Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-25@01:28:50 GMT

راهکارهایی برای ضدعفونی کردن حمام

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۵۰۳۱۴

راهکارهایی برای ضدعفونی کردن حمام

رکنا: نظافت حمام بسیار اهمیت دارد. اشتباهات رایج در تمیز کردن حمام را بیاموزید.

تمیز کردن و شستن حمام یکی از کارهای مهم در خانه داری است که اگر به درستی انجام نشود ممکن است موجب آلودگی و بیماری شما شود. بسیاری از خانم های خانه دار به بهداشت و نظافت حمام خود می پردازند اما در حین انجام این کار اشتباهاتی را تکرار می کنند که سبب کثیف شدن حمام می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در اینجا 6 اشتباه رایج در تمیز کردن حمام را بیان کرده ایم که شاید برخی از خانم ها ندانسته آنها را انجام دهند.

1 – استفاده نکردن از فن یا پنجره ی حمام

بعد از بیرون آمدن از حمام ، فن حمام را روشن کنید و بگذاری به مدت 15 الی 20 دقیقه کار کند تا بخار و نم داخل حمام را کاملا به بیرون از آن انتقال دهد و از به وجود آمدن لک ها و سیاهی به مرور زمان بر روی سقف و دیوارها جلوگیری کند زیرا اگر نم و رطوبت داخل حمام خارج نشود لک های سیاهی روی دیوار حمام به وجود می آید که به راحتی تمیز نمی شوند. اگر حمام شما فن ندارد ، پنجره ی حمام را باز کنید و بعد از هربار دوش گرفتن با این کار اجازه دهید تا نم و رطوبت داخل کاملا از بین برود.

2 – استفاده از یک محصول تمیز کننده

هر جایی از حمام مانند وان یا کاشی یا حتی آینه و سرویس بهداشتی برای تمیز کردن به یک مایع تمیز کننده ی جداگانه و خاص احتیاج دارد و باید هر قسمتی با یک ضدعفونی کننده تمیز شود پس اگر با یک محصول تمیز کننده و ضدعفونی کننده همه جای حمام را تمیز می کنید ، در اشتباه هستید.


3 – فقط تمیز کردن جاهای کثیف

تمامی مکان ها و نقاط حمام برای تمیز کردن واجب هستند پس فقط به تمیز کردن کاسه و سنگ توالت و وانی که درون حمامها است ، نپردازید و سایر قسمتهای حمام را نیز تمیز کنید .

4 – قرار دادن برس شستشوی حمام به صورت خیس در جای خود

اگر بعد از شتشوی حمام برس مخصوص شستشو را به صورت خیس در جای اصلی اش قرار دهیم ، باعث جذب شدن باکتری ها به آن می شویم . پس بعد از آنکه از برس شستشوی حمامی برای شستشن استفاده می شود ،برس کاملا حشک کنیم و بدین طریق از جذب انواع باکتری ها به آن جلوگیری کنیم.

برس شستشوی حمام

جلوگیری از جذب باکتری ها به برس شستشوی حمام
جلوگیری از اشتباهات شستن حمام

5 – تمیز نکردن چیزهای کوچک

هنگام تمیز کردن حمام باید قفسه ها و چوب رختی و وسایلی مانند مسواک و لیف ووسایل آب بازی را نیز شستشو داد و تمیز نمود ، هیچ وقت از شستن این وسایل هنگام تمیز کردن حمام خود داری نکنید و آنها ا نادیده نگیرید.

6 – پرده ی حمام

برای تعویض لباس در حمام معمولا جایی به عنوان رخت کن در نظر گرفته می شود که پرده ای بدان آویزان است . خیس شدن و خیس ماندن این پرده سبب جذب آلودگی می شود پس بعد از هر بار دوش گرفتن پرده را کاملا آویزان بگذارید تا کاملا خشک شود و رطوبت لابه لای آن باقی نماند. همچنین بهتر است هر چند وقت یکبار این پرده را در لباسشویی بیاندازید و آن را بشورید و اجازه ندهید تا جرم بگیرد.


سخن آخر:

حمام یکی از مرطوب‌ترین نقاط خانه است و وجود رطوبت شرایط را برای رشد میکروب‌ها و قارچ‌ها و کپک‎ها فراهم می‌کند. وان حمام و کف توالت و دوش حمام همگی محل تجمع باکتری‌اند و می‌توانند باعث ایجاد بیماری‌ها‌ی عفونی و اسهال شوند پس لازم است حمام به طور مرتب شسته و ضدعفونی شود.



