Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-24@14:15:16 GMT

مهارت آموزی بیش از ۲۰۰۰ مددجوی کمیته امداد سمنان

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۴۸۶۷۰

مهارت آموزی بیش از ۲۰۰۰ مددجوی کمیته امداد سمنان

رضوی از آموزش مهارت افزایی و اشتغال دو هزار و ۴۵۰ مددجوی کمیته امداد استان سمنان در سال گذشته خبردادوگفت: برخی از این مددجویان جذب بازار کار شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان، سید «جواد رضوی» در گفتگوبا خبرنگاران با اعلام این خبر گفت: این مددجویان در قالب ۱۲۹ هزار و ۲۸۷ نفر ساعت آموزش‌های شغلی و مهارتی را فرا گرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل کمیته امداد استان سمنان با بیان اینکه سهم مهارت‌آموختگان مناطق محروم این استان از طرح آموزش مهارت افزایی کمیته امداد سمنان ۸۸۴ نفر بوده است اضافه کرد: در سال گذشته، ۷۰۰ فرصت شغلی برای مددجویان اعم از مناطق محروم و غیر محروم در کارگروه اشتغال استان تعهد شده بود که شاهد ایجاد یک هزار و ۳۲۳ فرصت شغلی توسط کمیته امداد بودیم.

 

وی با اشاره به اینکه این نهاد توانسته ۱۳۶ درصد تعهد اشتغال خود را در سال ۹۷ محقق کند، اظهارداشت: طرح خدماتی، دامپروری، صنایع‌دستی، کشاورزی، فعالیت‌های صنعتی و معدنی و … عمده سرفصل‌های اشتغال ایجاد شده توسط کمیته امداد بوده است.

 

رضوی با بیان اینکه کمیته امداد برای طرح‌های اشتغال ایجاد شده سال ۹۷ معادل ۳۰ میلیارد و ۸۰ میلیون تومان هزینه کرده است، ابراز کرد: درآمد طرح‌های اشتغال مددجویان کمیته امداد استان سمنان در سال ۹۷ به ۳۵ میلیارد و ۶۲ میلیون تومان رسید.

 

مدیرکل کمیته امداد استان سمنان افزود: توانمندسازی مددجویان کمیته امداد یکی از مهمترین اهداف اجرای طرح آموزش مهارت افزایی و ارائه تسهیلات اشتغال است.

پایان پیام/276

منبع: شبستان

کلیدواژه: خسارت سیل سیل بارندگی و سیلاب کمک به سیل زدگان خسارت سیلاب خوزستان مناطق سیل زده سیل زدگان سیل لرستان هلال احمر طرح های اشتغال ایجاد شده مدیرکل کمیته امداد استان سمنان مهارت آموزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۴۸۶۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موفقیت ۲۰۰۰ هنرستانی در کسب و کار

نخستین رویداد ملی «گام نو» ویژه دانش‌آموزان کارآفرین هنرستانی با حضور محمد مخبر، معاون اول رئیس جمهور برگزار شد.

سیدمرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد در این رویداد با بیان اینکه این نهاد ۶۵ هزار دانش‌آموز هنرستانی را در سراسر کشور تحت حمایت دارد، گفت: کمیته امداد در چارچوب سیاست توانمندسازی دانش‌آموزان هنرستانی، طرح ایجاد و تقویت توانمندی‌های کسب و کار را برای دانش‌آموزان هنرستانی به اجرا درآورد.

وی افزود: هدف از اجرای این برنامه که از حدود یک سال و نیم قبل آغاز شد، شناسایی و بالفعل کردن ظرفیت‌های و استعدادهای کارآفرین نوجوانان ایرانی است.

رئیس کمیته امداد خاطرنشان کرد: با اجرای این برنامه، حدود ۲ هزار دانش‌آموز هنرستانی کارآفرین به مرحله توانمندی در کسب و کار و دریافت تسهیلات اشتغال به منظور راه‌اندازی طرح‌های شغلی خود رسیدند.

بختیاری تاکید کرد: نخستین رویداد ملی «گام نو» امروز با حضور ۱۳۰۰ دانش‌آموز کارآفرین هنرستانی در ۱۱ استان کشور برگزار شد که از این تعداد حدود ۱۵۰ نفر از دانش‌آموزان برگزیده در برنامه ملی حضور داشتند.

وی با اعلام آمادگی برای حمایت از طرح‌های کسب و کار دانش‌آموزان هنرستانی، گفت: با حمایت دولت، می‌توانیم گام‌های موثرتری در این زمینه برداریم.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد، رئیس کمیته امداد ترویج فرهنگ کار و تلاش در جامعه، مهم ارزیابی کرد و ادامه داد: در این زمینه رسانه‌ها به ویژه رسانه ملی نقش تاثیرگذاری دارند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • خودکفایی ۴ هزار و ۵۹۸ مددجوی استان همدان
  • پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی برای ۲۰۱۰ مددجوی گلستانی
  • اجرای طرح تابستانه ویژه مهارت آموزی دانش آموزان سنین 7 تا 18 سال
  • مهارت‌آموزی ۳۵۲۱ مددجوی کمیته امداد خراسان‌ جنوبی
  • مهارت‌آموزی سه هزار و ۵۲۱ مددجوی کمیته امداد خراسان‌جنوبی
  • پرداخت زکات فطریه در استان بوشهر ۱۲ درصد افزایش یافت
  • موفقیت ۲۰۰۰ هنرستانی در کسب و کار
  • ۷۵۲ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال به مددجویان ایلام پرداخت شد
  • راه‌اندازی صندوق «ضمانت» تسهیلات اشتغال مددجویان در سال جاری
  • اشتغال مددجویان کمیته امداد میامی با ۳۳۰ میلیارد ریال محقق شد