Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-23@22:24:57 GMT

تدوین فقه موسیقی در حوزه هنری قم آغاز شده است

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۴۷۶۹۲

تدوین فقه موسیقی در حوزه هنری قم آغاز شده است

به گزارش ایرنا، سید مهدی سیدین نیا روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران، افزود: سرفصل های فقه موسیقی در حوزه هنری استخراج و دفترچه ای در این زمینه تهیه شده است که در صورت نهایی شدن جهت بهره برداری منتشر می شود.
وی گفت: این استان ظرفیت های بسیار خوبی در حوزه فرهنگ دینی دارد و از منظر هنر نیز از نظر نیروی انسانی بسیار غنی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سیدین نیا ادامه داد: قم در کل کشور و در سطح بین المللی تاثیرگذار است و تحولات این استان در دنیا پیگیری می شود که نشان دهنده جایگاه مهم قم در سطح ملی و بین المللی است.
وی با اشاره به تمدن سازی مورد تاکید در بیانیه گام دوم رهبر معظم انقلاب گفت: با توجه به تغییر معادلات جهانی در چند دهه آینده، تعریف نقش جمهوری اسلامی در معادلات آینده جهان بسیار حائز اهمیت است که باید نقش هنر در تحقق این تمدن مورد بررسی و تدوین قرار گیرد.
وی ساخت نظام فکری و اندیشه ای را لازمه تمدن سازی دانست و تاکید کرد: تمدن دارای فرآیند و عناصر مختلفی است که تقویت بنیان های فرهنگی و اخلاقی و نیز تربیت انسان ها از جمله ویژگی های شکل گیری یک تمدن است.
رئیس حوزه هنری قم با اشاره به این که سختی ها باعث رشد و تکامل انسان می شود اظهار داشت: ملتی که بتواند بر سختی ها غلبه کند، قدم های تمدن سازی را برداشته و نقش انسان های خلاق و مبتکر در حل مسائل و سختی ها به عنوان موثرترین افراد در خلق تمدن بسیار اهمیت دارد.
وی هنر را یکی از پایه های اصلی در تمدن سازی دانست و افزود: هنر امری تزیینی و تفننی نیست و به دلیل نقش آفرینی در حوزه تمدن سازی باید به درستی و متناسب با این جایگاه به آن توجه شود.

** در حوزه فرهنگ و هنر سرمایه گذاری انجام نشده است
سیدین نیا با تاکید بر اینکه سرمایه گذاری در حوزه فرهنگ و هنر منجربه تمدن سازی و نقش آفرینی هنر در این زمینه می شود، نه بودجه های محدود دولتی، اظهار داشت: سرمایه گذاری به معنای بستر سازی، استفاده از فناوری های نوین، تربیت نیروهای انسانی حرفه ای و همچنین داشتن برنامه و چشم انداز بر اساس اهداف و آرمان هاست.
وی تاکید کرد: متاسفانه در چهل سال گذشته در حوزه فرهنگ و هنر سرمایه گذاری انجام نشده است و باید مطالبه گری در این زمینه در کشور انجام شود، چراکه بدون سرمایه گذاری و تحقق تمام بسترهای لازم در حوزه فرهنگ و هنر امکان تمدن سازی وجود ندارد.
رئیس حوزه هنری قم افزود: باید نگاه ها به حوزه فرهنگ و هنر به عنوان یکی از مولفه های مهم تمدن سازی تغییر کند و زمینه سرمایه گذاری فراهم شود.

** آیین بزرگداشت 40 فیلم، 40 فیلمساز در قم برگزار می شود
سیدین نیا در ادامه با اشاره برنامه های حوزه هنری در هفته هنر انقلاب اسلامی گفت: کارگاه نقاشی انقلاب اسلامی از 18 تا 20 فروردین ماه در سالن سوره، اجرای نمایش میدانی طوقی و مسافر در روز دوشنبه 19 فروردین ماه، آیین بزرگداشت 40 فیلم، 40 فیلمساز در ساعت 17 روز پنجشنبه 22 فروردین ماه در مرکز همایش های شهرداری، نمایشنامه خوانی انقلاب، اکران برگزیده آثار تصویری با موضوع انقلاب و دفاع مقدس، برگزاری چهل و دومین محفل طنز قمپز و همچنین جشنواره استانی تئاتر مردمی بچه های مسجد از جمله برنامه های در نظر گرفته شده است.
وی با اشاره به برگزاری آیین بزرگداشت 40 فیلم، 40 فیلمساز گفت: بیش از 50 فیلمساز فعال در حوزه دفاع مقدس و انقلاب اسلامی در قم شناسایی شده اند.
سیدین نیا با بیان اینکه بخش مهمی از آثار تولیدی قم در این حوزه مربوط به ژانر مستند است افزود: این فیلم ها در قالب هشت لوح فشرده جمع آوری شده است.
هفته هنر انقلاب اسلامی از روز بیستم فروردین ماه مصادف با سالگرد شهادت سید مرتضی آوینی آغاز می شود.
سید مرتضی آوینی، نویسنده، مستندساز و هنرمند انقلاب اسلامی، بیستم فروردین ۱۳۷۲ در فکه و در حال ساخت مجموعه مستند و تلویزیونی روایت فتح، بر اثر برخورد با مین‌های باقیمانده از زمان جنگ تحمیلی به شهادت رسید.
7404/ 1175
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 تئاتر رهبر معظم انقلاب شهرداری قم موسیقی 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۴۷۶۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی پوستر جایزه داستان و بازآفرینی در حوزه هنری

به گزارش خبرگزاری مهر، نشست خبری و رونمایی از، پوستر اولین دوره جایزه داستان و بازآفرینی فردا سه شنبه ۴ اردیبهشت در سالن مرحومه صفارزاده حوزه هنری انقلاب اسلامی برگزار می‌شود.

این مراسم با حضور سعید لشکری معاون راهبری استان‌های حوزه هنری انقلاب اسلامی، احمد نوری رییس این جایزه و رییس حوزه هنری اصفهان و حبیب احمدزاده دبیر اولین دوره جایزه داستان و بازآفرینی در سالن مرحومه صفارزاده حوزه هنری انقلاب اسلامی همراه است.

نشست خبری مورد اشاره فردا سه‌شنبه ۴ اردیبهشت از ساعت ۱۳ در سالن مرحومه صفارزاده حوزه هنری انقلاب اسلامی واقع در خیابان سمیه، نرسیده به پل حافظ برگزار می‌شود.

کد خبر 6085335 الناز رحمت نژاد

دیگر خبرها

  • مظلومیت غزه با روایت نشان داده می‌شود
  • جزئیات اولین دوره جایزه داستان و بازآفرینی تشریح شد
  • جزئیات جایزه ملی داستان و بازآفرینی اعلام شد/ معرفی اصفهان به عنوان پایگاه روایتگری ادبی
  • گفت‌وگو با مسعود نجابتی، چهره سال هنر انقلاب اسلامی/ پیش‌درآمد هنر انقلاب برای طرح تمدن نوین اسلامی
  • شورای عالی انقلاب فرهنگی مسئول راهبری تشکل های مردمی
  • رونمایی پوستر جایزه داستان و بازآفرینی در حوزه هنری
  • سپاه خود را وقف مردم کرده است
  • جشنواره «نقالان سوره» بر روی مهم‌ترین مخاطب هنر دست گذاشته است
  • بررسی اولویت‌های امسال هرمزگان در نشست شورای برنامه ریزی
  • موزه موسیقی با اعتبار مستقل آغاز به کار می‌کند/ راه‌اندازی موزه تئاتر به منظور تحقق شعار سال