Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، سید پرویز فتاح در تشریح این خبر اظهار کرد: کمیته امداد متعهد شده است تا آن دسته از خانواده‌های دارای سرپرست معتاد را که نیت ترک اعتیاد دارند، به مدت سه دوره شش ماهه تحت حمایت قرار دهد تا فرد معتاد با امنیت فکری و دریافت خدمات ترک اعتیاد رایگانِ وزارت بهداشت، فرصت بازگشت به زندگی سالم را پیدا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در روند ترک و پاک شدن فرد معتاد، وی می‌تواند از خدمات آموزشی، مهارت‌های اشتغال‌زایی و تخصیص وام اشتغال نیز بهره‌مند شود.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: این امید دوباره به خانواده می‌تواند انگیزه‌ای مفید و فرصتی طلایی جهت بازگشت خانواده به وضعیت تعادل اجتماعی محسوب شود. البته اگر فرد معتاد و خانواده آنان همکاری لازم را نداشته باشند، امکان ادامه خدمات‌دهی میسر نمی‌باشد.

فتاح همچنین از حمایت خانواده‌های زندانیان با جرایم مرتبط با مواد مخدر خبر داد و گفت: کمیته امداد طی تفاهم‌نامه امضا شده با سازمان زندان‌های کشور، حدود ۳۴ هزار خانوار سرپرست زندانی را در سراسر کشور تحت حمایت‌های دائم و موقت خود قرار داده است.

وی افزود: عمده‌ی خانواده‌ها، دارای سرپرست می‌باشند که به دلایلی مرتبط با موضوع حمل یا مصرف مواد مخدر در زندان به سر می‌برند، همچنین بررسی‌ها نشان می‌دهد ضریب آسیب‌پذیری اعضا این خانواده‌ها بالا است و امکان ورود آنان به آسیب‌های اجتماعی میسر است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) بیان داشت: در این رابطه، کمیته امداد ضمن ارائه خدمات معیشتی لازم، نسبت به ارائه خدمات آموزشی و فرهنگی جهت پیشگیری از آسیب‌پذیری آنان اقدام می‌کند.

فتاح با تاکید بر لزوم آموزش‌های پیشگیری از اعتیاد از دوران کودکی افزود: این دوره‌ها باید همراه با اولویت آموزش والدین باشند و در سنین کودکی و نوجوانی نیز روش‌های پیشگیرانه متناسب با هر سن و جنسیتی و در قالب سریال و فیلم توسط رسانه ملی و مدارس ارائه شوند.

وی تصریح کرد: رسانه ملی به دلیل نفوذ، جامعیت و همه‌گیر بودن در آموزش افراد نقش جدی دارد، همچنین آموزش و پرورش می‌بایست در ابعاد مختلف نسبت به پیشگیری از این پدیده شوم اطلاع‌رسانی کند.

فتاح در انتها با مثبت ارزیابی کردن رویکرد اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر گفت: هر اقدام مداخله‌ای و پیشگیرانه در صورتی که اجتماع‌محور شود، تأثیرات مفیدی را در بر خواهد داشت. اقدامات ستاد مبارزه با مواد مخدر نیز قابل تقدیر و پسندیده است اما باید تنوع و محورهای آن افزایش یابد و از روحانیون، ریش سفیدان، اساتید دانشگاهی، پزشکان، مددکاران اجتماعی، پرستاران، اعضا خانواده در تحقق این رویکرد استفاده کند.

کد خبر 4584879 مهسا شمس

منبع: مهر

کلیدواژه: ستاد مبارزه با مواد مخدر کمیته امداد وزارت بهداشت پرویز فتاح اعتیاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۵۰۱۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهدای ۱۲۶۴ سری جهیزیه به نوعروسان کمیته امداد خراسان جنوبی

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان جنوبی از اهدای یک هزار و ۲۶۴ سری جهیزیه در سال گذشته خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، سیدرضا حسینی با اعلام این خبر اظهار داشت: این سری جهیزیه شامل یخچال، تلویزیون، اجاق گاز، لباسشویی و جاروبرقی بوده و ارزش ریالی هر سری جهیزیه با قیمت کارخانه بیش از  320 میلیون ریال است. 

وی با بیان اینکه ازدواج به عنوان محبوب‌ترین بنا و اقدام در دین اسلام است و به دنبال خود نوعی مصونیت از گناه و آلودگی روح را به همراه خواهد داشت، گفت: کمک هزینه ازدواج به شکل نقدی به نوعروسان مساعدت می‌شود.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته‌ امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی ادامه داد: در کمک هزینه ازدواج که به شکل کالا اهدا می‌شود سعی شده کالاهای اساسی سبد جهیزیه تهیه شود که به علت خرید بدون واسطه از مراکز تولید، این کالاها با قیمت مناسب تهیه و اهدا می‌شود. 

وی با اشاره به اینکه اهداف این نهاد در زمینه ترویج ازدواج و گسترش فرهنگ اصیل اسلامی در برپایی ازدواج‌های آسان، کم‌هزینه و پایدار و تسهیل و ترویج ازدواج مجدد زنان سرپرست خانوار است، تصریح کرد:  ارزش ریالی کل جهیزیه توزیع شده بیش از  398 میلیارد ریال است.  

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته‌ امداد امام خمینی(ره) خراسان جنوبی با اشاره به طرح‌های مختلف کمیته امداد امام خمینی(ره) در زمینه توانمندسازی مددجویان اظهار داشت: این نهاد با اجرای طرح‌های مختلف زمینه کمک‌رسانی هر چه بهتر خیران و نیکوکاران به خانواده‌های نیازمند را فراهم کرده است که امیدواریم با همکاری و مشارکت حامیان در امر ازدواج، بتوانیم چنین فضایی را برای خانواده‌‌های تحت حمایت توسعه و فراهم کنیم.

انتهای پیام/252/

دیگر خبرها

  • پرداخت بیش از ۹۹۲ میلیارد تومان کمک معیشتی به مددجویان گلستانی در سال ۱۴۰۲
  • لزوم حمایت از زندانیان و خانواده آن‌ها
  • اقدامات تأمینی و تربیتی برای خانواده های زندانیان
  • ارایه خدمات به خانواده زندانیان تا ۳ ماه پس از آزادی
  • همکاری کمیته‌امداد و سازمان زندان‌ها برای حمایت از خانواده‌های زندانیان
  • هزار و ۲۶۴ نوعروس خراسان جنوبی راهی خانه بخت شدند
  • اهدای ۱۲۶۴ سری جهیزیه به نوعروسان کمیته امداد خراسان جنوبی
  • پردا خت ۹۹۲ میلیارد و ۹۲۵ میلیون تومان کمک معیشت به مددجویان گلستانی در سال ۱۴۰۲
  • واگذاری ۱۰۸ واحد مسکونی به مددجویان کمیته امداد در استان تهران
  • واگذاری ۱۰۸ واحد مسکونی به خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد استان تهران