Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-25@23:21:17 GMT

دو سوم ظرفيت سد دوستي همچنان خالي

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۴۶۴۳۰

دو سوم ظرفيت سد دوستي همچنان خالي

خبرگزاري آريا- دو سوم ظرفيت سد دوستي همچنان خالي است.
به گزارش خبرگزاري آريا، سرپرست فرمانداري سرخس در حاشيه دومين جلسه شوراي هماهنگي مديريت بحران شهرستان گفت: هم اکنون حدود 400 ميليون متر مکعب آب پشت سد دوستي قرار دارد که با توجه به ورود  80 ميليون متر مکعب آب بر ثانيه همچنان دوسوم ظرفيت سد خالي است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


غريب افزود: مقدار بارش هاي اخير در مقايسه با مدت مشابه پارسال 132 درصد افزايش داشته است.
وي همچنين با اشاره به تمهيدات انديشيده شده در مقابله با سيلاب هاي بهاري گفت: همه مسيل ها ،آبراهها وکانال ها در مناطق سيل خيز  سرخس لايروبي و مرمت شده است.
سد دوستي در مرز ايران و ترکمنستان و روي رودخانه مرزي هريرود در حوزه شهرستان سرخس در شمال شرق خراسان رضوي با همکاري مشترک ايران و ترکمنستان احداث شده‌است.
مخزن اين سد بيش از 250  ميليارد مترمکعب گنجايش دارد.
پشت اين سد درياچه بسيار زيبائي ايجاد شده‌است که آب آشاميدني شهر مشهد و آب کشاورزي روستاهاي واقع در منطقه چه در ايران و چه در ترکمنستان را تأمين مي‌کند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: ظرفيت سد دوستي خالي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۴۶۴۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش برای خودکفایی در تولید کودهای فسفاته با تمرکز بر شیمی و معدن

به گزارش خبرنگار مهر، شامگاه چهارشنبه پنجم اردیبهشت ماه اساتید و دانشجویان شرکت کننده در اردوی راهیان پیشرفت در همراهی سرلشکر رحیم صفوی با استاندار هرمزگان دیدار کردند.

مهدی دوستی استاندار هرمزگان در این نشست؛ ساخت پالایشگاه نفت ستاره خلیج‌فارس را جزو افتخارات مهندسی ایران دانست و گفت: برای احداث این پالایشگاه بیش از ۱۵ هزار کیلومتر کابل کشی و ۶.۵ میلیون اینچ جوشکاری انجام شده که در نوع خود بی‌نظیر است.

وی با اشاره به ویژگی‌های بندر شهید رجایی به عنوان بزرگترین بندر تجاری ایران گفت: بندر شهید رجایی ۷ میلیون و ۱۰۰ هزار TEU ظرفیت کانتینری دارد که یک میلیون و ۱۰۰ هزار TEU از آن توسط دولت سیزدهم ایجاد شده است ضمن اینکه عملیات توسعه بندر و اضافه‌کردن ۲ هزار ۴۰۰ هکتار دیگر به پس‌کرانه آن نیز آغاز شده است.

دوستی با اشاره به تولید ۴.۵ میلیون تن فولاد در استان هرمزگان از آغاز احداث واحدهای جدید به ظرفیت ۱۰ میلیون تن در استان هرمزگان خبر داد و عنوان‌کرد: میانگین پیشرفت این واحدها که در دولت سیزدهم آغاز شده‌اند ۳۰ درصد است.

وی ادامه داد: در واحدهای جدید فولادسازی تلاش کرده‌ایم تولیدات منطبق با نیاز صنایع پیشران استان همچون کشتی‌سازی باشد.

استاندار هرمزگان ظرفیت پالایش را دیگر مزیت نسبی استان دانست و عنوان‌کرد: در حال حاضر یک میلیون بشکه ظرفیت پالایشی داریم و یک میلیون بشکه نیز ظرفیت جدید در دست احداث است.

دوستی با اشاره به ورود استان به زنجیره ترکیبی شیمی و معدن را جزو اولویت‌های اصلی هرمزگان برشمرد و گفت: در این زنجیره تلاش می‌کنیم تا کشور را از واردات کودهای فسفاته بی‌نیاز کنیم.

وی در گریزی به مزیت‌های شیلاتی استان نیز گفت: ظرفیت پرورش ماهی در قفس استان هرمزگان از ۵ هزار تن در ابتدای دولت به ۱۶ هزار تن رسیده است و ۱۱ هزار تن ظرفیت جدید ایجاد شده است‌.

کد خبر 6088087

دیگر خبرها

  • صندلی های خالی دستیاری پزشکی تهدیدی جدی برای نظام سلامت
  • خالی ماندن ظرفیت رشته‌های جراحی قلب و عروق نگران کننده است
  • تلاش برای خودکفایی در تولید کودهای فسفاته با تمرکز بر شیمی و معدن
  • مردم باید ثمره دوستی ایران و چین را در مظاهر توسعه مشاهده کنند
  • افزایش سه برابری ظرفیت تبادل برق ایران و ترکمنستان
  • به دنبال گسترش روابط اقتصادی و تجاری با چین هستیم
  • برخورد با ۶ پزشک متخلف در اصفهان/ظرفیت LDR بیمارستان‌ها خالی ماند
  • تاکید بر توسعه همکاری ایران و ترکمنستان در زمینه برق و انرژی
  • توسعه همکاری ایران و ترکمنستان در زمینه برق و انرژی
  • میزان ظرفیت تولید گاز به ۸۷۵ میلیون متر مکعب رسیده است