Web Analytics Made Easy - Statcounter

نایب رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران گفت: در شرایطی که کارخانه‌ها برای تداوم فعالیت نیازمند همراهی و حمایت دولت هستند صدور جواز تاسیس یا پروانه‌های بهره برداری برای واحدهای تولیدی جدید بی تدبیری است.َُُ

به گزارش  قدس آنلاین ؛  سید حسن حسینی نایب رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران با اشاره به نامگذاری سال 'رونق تولید' از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت: چالش‌های زیادی در بخش تولید وجود دارد لذا رونق این حوزه حیاتی نیازمند همت تمامی دستگاه‌های اجرایی به منظور شناسایی موانع و ارائه راهکار برای حل آن‌ها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: امسال دوران سختی برای اقتصاد کشور است و در این میان رسانه‌ها می‌بایست همیار بخش تولید در گذر از این دوران باشند و در تمام ابعاد به بخش‌های مختلف اقتصادی کمک کنند.
نایب رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی با استقبال از برنامه ادغام برخی موسسات و بانک‌ها که از برنامه‌های بانک مرکزی است ادامه داد: بر این اساس ضرورت دارد سرمایه‌های صرف شده برای تاسیس بانک‌های جدید، جمع آوری و در مسیر صحیح به ویژه ارائه تسهیلات مناسب به بخش تولید هدایت شوند.
حسینی تصریح کرد: هم اینک با توجه به اعمال تحریم‌های ظالمانه خارجی بر ایران جذب مناسب سرمایه گذاری خارجی میسر نیست لذا باید از حوزه‌های خاص جدا از بخش خصوصی و دولت نسبت به جذب سرمایه برای بخش تولید کشور اقدام مناسب صورت گیرد. بخش‌هایی از ارگان‌های حاکمیتی سرمایه‌هایی در اختیار دارند که می‌توان از آن‌ها برای جبران کمبود نقدینگی بخش تولید کشور بهره گرفت.
وی افزود: ۹۰ درصد درآمدهای مالیاتی دولت بطور مستقیم از بخش تولید و کارمندان دولتی تامین می‌شود. علاوه بر آن اخذ ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده فشار مضاعفی به بخش تولید وارد کرده لذا به نظر می‌رسد نظام امور مالیاتی نیاز به ساماندهی دارد و در شرایط دشوار کنونی نیاز است فشار مالیاتی بر بخش تولید کاهش یابد.
نایب رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی با بیان اینکه شش هزار و ۵۰۸ واحد صنعتی با اشتغالزایی ۲۰۴ هزار نفر و سرمایه گذاری ۱۰۳ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال در خراسان رضوی فعال هستند ادامه داد: ۹۵ درصد سرمایه گذاری بخش تولید صنعتی در این استان متعلق به بخش خصوصی است و بیشترین حجم سرمایه گذاری صنعتی در خراسان رضوی به ترتیب متعلق به صنایع فلزی، صنایع غیرفلزی و معدنی، صنایع پتروشیمی و پلیمری است. منبع : باشگاه خبرنگاران
انتهای پیام

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: خانه صنعت و معدن خراسان خانه صنعت معدن و تجارت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۴۹۸۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توصیه‌های جهاد کشاورزی خراسان رضوی برای جلوگیری از سرمازدگی باغات

ایسنا/خراسان رضوی جانشین مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: با توجه به صدور هشدار نارنجی هواشناسی و احتمال وقوع سرمازدگی و خسارت به باغات، کشاورزان تمهیدات لازم برای مقابله با خطر سرمازدگی و یخبندان در باغات، مزارع زعفران، واحدهای گلخانه‌ای و قارچ خوراکی را بیندیشند.

حسین فرهی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: با توجه به صدور هشدار نارنجی هواشناسی و احتمال سرمازدگی باغات و مزارع زعفران، توقف عملیات هرس در باغات تا رفع خطر سرما، توقف عملیات جابجایی نهال و پوشش نهال‌های حساس به‌ویژه محل پیوند نهال‌ها (نهال‌های گردوی پیوندی و...) و توقف هرگونه عملیات خاک‌ورزی در باغات تا رفع خطر سرما ضروری است.

