Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-25@07:00:20 GMT

تالاب الله آباد قزوین دوباره جان گرفت

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۴۷۶۹۴

تالاب الله آباد قزوین دوباره جان گرفت

حسن پسندیده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این تالاب که به دلیل خشکسالی طی سال های گذشته تبدیل رو به بیابانی شدن گذاشته بود با بارندگی های اخیر دوباره پرآب و احیا شده است.
وی اظهار داشت: با بارش های اخیر، این تالاب از شرایط زیست محیطی خوبی برخوردار شده و اکو سیستم آبی مناسبی را در منطقه خود بوجود آورده و آماده میزبانی برای انواع گونه های جانوری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرکل حفاظت محیط زیست قزوین خاطرنشان کرد: حفظ این تالاب در دراز مدت نیازمند تداوم جریان های آب های سطحی و حقابه هایی است که از قبل به این محل سرریز می شده اند.
گفتنی است، تالاب الله آباد بویین زهرا و حومه آن با 100 هزار هکتار وسعت پیش از این به عنوان کانون اصلی تولید ریزگردها در استان شناخته شده است.

** کانون های ریزگرد قزوین از حالت بحرانی خارج شدند
پسندیده اظهار داشت: به دنبال بارش های خوبی که طی هفته های گذشته در سطح استان داشتیم، کانون های انتشار ریزگرد استان نیز از شرایط بحرانی و نگران کننده خارج شده اند.
این مسئول گفت: این بارندگی ها کمک خوبی به تثبیت خاک و همچنین ایجاد رویش های گیاهی داشته است.
3013
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 تالاب حفاظت محیط زیست خشکسالی زهرا زیست محیطی 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۴۷۶۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تداخل ۵ پلاک از اراضی کشاورزی استان قزوین

در نشست کمیسیون رفع تداخل اراضی استان، پلاک‌های کارندچال، کش رود و قدیم آباد در شهرستان قزوین و حاجی آباد لیاء و دانسفهان در شهرستان بوئین زهرا پس از اتمام کار کارشناسی و اتخاذ آرا مراحل رفع تداخل آنها به پایان رسید.

از مجموع هزار و ۲۰۲ پلاک در استان قزوین ۱۹۰ پلاک مستثنیات بوده و هزار و ۱۲ پلاک مشمول رفع تداخل است که تاکنون کار کارشناسی ۹۱۴ پلاک به پایان رسیده است.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • بهره برداری از خانه بهداشت خوزنان آبیک
  • نگرانی از فعال شدن کانون گردوغبار در مرکز ایران
  • این شهر بحرانی‌ترین کانون فرونشست زمین در کشور
  • پرداخت تسهیلات به طرح‌های اشتغال‌زا در روستاهای دشتی
  • آبگیری یک کانون مهم گرد و غبار بر اثر بارندگی‌های اخیر | آب به جازموریان رسید
  • رفع تداخل ۵ پلاک از اراضی کشاورزی استان قزوین
  • توزیع هزار بسته گوشت قربانی در استان قزوین 
  •  توزیع  هزار بسته گوشت قربانی در استان قزوین 
  • توزیع یک هزار بسته گوشت قربانی در بین خانواده‌های نیازمند قزوین
  • مساجد و ائمه جماعات قزوین به کانون‌های فرهنگی تبدیل شوند