Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-25@18:11:00 GMT

محصولات کشاورزی شفت برندسازی شوند

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۴۹۶۶۴

محصولات کشاورزی شفت برندسازی شوند

به گزارش روز دوشنبه ایرنا محمدرضا محسنی در آیین معارفه رئیس جدید جهاد کشاورزی شفت؛ کشاورزی ، صنعت و گردشگری را از مهمترین توانمندی های این شهرستان عنوان و خاطرنشان کرد: از 14 هزار و 336 هکتار اراضی شالیکاری، سالانه بالغ بر 42هزار تن برنج سفید در شفت استحصال می شود.
وی با اشاره به اینکه شفت 32 هزار هکتار پوشش جنگلی و 520 هکتار توتستان دارد و این شهرستان با تولید 90تن پیله تر رتبه دوم استان را دارد، اظهار داشت : از دو هزار و 200 هکتار باغ های چای شفت، سالانه بالغ بر پنج هزار و 900 تن برگ چای تولید می شود .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


محسنی با بیان اینکه 47 واحد مرغداری در شفت فعالیت و بالغ بر پنج هزار و 850 تن گوشت سفید تولید می کنند، افزود: ظرفیت تولید گوشت قرمز در این شهرستان به دو هزار و 110 تن می رسد.
نماینده عالی دولت در شفت در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه سالانه شش هزار و 600 تن ماهیان گرمابی و یکصد تن ماهیان سردابی در این شهرستان تولید می شود، گفت: توسعه کشاورزی این خطه نیازمند نگاهی نوین است.
وی پیگیری تجهیز و نوسازی اراضی شالیکاری را یکی از وظایف مهم جهاد کشاورزی ذکر و اضافه کرد: مدیریت و لایروبی آببندان برای تامین و حفظ منابع آبی و نظارت بر روند تغییر کاربری ها از دیگر رسالت های این مجموعه در شهرستان است.
محسنی با اشاره به اینکه بیش از 75 درصد جمعیت شهرستان شفت در روستاها زندگی می کنند و شغل بیشتر آنان کشاروزی و دامداری است، افزود : جهاد کشاورزی تکریم ارباب رجوع را سرلوحه کار خود قرار دهد .
در پایان این نشست محمدرضا یوسف نژاد چوبری به عنوان مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شفت معرفی شد.
شفت با دو بخش مرکزی و احمدسرگوراب در 25 کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده و طبق آخرین سرشماری؛ 54 هزار و 226 نفر جمعیت دارد که از این تعداد، 10 هزار و 312 نفر شامل سه هزار و 418 خانوار ساکن در مناطق شهری و 43 هزار و 914 نفر شامل 14 هزار و 998 خانوار ساکن در مناطق روستایی هستند.
7296/2007/
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 استان گیلان صنعت کشاورزی گوشت گوشت قرمز 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۴۹۶۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۵۰۰ هکتار کشتزارِ داورزن زیر کشت محصولات جالیزی رفت

  به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مدیر جهاد کشاورزی داورزن امروز گفت: هزار و ۵۰۰ هکتار از کشتزارهای این شهرستان، امسال زیر کشت انواع محصولات جالیزی قرار گرفته است.     سعید خسروجردی با اشاره به کشت مالچ در مزارع جالیز به منظور ذخیره‌سازی آب، کاهش آبیاری و رویش علف‌ های هرز، اظهار کرد: بهره برداران بیش از ۹۹ درصد مزارع جالیز در داورزن، از شیوه کشت مالچ استفاده می کنند و با این روش کاشت، محصول یک ماه زودتر وارد بازار مصرف می‌ شود.   وی افزود: امسال ۸۰۰ هکتار از کشتزارهای این شهرستان داورزن، زیر کشت زیره رفته است که با میانگین عملکرد ۷۰۰ کیلوگرم در هکتار، پیش بینی می‌ شود ۵۶۰ تن محصول زیره از این سطح برداشت شود.   وی گفت: زیره سبز، از گیاهان دارویی بومی داورزن است که به دلیل استفاده کمتر از سموم و کودهای شیمیایی، محصول تولیدی این شهرستان در ردیف گیاهان سالم قرار دارد و به صورت پودر و ادویه و در صنعت عرق‌ گیری، استفاده می‌ شود.   مدیر جهاد کشاورزی داورزن خاطرنشان کرد: با توجه به سابقه بیش از ۴۰ ساله کشت زیره در این منطقه، کشاورزان زیره کار این شهرستان دارای دانش فنی و بومی بالایی هستند که این امر منجر به دستیابی به عملکرد تولیدی تا هزار و ۵۰۰ کیلوگرم در هکتار شده است.   خسروجردی گفت: ۱۲۸ هکتار از مزارع این شهرستان نیز امسال به کشت کلزا اختصاص یافته است که ۹۵ هکتار آن با شیوه‌ های نوین آبیاری می شود.   وی بیان کرد: ۲ هزار و ۲۶۰ هکتار از عرصه های کشاورزی شهرستان داورزن نیز به عمل آوری محصولات باغی اختصاص دارد.   وی گفت: از این سطح ۱۴۵ هکتار انگور است که به طور متوسط با میانگین عملکرد ۱۴ تن محصول در هکتار، حدود ۲ هزار تن محصول از تاکستان های شهرستان برداشت می‌شود که بیشترین آن گونه های عسکری، پیکامی، ترکمن و یاقوتی است.   مدیر جهاد کشاورزی داورزن گفت: هم اکنون ۴۵ استخر کشاورزی در این شهرستان به صورت دومنظوره و برای پرورش آبزیان فعالیت دارند.   مرکز شهرستان داورزن در ۷۵ کیلومتری سبزوار و ۳۰۵ کیلومتری غرب مشهد واقع است.

دیگر خبرها

  • گروه هوش مصنوعی سازمان جهاد کشاورزی فارس تشکیل شود
  • ۵۰۰ هکتار از اراضی پلدختر به کشت باقلا اختصاص پیدا کرد
  • با کشت هر گونه محصولات زراعی با آب غیرسالم برخورد می‌شود
  • ۱۵۰۰ هکتار کشتزارِ داورزن زیر کشت محصولات جالیزی رفت
  • همایش دریافت کد شناسه محصولات کشاورزی در مرودشت
  • استقبال از احداث گلخانه‌های کوچک مقیاس و خانگی در استان گلستان
  • ۵۶ هزار هکتار از اراضی پلدختر زیر کشت محصولات کشاورزی رفت
  • اختصاص ۹۸ میلیارد ریال برای طرح‌های آبرسانی کشاورزی گناباد
  • یک هزار و ۱۱۷ هکتار از اراضی استان قزوین رفع تداخل شد
  • یک هزار و ۱۱۷ هکتار اراضی استان قزوین رفع تداخل شد