وی افزود: حفاظت از سیستم‌های آبیاری و تخلیه آب سیستم‌ها و لوله‌ها، استفاده از بخاری‌های باغی و دستگاه‌های تولید مه به منظور افزایش دما در محیط باغ به هنگام وقوع سرما و حفظ رطوبت خاک باغ در حد ظرفیت زراعی ضروری است.

جانشین مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی تصریح کرد: واحدهای گلخانه‌ای فعال و واحدهای پرورش قارچ  نیز نسبت به تعبیه و راه‌اندازی موتور برق اضطراری و اطمینان از کارکرد صحیح آن قبل از وقوع سرما و یخبندان و ذخیره‌سازی سوخت مایع در واحدهای گازسوز اقدام کنند.

فرهی خاطرنشان کرد: مجهز کردن سیستم گرمایشی(هیتر) به مشعل‌های دوگانه سوز، عایق‌بندی مخازن سوخت، لوله‌های سوخت و لوله‌های آب، کنترل و بازرسی سیستم‌های حرارتی، احیا، تعمیر و اطمینان از کارکرد صحیح آن و کنترل کارکرد صحیح سیستم‌های اتوماسیون ضروری است.

وی اضافه کرد: بر بازبینی پوشش گلخانه و اطمینان از سالم بودن آن، انجام تمهیدات لازم برای جلوگیری از یخ‌زدگی مخازن داخل گلخانه (مخازن آب، سوخت، تغذیه و غیره) و حضور دائم نگهبان و مسئول فنی جهت کنترل سیستم حرارتی و روشنایی در واحد تولیدی تاکید می‌شود.

جانشین مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی بیان کرد: استفاده از یک لوله هواکش ۴ اینچ در کنار مشعل‌های گازوئیل‌سوز و هرس درختانی که گلخانه‌ها در سایه‌انداز آن‌ها قرار گرفته‌اند به منظور جلوگیری از خسارات ناشی از شکستگی تنه و شاخه درختان با توجه به صدور هشدار نارنجی هواشناسی ضروری است.

فرهی تصریح کرد: در صورت بارش برف، برف‌روبی مداوم به منظور جلوگیری از انباشت بار برف در گلخانه‌های سنتی و چوبی، پیش‌بینی تمهیدات مناسب برای جلوگیری از یخ‌زدگی بستر کشت و مواد اولیه تولید قارچ خوراکی ضروری است. همچنین برای بخش گل و گیاهان زینتی فضای باز، استفاده از کاه و کلش در بین درخت و درختچه‌های زینتی جهت حفظ گرمای خاک، استفاده از بخاری‌های باغی و دستگاه‌های تولید مه یا دود به منظور افزایش دما در محیط باغ به هنگام وقوع سرما و انجام تمهیدات لازم جهت مصون‌سازی گل و گیاهان زینتی در زمان بارش برف یا تگرگ توصیه می‌شود.

وی عنوان کرد: در زمان بروز سرما بر مراقبت بهینه از بذور در حال رشد یا نهال‌های جوان که آسیب‌پذیری بیشتری دارند و مدیریت تغذیه بهینه گیاه تاکید می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تعیین مسئول ویژه برای پیگیری و حل مشکلات واحدهای تولیدی اردبیل
  • بیش از هفت میلیون و ۳۰۰ هزار زائر به خراسان رضوی سفر کردند 
  • ۶ واحد تولیدی ورشکسته در مازندران به تولید برگشتند
  • تعیین مسئول ویژه پیگیری و حل مشکلات واحدهای تولیدی در استان اردبیل ضرورت دارد
  • تعیین مسئول ویژه برای پیگیری و حل مشکلات واحدهای تولیدی
  • صدور و تمدید ۵۰ فقره پروانه کاربرد علامت استاندارد در سال گذشته
  • ۳۰۰ واحد تولیدی آذربایجان‌غربی در دولت سیزدهم احیا شد
  • میانگین ظرفیت اشغال تمام واحدهای اقامتی مشهد ۳۹ درصد است/ کماکان ظرفیت پذیرش مسافر داریم
  • نماینده مجلس: کلید جهش تولید عمل به سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی است
  • توصیه‌های جهاد کشاورزی خراسان رضوی برای جلوگیری از سرمازدگی باغات