Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-25@19:43:06 GMT

ثبت نام ۵ هزار ۷۶ نفر در رشته‌های بدون کنکور

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۴۸۸۸۳

ثبت نام ۵ هزار ۷۶ نفر در رشته‌های بدون کنکور

خبرگزاری میزان- مشاور عالی سازمان سنجش گفت: تاکنون بیش از ۵ هزار نفر برای پذیرش دانشجو صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی مهرماه سال ۱۳۹۸ دانشگاه‌ها ثبت نام کرده اند.

حسین توکلی در گفت و گو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان درباره آخرین آمار از ثبت نام کنندگان در رشته های بدون کنکور دانشگاه ها گفت: ثبت نام و انتخاب رشته برای شرکت در پذیرش دانشجو صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی آزمون سراسری مهرماه سال ۱۳۹۸ دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی موضوع قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی مصوب ۱۰ شهریور سال ۹۲ مجلس شورای اسلامی و مصوبات پانزدهمین و شانزدهمین جلسه شورای سنجش و پذیرش دانشجو ۸ و ۱۲ دی‌ماه ۱۳۹۷ از ۲۰ اسفند ۹۷ آغاز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: دفترچه راهنمای ثبت‌نام از ۱۷ بهمن ۹۷ منتشر شده است و کلیه داوطلبان متقاضی ثبت‌نام و انتخاب رشته برای شرکت در پذیرش دانشجو صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی آزمون سراسری مهر ماه سال ۱۳۹۸ موضوع قانون سنجش و پذیرش دانشجو می‌توانند در این مرحله ثبت نام کنند.

مشاور عالی سازمان سنجش افزود: ثبت‌نام و انتخاب رشته برای گزینش در رشته‌های تحصیلی که پذیرش در آن‌ها صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی یا همان معدل کتبی دیپلم صورت می‌پذیرد منحصراً به صورت اینترنتی از دوشنبه ۲۰ اسفند ۹۷ آغاز و تا روز ۶ شهریور ۹۸ ادامه دارد.

وی خاطرنشان کرد: تا امروز دوشنبه ۱۹ فروردین ۹۸ تعداد ۵ هزار و ۷۶ نفر در این رشته‌ها ثبت نام کرده اند.

توکلی گفت: دفترچه راهنمای ثبت‌نام و جدول کد رشته محل‌های مربوط به این پذیرش از ۱۷ بهمن ۹۷ بر روی پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش قرار دارد.

وی افزود: کلیه داوطلبان و متقاضیان می‌توانند بر اساس ضوابط و شرایط مندرج دفترچه راهنمای مربوط در این بازه زمانی ۶ ماهه (اسفند ۹۷ تا شهریور ۹۸) به پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org مراجعه و نسبت به ثبت‌نام و تکمیل فرم انتخاب رشته (حداکثر ۱۰۰ کد رشته) به روش اینترنتی، اقدام کنند.

مشاور عالی سازمان سنجش گفت: با توجه به اینکه برخی از دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی بعد از انتشار دفترچه راهنمای ثبت نام ظرفیت‌های جدید یا اصلاحاتی را به این سازمان اعلام کرده‌اند، اطلاعیه اصلاحات ۳۰ اردیبهشت ۹۸ در سایت سازمان سنجش منتشر می‌شود و داوطلبان متقاضی می‌توانند در صورت تمایل کد رشته محل‌های انتخابی خود را ویرایش کنند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: کنکور سازمان سنجش توکلی دانشگاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۴۸۸۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز آزمون سراسری دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی در کرمانشاه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه، نماینده تام الاختیار سازمان سنجش در استان گفت: امسال ۳۹ هزار داوطلب در استان کرمانشاه در کنکور سراسری شرکت کردند که  از این تعداد ۶۲ درصد نفر زن و ۳۸ درصد هم مرد بودند.
سجاد دادفر افزود:  از مجموع شرکت کنندگان ۵۲ درصد در رشته تجربی، ۵ درصد در رشته ریاضی، ۲ در رشته زبان‌های خارجی و ۳۴ درصد هم در رشته علوم انسانی بودند.
آزمون سراسری کنکور امروز و فردا همزمان با سراسر کشور در استان کرمانشاه برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • رئیس سازمان سنجش: کنکور در سلامت کامل برگزار شد
  • آغاز آزمون سراسری دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی در کرمانشاه
  • کارنامه اولیه کنکور در نیمه مرداد منتشر می‌شود
  • جزییات آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو – معلم در کنکور ۱۴۰۳
  • پذیرش بدون آزمون در دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران
  • دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران در مقطع کارشناسی ارشد دانشجو پذیرش می‌کند
  • آغاز پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون در دانشگاه آزاد
  • انتخاب رشته بیش از ۷۲۰ هزار نفر در کنکور دکتری ۱۴۰۳
  • این دانش‌آموزان و طلاب از امسال بدون کنکور معلم می‌شوند
  • پذیرش بدون کنکور استعدادهای برتر ملی ‌در دانشگاه فرهنگیان