Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-29@12:35:01 GMT

اعضای بیمار مرگ مغزی در بویراحمد به 3 نفر زندگی بخشید

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۴۸۰۵۲

اعضای بیمار مرگ مغزی در بویراحمد به 3 نفر زندگی بخشید

یاسوج- ایرنا- اهدای اعضای بدن بیمار مرگ مغزی در روستای پریکدان واقع در شهرستان بویراحمد جان سه بیمار نیازمند به عضو را نجات داد و لبخند بر لبان خانواده آن ها جاری کرد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج روز دوشنبه در این باره به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مرحومه «هما تاج محمدیان» 39 ساله ساکن روستای پریکدان از توابع بویراحمد در نخستین روزهای سال ۹۸ در گذشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


غلام عباس سبز افزود: مرحومه «محمدیان» مدت یک سال دیالیز می شد و در نوبت پیوند کلیه بود.
وی تصریح کرد: بیمار در تعطیلات عید برای پیوند کلیه به بیمارستان ابوعلی سینا شیراز نوبت داشت که به دلیل وقوع سیل، نتوانست به این بیمارستان مراجعه کند.
سبز بیان کرد: وی در روز 15 فروردین ماه به دلیل خونریزی شدید مغزی در بیمارستان شهید بهشتی یاسوج بستری و چند روز بعد دچار مرگ مغزی شد.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج ابراز داشت: با رضایت خانواده ایثارگر و نوع دوست مرحومه «محمدیان» بامداد دوشنبه 19 فروردین ۹۸ با حضور تیم های پیوند دانشگاه های علوم‌ پزشکی یاسوج و شیراز در اتاق عمل بیمارستان شهید بهشتی یاسوج کبد و قرنیه چشم های این مرحومه برداشت و به مرکز فوق تخصصی ابوعلی سینا شیراز منتقل شد.
وی گفت: این دومین اهدای عضو در کهگیلویه و بویراحمد در سال 98 بوده است.
اهدای عضو بیماران مرگ مغزی شده در کهگیلویه و بویراحمد، اینک به یک فرهنگ عمومی در بین مردم این استان تبدیل شده است.
530 عضو حیاتی بیماران مرگ مغزی این استان از سال 1390 تاکنون اهدا شده است.
در سال 97 در کهگیلویه و بویراحمد 22 نفر 75 عضو حیاتی اهدا کردند.
با رواج فرهنگ پیوند عضو در میان مردم کهگیلویه بویراحمد، خانواده بیماران مرگ مغزی شده خود با واحد هماهنگی پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی یاسوج هماهنگی و زمینه اهدای اعضای بدن بستگان خود را فراهم می‌کنند.
واحد فراهم آوری پیوند اعضا از سال 1390 در دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد فعال شده است.
جوان‌ترین اهدا کننده عضو در استان کهگیلویه و بویراحمد کودک 19 ماهه و مسن‌ترین اهدا کننده عضو بیش از 70 سال سن داشته است.
انجمن اهدای عضو در روزهای اخیر در یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد با هدف ترویج بیشتر فرهنگ اهدای عضو تشکیل شده است.
بیش از پنج هزار نفر از مردم نوع‌دوست و نیکوکار استان فرم اهدای عضو بعد از مرگ را تکمیل کرده‌اند.
براساس آمارها سالانه بین پنج تا هشت هزار مرگ مغزی در ایران رخ می‌دهد و روزانه بین هفت تا 10 نفر به دلیل نرسیدن عضو جان می‌سپارند.
این آمار حاکی است که روزانه 20 بیمار مرگ مغزی در کشور بدون اهدای اعضای بدن خود می‌میرند.
براساس گزارش‌های انجمن اهدای عضو ایران در هر ۱۰ دقیقه یک نفر به لیست انتظار دریافت عضو اضافه می‌شود، در هر ۷۰ دقیقه یک نفر در کشور با مرگ مغزی جان خود را از دست می‌دهد، در هر ۲ ساعت یک بیمار نیازمند به پیوند، جان خود را از دست می‌دهد و در هر ۱۲ ساعت یک بیمار در ایران موفق به دریافت عضو حیاتی می‌شود و به زندگی بازمی‌گردد.
این آمارها نشان می‌دهد فرهنگ اهدای عضو باید بیش از پیش گسترش یابد تا شمار بیشتری از هموطنان بتوانند شانس دوباره‌ای برای زندگی داشته باشند.
9868/6110

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي اهدا عضو زن جوان كهگيلويه و بويراحمد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۴۸۰۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قتل دو نفر در آرامستان یاسوج

دقایقی قبل هنگام تشییع فردی در قبرستان شرف‌آباد مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد درگیری خونینی رخ داد که منجر به کشته شدن دو نفر شده است.

قاتل یا قاتلان با اسلحه کلاشینکف به سمت حاضرین در این مراسم تشییع شلیک کردند که در منجر به مرگ دو نفر شده و گفته می‌شود این حادثه مجروح نیز داشته است.

قاتل یا قانلان متواری شده و هنوز انگیزه قتل مشخص نیست.

سید جواد هاشمی‌مهر، معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تایید این موضوع در گفتگو با تسنیم، اظهار داشت: قاتل این درگیری متواری است و تلاش برای دستگیری آن ادامه دارد.

وی با تشریح جزئیات این حادثه، گفت: در گذشته در یک درگیری یک فرد به قتل رسیده بود که قاتل آن به قصاص نفس محکوم و حکم آن اجرا شد و امروز بستگان قاتل اعدام شده دست به این اقدام زده و ۲ نفر از بستگان مقتول گذشته را به قتل رساندند.

منبع: تسنیم

tags # اخبار حوادث سایر اخبار (تصاویر) لئوپون، پادشاهِ پادشاهان؛ حیوان عجیب و غول‌پیکری که حاصل جفت‌گیری پلنگ و شیر است! (تصاویر) دانشمندان چهرۀ یک انسان اولیه را شناسایی کردند؛ انسان اولیه این شکلی بود! (تصاویر) چند سال پس از مردن انسان‌ها زمین چه شکلی خواهد بود؟ انسان‌هایی که خوراکشان گوشت انسان است!

دیگر خبرها

  • اولین مورد اهدای عضو ۱۴۰۳ در آذربایجان‌غربی ثبت شد
  • بانوی ارومیه ای جان بخش دو بیمار نیازمند
  • قتل دو نفر در آرامستان یاسوج
  • زندگی دوباره ۳ بیماربا اهدای عضو در مشهد
  • تقویت و تشویق فرهنگ اهدای عضو را جدی بگیریم
  • اعضای بانوی مشهدی به ۵ نفر زندگی دوباره بخشید
  • اهدای قلب و ۳ عضو دیگر جوان دشتستانی + تصویر
  • اهدای عضو مسافر تهرانی در رشت
  • بانوی مرگ مغزی نجات بخش زندگی ۵ بیمار نیازمند به عضو شد
  • اهدای عضو یک تهرانی در رشت