Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-19@22:52:57 GMT

امیدواری کشاورزان از بارش ۴۰ میلی‌متری باران در اردبیل

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۴۹۶۸۰

امیدواری کشاورزان از بارش ۴۰ میلی‌متری باران در اردبیل

به گزارش خبرنگار مهر، خلیل نیکشاد پیش از ظهر دوشنبه در جلسه ستاد تنظیم بازار استان اردبیل افزود: با افزایش میزان بارندگی‌ها شرایط برای کاشت و برداشت مناسب محصولات مختلف کشاورزی در اردبیل فراهم شده و با تداوم این روند می‌توان روزهای خوبی را برای برداشت محصولات مختلف متصور شد.

وی در خصوص سهمیه کود کشاورزی اختصاص داده شده به استان نیز متذکر شد: پیش از این سهمیه کود اردبیل ۶۳ هزار تن بود که در سال جاری به ۸۳ هزار تن افزایش یافته تا شاهد افزایش ۲۰ درصدی کود تخصیص شده استان باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس جهاد کشاورزی استان اردبیل با بیان اینکه هیچ گونه محدودیتی در توزیع کود کشاورزی در بین کشاورزان نداریم، ادامه داد: در تأمین کود اوره که به عنوان استارتر به کار گرفته می‌شود مشکل خاصی پیش بینی نمی‌شود.

نیکشاد در خصوص تأمین سبوس مورد نیاز استان نیز یادآور شد: تا انتهای سال گذشته سبوس استحصال شده از آرد و گندم و کارخانجات مورد نظر به صورت ۵۰ - ۵۰ پیش بینی شده بود اما در حال حاضر ۱۰۰ درصد سبوس استحصال شده در اختیار واحدهای دامداری و جهاد کشاورزی قرار می‌گیرد.

وی از آزادسازی قیمت سبوس و تعیین قیمت آن از ۵۲۰ تومان به ۸۴۰ تومان خبر داد و یادآور شد: دو هزار و ۶۰۰ تن سهمیه ماهیانه سبوس استان دو برابر شده و در این خصوص مشکلی وجود ندارد.

رئیس جهاد کشاورزی استان اردبیل در خصوص سهمیه میوه تعیین شده استان برای توزیع در شب عید نیز یادآور شد: ۹۲۰ تن پرتقال و ۷۲۰ تن سیب قرمز برای استان اردبیل پیش بینی شده بود که با هماهنگی با واحدهای نظارتی مراحل توزیع در غرفه‌ها انجام شد.

کد خبر 4584850

منبع: مهر

کلیدواژه: بارش باران جهاد کشاورزی اردبیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۴۹۶۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش‌های بی‌سابقه در مناطق جنوبی ایران

رئیس سازمان هواشناسی گفت: میزان بارش‌های روزانه در برخی مناطق جنوبی بی‌سابقه و حتی از رکورد‌های به‌جامانده از طوفان گونو سال ۱۳۸۶ بیشتر بوده است.

 به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، سحر تاجبخش با تاکید بر بی‌سابقه بودن میزان بارش‌ها در برخی مناطق جنوبی کشور اظهار کرد: میزان بارش‌های روزانه در برخی مناطق حتی از رکورد‌های به‌جامانده از طوفان گونو در سال ۱۳۸۶ نیز بیشتر بوده است.

تاجبخش افزود: در کُنارک ظرف ۲۴ ساعت حدود ۲۴۷ میلی‌متر باران بارید که ۱۴۰ میلی‌متر بیشتر از رکورد روزانه قبلی که حاصل از فعالیت طوفان حاره‌ای گونو در سال ۱۳۸۶ بوده، است. در زرآباد نیز در ۲۴ ساعت ۲۷۰ میلی‌متر باران بارید که این مقدار ۲۰۰ میلی‌متر بیشتر از رکورد قبلی در سال ۱۳۷۶ این شهر است.

وی تصریح کرد: این مقدار بارش در یک شبانه‌روز از زمان تاسیس نخستین ایستگاه هواشناسی در سواحل جنوب سیستان و بلوچستان یعنی حدود نیم قرن پیش تا کنون بی‌سابقه است.

رئیس سازمان هواشناسی بیان کرد: در ایستگاه هواشناسی دریایی چابهار نیز برای نخستین بار در حدود نیم قرن اخیر، ۱۴۶ میلی‌متر باران ظرف ۲۴ ساعت بارید. بررسی‌های اولیه ما نشان می‌دهد که بارش‌های سامانه اخیر سبب ثبت حداقل ۱۰ رکورد جدید بارشی در اقلیم مناطق جنوب کشور شده است.

تاجبخش افزود: آنچه سامانه بارشی اخیر جنوب کشور را از سامانه‌های قبلی آن متمایز می‌کند، بارش‌های فراتر از ظرفیت‌های اقلیمی و توان زیرساختی در برخی از این مناطق است. بی شک وقتی خیلی بیشتر از ظرفیت‌های اقلیمی یک منطقه باران می‌بارد، خسارت‌های سنگینی به زیرساخت‌ها و تاسیسات مختلف وارد می‌شود.

به گفته وی، تا صبح دیروز پنجشنبه از ۳۸۰ ایستگاه هواشناسی و باران‌سنجی پنج استان جنوب و جنوب شرقی کشور بارندگی گزارش شده است که در برخی مناطق سبب آب‌گرفتگی گسترده، بالا آمدن آب در معابر شهری و روستایی و سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها شده است.

دیگر خبرها

  • بارش‌های بی‌سابقه در این مناطق ایران
  • جزئیات بارش باران بی سابقه در جنوب ایران
  • بارش‌های بی‌سابقه در این مناطق ایران +جزئیات
  • بارش‌های بی‌سابقه در مناطق جنوبی ایران
  • بارش‌های بی‌سابقه در مناطق جنوبی ایران+جزئیات
  • کشاورزان و عشایر هشدار بارش باران و وزش باد را جدی بگیرند
  • بارش‌های برخی مناطق جنوبی در نیم قرن اخیر بی‌سابقه بوده است
  • خسارت هزار میلیارد ریالی بارندگی به کشاورزان لامردی
  • سهم کیش از سامانه بارشی اخیر ۷۰ میلی متر باران
  • بارش ۴۶ میلی‌متری باران در مردهک جیرفت