Web Analytics Made Easy - Statcounter

فدراسیون کشتی کشورمان توضیحاتی درباره تغییر تابعیت آذرشکیب ارایه کرد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری دانشجو، سایت فدراسیون کشتی اعلام کرد: محمد رضا آذرشکیب آزادکار وزن 125 کیلوگرم که دارای تابعیت کشور آذربایجان است، بیش از دو سال است که در هیچ یک از مسابقات رسمی برای تیم ملی ایران به میدان نرفته و با توجه به ماده 8 قوانین ترانسفر اتحادیه جهانی کشتی، برای حضور در مسابقات با نام کشور آذربایجان نیازی به دریافت رضایتنامه از فدراسیون کشتی ایران ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمد رضا آذرشکیب در سال 2011 میلادی گذرنامه (پاسپورت) آذربایجان را دریافت کرده است و از سال 2016 میلادی به بعد نیز در هیچ رقابت رسمی اتحادیه جهانی با نام ایران شرکت نکرده است.

 

آذرشکیب در گفت‌وگو با رسانه‌ها اعلام کرده بود: در ایران فراموش شده بودم و کسی سراغی از من نمی‌گرفت.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: فدراسیون کشتی کشتی تیم ملی کشتی آذربایجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۴۷۶۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پشت پرده غیبت مصلایی‌پور در کشتی قهرمانی آسیا/ احتمال حذف از المپیک

رییس کمیته داوران فدراسیون کشتی و مدرس داوری اتحادیه جهانی کشتی به دلیل غیبت در رقابتهای قهرمانی آسیا، به احتمال فراوان نه تنها شانس زیادی برای قضاوت در المپیک ندارد، بلکه بحث انتخاب جانشین برای او در کمیسیون داوران اتحادیه جهانی نیز وجود دارد.

به گزارش ایسنا، رقابت های کشتی قهرمانی آسیا ۲۰۲۴ در بیشکک قرقیزستان در حال برگزاری است و ۴ داور المپیکی ایران شامل سعید عباسی، کامران سلطان زاده، نیما صادقی و مهدی بشیرزاده نیز به نمایندگی از کشتی ایران در این رقابت ها به قضاوت پرداختند و قرار است در پایان این رقابتها، نیما صادقی به ایران بازگردد اما عباسی، سلطان زاده و بشیرزاده در رقابتهای گزینشی المپیک در قاره آسیا نیز که از ۳۱ فروردین به مدت ۳ روز در قرقیزستان برگزار می شود، به قضاوت بپردازند.

در شرایطی که بر اساس قوانین اتحادیه جهانی کشتی، داوران المپیکی کشورها برای داشتن شانس حضور در المپیک پاریس باید در رویدادهای مورد نظر اتحادیه جهانی از جمله قهرمانی آسیا و مسابقات گزیشنی المپیک به قضاوت بپردازند، غیبت محمد مصلایی پور رییس کمیته داوران فدراسیون کشتی و داور المپیکی ایران که عضو کمیسیون داوران اتحادیه جهانی کشتی است، در رقابت های قهرمانی آسیا، می تواند به قیمت غیبت او در المپیک پاریس تمام شود و جایگاه او در کمیسیون داوری اتحادیه جهانی کشتی نیز با چالش جدی روبرو گردد.

اما پیگیری های خبرنگار ایسنا درباره دلایل غیبت مصلایی پور در مسابقات آسیایی حاکیست او به دلیل اینکه حاضر نشده بخشی از مبلغ سفر و اقامت در بیشکک را شخصا پرداخت کند، قید حضور در این رقابت ها را زده است.

این اتفاق در حالی رخ داده که ۴ داور المپیکی ایران که عازم این مسابقات شده اند، پنجاه درصد از مجموع هزینه های بلیط رفت و برگشت هواپیما و اسکان خود در هتل را پرداخت کرده‌اند و نیم دیگر هزینه‌ها را نیز فدراسیون کشتی بر عهده گرفته است اما مصلایی پور که طی سال های اخیر همواره یا با هزینه اتحادیه جهانی کشتی و یا فدراسیون کشتی، به دفعات عازم رویدادهای مختلف بین المللی شده است، اینبار حاضر نشده نیمی از هزینه هتل اسکان خود در بیشکک را شخصا پرداخت کند.

فدراسیون کشتی علی رغم اینکه از ۴ داور المپیکی دیگر نیمی از هزینه های اعزام را دریافت کرده است، به مصلایی پور اعلام می‌کند کل هزینه بلیط ۵۵ میلیون تومانی رفت و برگشت هواپیما و نیمی از هزینه هتل که هر شب مبلغ ۲۱۰ یورو بوده را فدراسیون بر عهده می‌گیرد که در مجموع حدود ۶۵ تا ۷۰ درصد مبلغ کل می شود اما با این وجود رییس کمیته داوران خواستار پرداخت کل هزینه های اعزام از سوی فدراسیون می‌شود و فدراسیون نیز به دلیل رعایت حقوق دیگر داوران المپیکی ایران، با این درخواست مخالفت می‌کند.

هر چند رییس کمیته داوران پس از غیبت در رقابت های قهرمانی آسیا، قصد حضور در مسابقات گزینشی المپیک‌ در قاره آسیا را دارد اما شنیده‌ها حاکیست غیبت مصلایی پور در رقابت های قهرمانی آسیا به عنوان یکی از مراحل مهم گزینشی داوران المپیکی، حتی می‌تواند به قیمت از دست رفتن شانس حضور او در المپیک پاریس تمام شود و جایگاه او در کمیسیون داوری اتحادیه جهانی نیز احتمالا متزلزل خواهد شد.

از سوی دیگر با توجه به اهمیت جایگاه و تاثیرگذاری نماینده داوری ایران در کمیسیون داوری اتحادیه جهانی کشتی با هدف حمایت از حق کشتی ایران در رویدادهای بین المللی، احتمال معرفی گزینه جایگزین از سوی فدراسیون کشتی ایران به کمیسیون اتحادیه جهانی نیز وجود دارد.

با وجود حمایت فدراسیون کشتی از مصلایی پور طی سال های گذشته برای کسب کرسی در کمیسیون داوری اتحادیه جهانی کشتی و حضور در رویدادهای مختلف کشتی جهان، خودداری او از حضور در مسابقات قهرمانی آسیا می‌تواند جایگاه او به عنوان رییس کمیته داوران فدراسیون کشتی را نیز تحت الشعاع قرار دهد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بازگشت غفور به تیم ملی والیبال و تغییر پست یک بازیکن
  • بررسی نقش ایران، ترکیه و روسیه در معادلات قفقاز
  • توضیحات سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور درباره واردات واگن‌های مترو
  • توضیحات کنعانی درباره کشتیِ توقیف‌شده اسرائیلی | خدمه این کشتی به سوالات مراجع ایرانی پاسخ ندادند | ویدئو
  • پشت پرده غیبت مصلایی‌پور در کشتی قهرمانی آسیا/ احتمال حذف از المپیک
  • تغییر جدید در پیراهن تیم ملی فوتبال ایران
  • چرا ساعت کاری ادارات از ۱۵ خرداد تغییر می‌کند؟/ توضیحات جدید دولت را بخوانید
  • تغییر موازنه جنگ توسط ایران در منطقه خاکستری
  • زمان انتخاب رییس فدراسیون ورزش های رزمی مشخص شد
  • طارمی فعلا تابعیت پرتغالی نمی‌گیرد