Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیل تنها یک واژه نیست، ویرانی به بار می‌آورد که تا سال‌ها آثارش باقی می‌ماند، شاید تنها کاری که از دستان ما برمی‌آید کمک‌های کوچکی باشد که در کنار هم کاری بزرگ را رقم می‌زند. ۱۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۷ استانها اصفهان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، روزهای خوشی را سپری نمی‌کنیم؛ وقتی عده بسیار زیادی از هم وطنان‌مان گرفتار سیل و روزهای سیاه هستند چه دل خوشی برای این روزهایمان باقی می‌ماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این روزها شهرهای کوچک و بزرگ و بسیاری از روستاهای استان‌های لرستان، خوزستان، گلستان و ... درگیر سیلی ویرانگر هستند سیلی که جان عده‌ای از هم‌وطنان را گرفت و عده بسیار دیگری را بی خانمان کرد.

خانه بسیاری از مردم در این سیل به کلی تخریب شد و به زیر آب رفت. خانه‌هایی هم که باقی ماند پر از گل و لای است که به این زودی‌ها ترمیم نمی‌شود. هیچ چیز برایشان باقی نمانده است. نه لباسی که به تن کنند، نه کفشی که به پا کنند و نه هیچ چیز کوچک و بزرگ دیگری.

از یک طرف پدر و مادری را می‌بینم که داغدار فرزند خود هستند، از طرف دیگر نوعروسی که تمام وسایلش را آب برده است. از یک سو جهیزیه دختر دم بخت را و از دیگر سو وسایل چندین ساله خانه‌ای قدیمی.

مردمان این دیار غرور و عزت نفس دارند و بسیاری از آنها حتی از طلب کمک نیز پرهیز می‌کنند اما عمق فاجعه آنقدر زیاد است که شاید نیازی به شنیدن و دیدن باقی ماجرا نداشته باشیم. دستگاه‌ها، بسیج و ارتش و سپاه، مردم، خیران و بسیاری از هیئت‌ها آستین بالا زده و قصد کمک به هم‌وطنان سیل زده را دارند و هر کس گوشه‌ای از کار را گرفته است.

هر کس به نوبه و توانایی خود کمک‌ می‌کند تا باری هرچند کوچک از دوش مردم این سر زمین بردارد. آنها افراد توانمندی هستند که تا چند روز پیش هرگز تصور چنین روزهایی را برای خود نداشتند. جای این آدم‌ها هر کدام از ما می‌توانستیم قرار بگیریم.

بنیاد مسکن اصفهان معین لرستان در بازسازی؛ روند تشکیل پرونده برای منازل آسیب‌دیده پلدختر آغاز شدهمدلی ‌اصفهانی‌ها برای کمک به مردم سیل‌زده معمولان؛ آغاز خدمت‌رسانی موکب عشاق‌الحسین(ع)‌6 موکب ستاد عتبات از اصفهان به خوزستان عازم می‌شوند

یکی از گروه‌هایی که همت کرده و آستین بالا زده است تا یکی از روستاهای کشور را که در این سیل تخریب شده است احیا کند، هیئت فداییان حسین (ع) اصفهان است که احیای روستای دمرود افرینه را به عهده گرفته است و برای اجرا این نیت از مردم اصفهان یاری و کمک می‌طلبد.

کربلایی سید رضا نریمانی که به نمایندگی از هیئت فداییان حسین(ع) به این روستا رفته است با نمایش دادن بخشی از این روستا و عمق فاجعه در آن از مردم نیکوکار اصفهان کمک خواسته است.

وی در این مورد گفت: روستای دمرود افرینه وضعیت خوبی ندارد؛ بسیاری ازخانه‌ها صد درصد تخریب شده است و بعضی دیگر از خانه‌ها هم که تخریب نشده یک و نیم تا دو متر زیر گل و لای است.

نریمانی افزود: هیئت فداییان حسین (ع) پشتیبانی از این روستا را با کمک و حمایت مردم به عهده گرفته است تا زمانی که احیا شود.

وی با بیان اینکه پلی که ارتباط روستا را با جاده اصلی وصل می‌کند قطع شده است، اظهار داشت: هیچ ارتباطی بین جاده اصلی و روستا نیست، ماشین‌ها در حال کار برای وصل این راه هستند.

