Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-25@10:31:17 GMT

تلفات سوانح جاده ای در استان سمنان کاهش یافت

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۴۷۱۴۳

تلفات سوانح جاده ای در استان سمنان کاهش یافت

قاسمی از کاهش ۴۷ درصدی آمار تلفات جاده ای ناشی از تصادف ها در نوروز ۹۸ در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته خبرداد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان ، سردار« روح الامین قاسمی» از استقرار 60 ایستگاه موقت انتظامی و ترافیکی در جاده‌های استان سمنان و ارائه خدمات به مسافران خبر داد و گفت: یکی از مهم‌ترین مأموریت‌های ما در این طرح کاهش تلفات سوانح جاده‌ای بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

فرمانده انتظامی استان سمنان با اشاره به رخ دادن۱۷ فقره تصادف منجر به فوت در جاده‌های استان سمنان در نوروز امسال گفت: 20 نفر دراین تصادفات جان باختند.

 

قاسمی،از افزایش 73 درصدی تصادف‌های جاده‌ای در نوروز سالجاری خبردادوافزود: نوروز امسال به دلیل قانون جدید مبنی بر تعیین کروکی برای همه تصادف ها، آمار تصادف‌ها افزایش یافته است.

 

به گفته وی، پیش از این فقط برای تصادف‌های خسارتی بیش از ۷۰ میلیون ریال کروکی صادر و ثبت می‌شد.

 

قاسمی با بیان اینکه تصادف فوتی و جرحی جاده‌های استان سمنان در نوروز ۹۸ کاهش یافت افزود: تصادف‌های جرحی در نوروز امسال ۱۰ درصد کاهش یافت.

 

فرمانده انتظامی استان سمنان گفت : طرح نوروزی پلیس 15 فروردین 98 پایان یافت و در این طرح حدود پنج هزار نفر از افراد نیروی انتظامی استان به مردم خدمت رسانی داشتند.

 

وی افزود: این طرح پلیس راه با شعار پرهیز از خطر آرامش در سفر، آغازشدو 90 تیم پلیس راه در سطح جاده های استان به صورت مستقر و سیار تردد را کنترل می کردند.

 

قاسمی گفت : پلیس برای تامین امنیت مردم در نوروز 98 طرح های متنوعی را داشته و یکی از این طرح ها با عنوان استقبال از بهار در بازار و مراکز خرید اجرا شد.

 

به گفته فرمانده انتظامی استان سمنان، در این طرح پلیس به صورت محسوس و نا محسوس برای برقراری تامین نظم و امنیت تلاش داشت.

 

وی یکنواختی محورهای کویری سمنان به‌ویژه جاده بین‌المللی تهران- مشهد را همچنان عامل اصلی بروز سوانح رانندگی ازجمله واژگونی‌ها دانست وافزود: بی‌توجهی رانندگان به جلو ناشی از خستگی و خواب‌آلودگی عامل 60 درصد از سوانح رانندگی است.

 

قاسمی در ادامه با اشاره به اینکه نوروز امسال ۴۶۵ کیلوگرم مواد مخدر با تلاش ماموران نیروی انتظامی استان سمنان کشف شد اظهار داشت: این مقدار نسبت به کشفیات نوروز پارسال ۲۸ درصد افزایش دارد.

 

پایان پیام/276

منبع: شبستان

کلیدواژه: خسارت سیل سیل بارندگی و سیلاب کمک به سیل زدگان لرستان سیل خوزستان خسارت سیلاب پلدختر خبرگزاری شبستان خوزستان فرمانده انتظامی استان سمنان خبرگزاری شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۴۷۱۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش حدود ۱۰ درصدی جانباختگان تصادفات در نوروز امسال

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، سردار سید تیمور حسینی با اشاره به عملکرد مناسب دستگاه‌های مسئول در طرح ترافیکی نوروز ۱۴۰۳ گفت: در اجرای طرح نوروزی، سازمان‌های راهداری، هلال احمر، اورژانس، امداد خودرو و همچنین پلیس راهور برنامه ریزی دقیقی داشتند و امیدواریم که با همکاری دستگاه‌های اجرایی شاهد سیر نزولی آمار مصدومان و تلفات حوادث رانندگی باشیم.

این مقام انتظامی وضعیت فوتی‌های حوادث جاده‌ای در دهه ۱۳۸۰ را بسیار نامناسب توصیف کرد و افزود: با اقدامات جامع از سوی دستگاه‌های اجرایی در زمینه راه ها، وسایل نقلیه و قوانین و مقررات شاهد کاهش فوتی‌های جاده‌ای تا سال‌های ۹۵ و ۹۶ بودیم، اما مجددا وضعیت به شرایط قبل بازگشته و در سال گذشته تلفات جاده‌ای از مرز ۲۰ هزار نفر گذشت.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

رئیس پلیس راهور با اشاره به مصدومیت سالانه بیش از ۵۰۰ هزار نفر در حوادث رانندگی گفت: در حالت خوش بینانه، ۱۰ درصد از این مصدومان، معلول و ناتوان می‌شوند که بار سنگینی به نهاد‌های حمایتی از جمله سازمان بهزیستی وارد می‌کند، بنابراین باید اشتراک عمل و هم اندیشی برای اصلاح رفتار کاربران و عامل انسانی در تصادفات وجود داشته باشد.

سردار حسینی با تاکید بر نقش عامل انسانی در وقوع حوادث افزود: تمام تلاش ما این است که از وقوع حوادث و سوانح پیشگیری کنیم تا فشار کاری نظام سلامت و دستگاه قضایی و نهاد‌های حمایتی کاهش پیدا کند.

این مقام انتظامی افزایش نرخ جرایم رانندگی را در عملکرد و رفتار‌های ترافیکی کاربران موثر ارزیابی کرد.

رئیس پلیس راهور با بیان اینکه شرط اول و آخر موفقیت این است که ما بتوانیم مشارکت مردم را داشته باشیم، گفت: برای اینکه بتوانیم به درستی موضوع نظم و انضباط ترافیکی را اجرا کنیم، باید اقدامات مان در قالب اقدامات سلبی به شکل تنبیه و مجازات متخلف و اقدامات ایجابی از طریق آموزش، فرهنگ‌سازی و ارتباط مستمر و تنگاتنگ با رسانه باشد.

سردار حسینی با اشاره به نقش سازمان صداوسیما افزود: از این سازمان انتظار داریم که امسال را یک سال متفاوت در نظر بگیرد و آموزش‌های لازم برای سلامت مردم در حوزه رفت و آمد و رانندگی را افزایش دهد.

دیگر خبرها

  • کاهش حدود ۱۰ درصدی جانباختگان تصادفات در نوروز امسال
  • کاهش ۱۴ درصدی جانباختگان حوادث رانندگی در نوروز
  • کاهش ۱۴ درصدی جانباختگان تصادفات جاده‌ای
  • برنامه های روز ملی ایمنی حمل و نقل در سیستان وبلوچستان تشريح شد
  • سوانح رانندگی خراسان رضوی ۲ کشته و ۱۲۲ مصدوم در پی داشت
  • سوانح رانندگی در خراسان رضوی منجر به فوت ۲ نفر شد
  • سوانح شهری خراسان رضوی ۲ کشته و ۱۲۲ مصدوم در پی داشت
  • کاهش ۹.۵ درصدی مرگ در تصادفات نوروز ۱۴۰۳
  • مصدومیت سالانه نیم میلیون نفر در تصادفات/کاهش ۱۴ درصدی تلفات
  • کاهش آمار مجروحان و مصدومان حوادث در طرح سلامت نوروزی