Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-24@09:31:20 GMT

پوشش بهداشتی مناطق سیل‌زده، اولویت نخست وزارت بهداشت

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۴۶۴۴۱

پوشش بهداشتی مناطق سیل‌زده، اولویت نخست وزارت بهداشت

دومین نشست کمیته مدیریت بحران سیل با حضور معاون بهداشت وزارت بهداشت برگزار شد.

به گزارش ایسنا، در این نشست که با حضور مدیران معاونت بهداشت برگزار شد، دکتر علیرضا رییسی با تشریح ابعاد سیل اخیر اظهار داشت: پوشش کامل بهداشتی مناطق سیل‌زده اولویت نخست این حوزه است.

معاون بهداشت وزارت بهداشت ضمن اشاره به همکاری مستقیم معاونت بهداشت دانشگاه های علوم پزشکی گلستان، مازندران، لرستان، ایلام، خوزستان، فارس و کرمانشاه در سیل اخیر افزود: معاونت بهداشت دانشگاه‌های علوم پزشکی استان‌های مجاور به عنوان دانشگاه‌های معین در حال پشتیبانی و ارائه کمک‌های فنی به مناطق سیل‌زده هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رییسی گفت: بحث بهداشت محیط، مبارزه با بیماری‌ها و سلامت روان به عنوان اولویت‌های اصلی در این مناطق در حال پیگیری است.

معاون بهداشت وزارت بهداشت ضمن اشاره به اینکه تاکنون هیچ‌گونه طغیان بیماری واگیر در مناطق سیل‌زده مشاهده نشده، افزود: در این مدت، واکسیناسیون کودکان زیر ۵ سال برای بیماری فلج اطفال در تمام کمپ ها و محل اسکان موقت هموطنان سیل زده انجام شده که در بعضی از استان ها این اقدام به پایان رسیده و در برخی استان ها نیز مراحل پایانی خود را طی می کند.

رییسی رصد و مدیریت موارد احتمالی بیماری‌ها، کنترل بیماری‌های احتمالی منتقله از آب و غذا، فاضلاب و سلامت آب آشامیدنی مناطق سیل‌زده را از اولویت‌های مهم خواند و اظهار داشت: تمامی این موارد با همکاری‌های بین بخشی در این مناطق در حال پیگیری است.

بنابر اعلام وبدا، معاون بهداشت وزارت بهداشت ضمن اشاره به فعالیت کلینیک‌های سیار سلامت دهان و دندان در این مناطق افزود: کلینیک‌های سیار تا تثبیت اوضاع در سراسر این مناطق با پشتیبانی استان‌های معین به فعالیت خود ادامه خواهند داد.

در ادامه این نشست، مدیران معاونت بهداشت وزارت بهداشت گزارش های تفصیلی خود را ارائه دادند، سپس دکتر محمدعلی دریک، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان در تماس تلفنی، آخرین وضعیت مناطق سیل زده استان لرستان و اقدامات معاونت بهداشت دانشگاه را برای حاضرین در این نشست، تشریح کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: خوزستان سیل لرستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۴۶۴۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درمان رایگان بیماران هپاتیت C؟

حسین فرشیدی از برنامه وزارت بهداشت برای شناسایی و درمان موارد ابتلا به هپاتیت سی برای حذف این بیماری در کشور خبر داد و اظهار کرد: هپاتیت C نوعی بیماری ویروسی است که علت اصلی بیماری مزمن کبدی بوده و می‌تواند به سیروز، سرطان کبد و مرگ منجر شود.

تشخیص هپاتیت سی با پیگیری مراکز بهداشتی

به گزارش تسنیم، وی افزود: تصمیم گرفتیم در سال جاری افراد مبتلا به هپاتیت سی را شناسایی کنیم و در همین راستا در مرحله اول مراقبان سلامت به امر پیگیری و شناسایی افراد پرخطر و پزشکان عمومی در مراکز بهداشتی به تشخیص این بیماری خواهند پرداخت.

فرشیدی ادامه داد: پس از انجام تست‌های تشخیصی در صورت ابتلای افراد به هپاتیت C، بیمار به بخش‌های درمانی ارجاع داده می‌شود. درمان بیماران هپاتیت سی به این روش نیز برای بیماران هزینه‌ای ندارد و رایگان شده است.

تخمین وجود ۲۰۰ هزار بیمار مبتلا در ایران

معاون بهداشت وزارت بهداشت درباره آمار ابتلا به هپاتیت سی در کشور گفت: تخمین زده می‌شود که حدود ۲۰۰ هزار نفر بیمار مبتلا به هپاتیت سی در کشور داشته باشیم.

درمان همه مبتلایان تا دو سال آینده

فرشیدی با بیان اینکه با استفاده از داروها، درمان این بیماری قطعی خواهد بود؛ ادامه داد: هدفگذاری کرده‌ایم که ظرف دو سال آینده همه افراد مبتلا را درمان کنیم و داروی درمان این بیماری نیز به میزان موردنیاز تأمین شده است.

شایع‌ترین راه انتقال ویروس هپاتیت C

معاون بهداشت وزارت بهداشت درباره راه‌های انتقال ویروس هپاتیت سی بیان کرد: تزریق خون و فرآورده‌های خونی آلوده و رابطه جنسی از شایع‌ترین راه‌های انتقال این ویروس هستند.

دیگر خبرها

  • جذب پرستاران در مراکز درمانی اولویت وزارت بهداشت
  • اجرای طرح تشدید کنترل کیفی آب و کیفیت مواد غذایی در اهواز
  • ۵۰۰۰ دانشجوی دستیاری و دکترای تخصصی تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفتند
  • معدوم‌سازی یک میلیون و ۵۰۰ هزار کیلوگرم موادغذایی فاسد در تعطیلات نوروز
  • واکسن گارداسیل برای همه ضروری است؟
  • انجام ۱۸۰ هزار عمل جراحی در تعطیلات نوروز
  • تب دنگی جان بیش از هزارو ۶۰۰ برزیلی را گرفت
  • معاون بهداشت وزارت بهداشت: ایرانی‌ها ۳.۵ برابر استاندارد جهانی شکر مصرف می‌کنند
  • درمان رایگان بیماران هپاتیت C؟
  • درمان هپاتیت سی رایگان شد + جزئیات