیت رگ‌های خونی اشاره کرد.

اما هیچیک از این روش‌ها از دقت کامل برخوردار نیستند و به تازگی مشخص شده که حسگر اثرانگشت گوشی گالکسیاس ۱۰ نیز با چاپ سه بعدی عکس اثرانگشت قابل فریب دادن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فردی که هویت خود را افشا نکرده با انتشار تصاویری در شبکه‌های اجتماعی نشان داد که با عکس گرفتن از اثرانگشت خود و سپس پردازش آن در فوتوشاپ و مدل سازی سه بعدی آن در نرم افزار ۳ds Max، تهیه خروجی و چاپ آن به طور سه بعدی با چاپگر سه بعدی توانسته این مدل قلابی را به جای اثر انگشت خود به گوشی سامسونگ قالب کند.

چاپ مدل سه بعدی اثر انگشت در حدود ۱۳ دقیقه به طول انجامیده و موفقیت این روش در شرایطی که در حسگر جدید از فناوری‌های پیشرفته‌تری استفاده شده، نشان می‌دهد هنوز تا ایمن سازی کامل گوشی‌های هوشمند راه درازی در پیش است.

فردی که دست به این کار زده مدعی است می‌تواند از این پس در عرض سه دقیقه مدل سه بعدی اثر انگشت‌های مختلف را تهیه کرده و قفل گوشی‌های مختلف سامسونگ را باز کند.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۴۵۹۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری ۱۸ شیاد کنکوری | بیش از ۱ میلیون دنبال‌کننده در صفحات مجازی متقلبان | خطر آسیب جدی در کمین داوطلبانی که فریب می‌خورند

به گزارش همشهری آنلاین، سرهنگ داود معظمی گودرزی رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات تهران بزرگ اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که هر ساله با آن مواجه هستیم افراد فرصت‌طلب مجازی هستند که در فصل امتحانات نهایی و کنکور با ادعای دلسوزی و حمایت از داوطلبین خود را به آنها نزدیک می‌کنند و به بهانه فروش سؤالات و ابزار پیشرفته تقلب از آنها کلاهبرداری می‌کنند.

وی با اشاره به اقدامات همه‌جانبه پلیس در این حوزه افزود: طی حضور همه‌جانبه پلیس فتا در فضای مجازی و در اجرای طرح برخورد با کلاهبرداران اینترنتی ویژه کنکور و امتحانات نهایی تعداد زیادی صفحه، کانال و گروه در شبکه‌های اجتماعی رصد و مورد پیگیری تخصصی قرار گرفت.

اعترافات فروشندگان سوالات و ابزار تقلب در کنکور + ویدئو | سوالات برای کنکور سال های قبل بود | از هندزفری ۱۰ تومانی تا ۳۰۰ تومانی برای فروش سوالات بازداشت ۲۰ نفر از مدعیان فروش سوالات کنکوری + جزئیات | شناسایی ۳۰۰ فقره تارنمای فعال در این زمینه بیش از یک میلیون دنبال‌کننده مجازی متقلبان

این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: در قدم بعدی این پرونده مشخص شد بیش از ۲۰ کانال و گروه تلگرامی و صفحه اینستاگرامی با بیش از یک میلیون نفر دنبال‌کننده ادعای فروش سؤالات امتحانات نهایی و کنکور و ابزار تقلب را داشته و آنها را با قیمت‌های گزاف در این کانال‌ها به فروش می رسانند.

دستگیری ۱۸ شیاد کنکوری

معظمی گودرزی بیان کرد: پس از بررسی‌های تخصصی و اقدامات فنی تعداد ۱۸ نفر از افراد اصلی این تیم مجرمانه شناسایی و پس از احراز هویت و تشریفات قضایی پلیس موفق شد در یک اقدام غافلگیرانه این شیادان کلاهبردار را در محل اختفای خود در مناطق مختلف تهران بزرگ دستگیر و در چرخه پیگیری قضایی قرار دهد.

ارسال سوالات بی‌ربط و قدیمی به جای سوالات جدید

رئیس پلیس فتا پایتخت با بیان اینکه این مجرمین نیز همانند دیگر متهمین دستگیر شده سنوات قبلی هیچگونه سؤالی در اختیار نداشتند، تصریح کرد: تعداد زیادی از این افراد صرفا با اعلام فروش سؤالات کنکور بلافاصله بعد از واریز وجه کاربر را مسدود می‌کردند و برخی دیگر نیز سؤالات بی‌ربط و قدیمی را بعنوان سؤالات جدید برای داوطلبین ارسال می‌کردند.

خطر آسیب جدی در کمین داوطلبانی که فریب می‌خورند

وی با اشاره به اینکه افرادی که با تبلیغات دروغین ادعای فروش سؤالات کنکور و امتحانات نهایی را دارند هدفی جز کلاهبرداری ندارند در توصیه به دانش آموزان و خانواده‌هایشان افزود: داوطلبان کنکور به تبلیغات واهی و دروغین فضای مجازی توجه نکنند چرا که فرآیند آزمون تعریف شده و امن است و تجهیزاتی که تحت عنوان راه‌های تقلب در شبکه‌های اجتماعی به فروش می‌رسد نه‌تنها کمکی به داوطلبان نمی‌کند، بلکه ممکن است آسیب‌های بسیار جدی به آنها وارد کند و سلامت این عزیزان را به خطر بیندازد.

کد خبر 846883 منبع: تسنیم برچسب‌ها خبر مهم فراجا کنکور حوادث ایران

دیگر خبرها

  • قیمت گوشی سامسونگ، شیائومی و آیفون ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳؛ سلاطین بازار موبایل چقدر فروخته می‌شوند؟
  • جهاد اسلامی: برپایی دولت فلسطینی بر اساس توافق اسلو یک فریب بزرگ است
  • ویژگی‌های اسکنر لابراتواری و اسکنر مدیت
  • وزیر کشور: افراد انگشت شماری در برابر قانون مقاومت می‌کنند
  • دستگیری ۱۸ شیاد کنکوری | بیش از ۱ میلیون دنبال‌کننده در صفحات مجازی متقلبان | خطر آسیب جدی در کمین داوطلبانی که فریب می‌خورند
  • قیمت گوشی سامسونگ، شیائومی و آیفون ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳؛ قیمت نوبرانه سامسونگ چقدر است؟
  • تمهیدات حفاظتی کنکور اعلام شد | والدین داوطلبان مراقب باشند فریب نخورند | وسایلی که تا ۱۰ سال مجازات محرومیت از کنکور دارد
  • ساعت هوشمند فوق العاده سامسونگ گلکسی واچ پرو
  • نگاهی به بدترین گوشی های هوشمند جهان؛ از آیفون ۶ تا گلکسی نوت ۷ انفجاری (+عکس)
  • قیمت گوشی سامسونگ، شیائومی و آیفون ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳؛ بهترین پرچمدار سامسونگ چند؟