Web Analytics Made Easy - Statcounter

معلمی گفت: بزرگترین نقصی که در حوزه هنر انقلاب وجود دارد ایجاد شکاف نسلی بین هنرمندان جوان و هنرمندان شاخص است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، «مجدالدین معلمی» امروز دوشنبه 19 فروردین در نشست خبری هفته هنر انقلاب اسلامی که در تماشاخانه مهر حوزه هنری برگزار شد، گفت: زمانی به جز شعر در سایر رشته ها با فقر هنرمند انقلابی مواجه بودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امروزه خوشبختانه می توان گفت که جریان هنر انقلاب جریانی عمومی تر شده است به گونه ای که رویش های آن قابل لمس است.

 

معاون هنری حوزه هنری با بیان اینکه امروز در تمام حوزه های هنر اعم از داستان، شعر، رمان، گرافیک، نقاشی و سینما تعداد قابل توجه ای هنرمند انقلابی داریم، عنوان کرد: هنوز در برخی از رشته ها با نقص هایی مواجه هستیم که با آموزش و برنامه ریزی رفع خواهد شد. بزرگترین نقصی که در حوزه هنر انقلاب وجود دارد، ایجاد شکاف بین هنرمندان شاخص و پیشکسوت با هنرمندان جوان و نسل جدید است.

 

وی خاطرنشان کرد: هنر در دهه های 60 و 70 سخت تر بود. امروز با وجود ابزارهای مدرن در هنر سهولت ایجاد شده است. با وجود این می بینیم که ارتباط برخی از هنرمندان نسل جدید با نسل پخته و پیشکسوت منقطع شده است. دو کار سرلوحه برنامه های ماست؛ یکی کادرسازی و دیگری ارتباط دادن هنرمندان جدید با متخصصان و پیشکسوتان هنر است.

 

دبیر هنری هفته هنر انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه پنج سال است که در هفته هنر چهره های سال هنر معرفی می شوند، بیان کرد: دبیرخانه انتخاب چهره هنر انقلاب سال دایمی است و مدام فعالیت های هنرمندان را رصد می کند. در بهمن و اسفند به لیست 15 تا 20 نفره رسیدیم. این هنرمندان کسانی بودند که فعالیت های شاخص در عرصه هنر انقلاب داشتند. ملاک ما این بود که تولید هنر باید در همان سال اتفاق افتاده باشد. علاوه بر پیشکسوتان به هنرمندان جوان نیز توجه داشتیم و آنها را در نظر گرفتیم. دربرگیری و عمومیت داشتن اثر هنری ملاک دیگر انتخاب هنرمند انقلابی بود. جریان سازی نیز از پیش شرط های دیگری بود که برای انتخاب هنرمند انقلابی در نظر گرفتیم.

 

 

پایان پیام/31

منبع: شبستان

کلیدواژه: خسارت سیل سیل بارندگی و سیلاب کمک به سیل زدگان خسارت سیلاب سیل لرستان خوزستان لرستان هلال احمر مناطق سیل زده هفته هنر انقلاب اسلامی حوزه هنری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۴۸۶۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رویداد هنری "بهار هنر انقلاب" در آذرشهر

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی هنرمندان شهرستان آذرشهر آثار هنری خود را با مفاهیم دینی و ارزشی، جبهه‌ مقاومت انقلاب اسلامی و عملیات وعده‌ صادق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در تنبیه رژیم سفاک صهیونیستی به تصویر کشیدند.

این رویداد هنری به همت بسیج هنرمندان و اداره فرهنگ و  ارشاد اسلامی شهرستان آذرشهر برگزار شد.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • معرفی ۱۰ چهره برتر هنر انقلاب اسلامی استان بوشهر
  • برنامه‌های حوزه هنری باید زیست بوم محور باشد
  • برگزاری اختتامیه دهمین دوره هفته هنر انقلاب/ هدیه‌ای که تقدیم مردم غزه شد
  • اختتامیه دهمین دوره هفته هنر انقلاب برگزار شد
  • تجلیل از هنرمندان طراز هنر انقلاب/ مسعود نجابتی چهره هنر انقلاب در سال ۱۴۰۲ شد
  • رویداد هنری "بهار هنر انقلاب" در آذرشهر
  • معرفی چهره‌های هنرمند شهرستان آباده
  • دیدار با ۲ تن از پیشکسوتان هنر انقلاب اسلامی در خوزستان
  • تعهد نسل جوان امروز در مسیر هنر انقلاب
  • تجلیل از هنرمندان برتر استان مرکزی