نریمانی بیان کرد: یک ایستگاه صلواتی در پل بزرگمهر دایر شده است و در کنارش کمک‌های مردمی را جمع آوری می‌کنند از مردم نیکوکار تقاضا داریم هر چقدر می‌توانید کمک کنید.

وی ادامه داد: در این روستا زوج جوانی در آستانه ازدواج بودند اما با این سیل تمام جهیزیه دختر به زیر به آب رفته و چیزی از آن باقی نمانده است از مردم همیشه در صحنه می‌خواهیم به یاری این مردم شتافته و تا جایی که در توان دارند به آنها کمک کنند.

‌‌‌‌‌‌‌‌به گزارش تسنیم، مردم نیکوکار اصفهان می‌توانند کمک های غیر نقدی مانند وسایل و لوازم زندگی و اقلام مورد نیاز و خوراکی اهدایی خود را به ایستگاه صلواتی واقع در پل بزرگمهر تقدیم کنند و کمک‌های نقدی را به شماره کارت 5041727010023487 بانک قرض الحسنه رسالت به نام هیئت فداییان حسین (ع) واریز کنند تا با یاری و مشارکت مردم روستای دمرود افرینه را احیا کنند تا باری دیگر زندگی در آن جریان یابد.

انتهای پیام/ش

R41346/P/S6,51/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۴۸۲۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با قرآن مقاومت می‌کنیم و اسرائیل را شکست می‌دهیم



به گزارش خبرنگار گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، زیاد نخاله دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین یکی از مهمانان ویژه محفل قرآنی امام حسنی‌ها در استادیوم آزادی تهران بود.
این چهره مطرح حوزه مقاومت پس از ورود به تهران به طور مستقیم از فرودگاه خود را به ورزشگاه آزادی رساند تا در این مراسم حضور داشته باشد.
وی در سخنانی کوتاه در این مراسم گفت: در این روز مبارک از ماه مبارک رمضان و در این اجتماع بزرگ قرآنی در این مناسبت عزیز در کنار شما هستم تا سلام و درود مردم فلسطین را به شما برسانم.
وی ادامه داد: اگرچه شما به صورت فیزیکی در تهران هستید، اما می‌دانیم که قلوب یکایک شما در فلسطین عزیز است و مردم فلسطین نیز دائما قلب‌هایشان با مردم تهران و ایران عزیز است. همیشه قرآن ما را با هم جمع می‌کند، همان قرآن کریمی که این جلسه بزرگ برای آن تشکیل شده است.
دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین با اشاره به حضور پرشور مردم ایران در این مراسم عنوان کرد: در این جلسه قرآنی به شما تاکید می‌کنم که فلسطین باقی خواهند ماند، قرآن باقی خواهد ماند و ملت قهرمان فلسطن مقاومت خود را ادامه خواهند داد. کسانی که در فلسطین مقاومت می‌کنند، حافظان قرآن و قاریان قرآن و اهالی انس با قرآن هستند و به واسطه همین قرآن است که در صحنه مقاومت باقی مانده‌اند.
وی اضافه کرد: به برکت حمایت جمهوری اسلامی ایران از فلسطین، با این قرآن مقاومت و پایداری می‌کنیم، اسرائیل را شکست می‌دهیم و آنها را نابود می‌کنیم.
زیاد نخاله در پایان سخنانش عید نوروز و ولادت امام حسن مجتبی را به حاضران در ورزشگاه آزادی تبریک گفت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ماجرای جالب آمدن شهید محرابی به مدرسه پسرش/ واکنش‌های متفاوت مردم در برخورد با همسر شهدا
  • مسابقه روز شانزدهم طرح «زندگی با آیه‌ها»
  • سوال مسابقه زندگی با آیه ها (روز شانزدهم) در کرمان
  • با قرآن مقاومت می‌کنیم و اسرائیل را شکست می‌دهیم
  • سوال مسابقه زندگی با آیه ها (روز پانزدهم) در کرمان
  • ماه خدا و بهارقرآن در روستا‌های ریگان
  • ریزش کوه در محور پلدختر-خرم‌آباد
  • ریزش کوه در محور پلدختر-خرم‌آباد/ اسکان ۶۱ مسافر در معمولان
  • قطع گاز ۴ روستا در شهرستان جاجرم به علت جاری شدن سیلاب
  • سفر ۳ میلیون گردشگر به استان بوشهر