منبع: رکنا

کلیدواژه: بازی تلگرام دوش گرفتن حمام سقف فیلم عکس سیل تلگرام مرد جوان دختر پلدختر پسر شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۵۰۳۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰ دقیقه‌ای دوش بگیرید/ مضرات حمام طولانی چیست؟

آفتاب‌‌نیوز :

دوش‌های کوتاه ممکن است آنطور که باید و شاید در نگاه شما قدرت تمیزکنندگی نداشته باشند، اما در مقابل این نکته را هم در نظر داشته باشید که دوش‌های طولانی‌تر می‌توانند پوست شما را کم‌آب کنند. افزون بر تعیین مدت زمان مناسب برای حمام، باید دمای آب را نیز در نظر بگیرید.

دوش گرفتن چقدر باید طول بکشد؟

بر اساس گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های امریکا (CDC)، میانگین زمان دوش گرفتن ۸ دقیقه است و اگر بیش از ۱۵ دقیقه زیر دوش می‌مانید، باید به فکر تغییر روتین حمام خود باشید.

پوست نیز مانند اندام‌های داخلی بدن به آب نیاز دارد و به گفته متخصصان پوست، حداکثر زمان توصیه‌شده برای دوش گرفتن حدود ۵ تا ۱۰ دقیقه است؛ در واقع این زمان برای پاکسازی و آبرسانی پوست کافی است.

طبق استانداردهای پزشکی و علمی، اگر پوست خشکی دارید یا به اگزما دچار هستید، دوش‌های کوتاه‌تر با آب ولرم به شما توصیه می‌شود. علاوه بر این، اجتناب از دوش آب گرم در فصول سرد بسیار مهم است، زیرا گرما می‌تواند به سطح پوست آسیب برساند و می‌تواند منجر به التهاب و افزایش علائم اگزما شود.

معایب دوش‌های طولانی

هدف از دوش گرفتن، آبرسانی و تمیز کردن پوست است، اما بد نیست بدانید دوش آب گرم برای مدت طولانی، چربی‌های طبیعی پوست را از بین می‌برد، منافذ پوست را باز می‌کند و اجازه می‌دهد رطوبت از آن خارج شود؛ که مجموعه‌ی این عوامل در درازمدت سبب خشکی شدید پوست می‌شوند.

برای حفظ رطوبت، معمولاً استفاده از مرطوب‌کننده و لوسیون بدن بعد از دوش گرفتن توصیه می‌شود زیرا باعث می‌شود رطوبت در پوست بماند و از آن خارج نشود.

معایب دوش‌های کوتاه

دوش‌های کوتاه نیز به نوبه خود مشکلاتی را ایجاد می‌کنند؛ به طور کلی می‌توان گفت که یکی از مهم‌ترین ایراداتی که به دوش‌های کوتاه‌مدت وارد است، این است که شاید به طور کامل پوست را تمیز نکنند. اگر پوست به درستی تمیز نشود، ممکن است باعث عفونت‌های پوستی شود.

با استناد به شواهد و داده‌های موجود، همه ما یک‌سری باکتری‌ها و ارگانیسم‌های طبیعی داریم که روی پوست زندگی می‌کنند و ما از این مورد با عنوان «فلور طبیعی» پوست یاد می‌کنیم. فلور طبیعی از پوست ما در برابر آسیب‌ها و صدمات محافظت می‌کند. اگر این تعادل در اثر استحمام زیاد و طولانی به سمت رشد بیش از حد فلور طبیعی متمایل شود، ممکن است خطر عفونت پوست افزایش یابد و اگر کوتاه و کم حمام کنیم، این فلور به سمت ناسالم بودن میل می‌کند و بوی بدی را روی بدن به جا می‌گذارد.

نحوه صحیح دوش گرفتن

روند استحمام به اندازه دفعات و مدت‌زمان آن اهمیت دارد. راه‌های زیادی برای حمام کردن وجود دارد، اما ساده‌ترین و ملایم‌ترین راه استفاده از دست‌هایتان است. مراحل یک دوش اصولی عبارتند از:

بدن را با آب گرم (نه داغ) خیس کنید. از صابون یا شامپوی بدن استفاده کنید و با کفِ دستان خود بدنتان را بشویید. پس از آن به سراغ شست‌وشوی موها بروید. سعی کنید به‌گونه‌ای زمان‌بندی کنید که این کارها را در طول مدت ۱۰ دقیقه الی یک ربع انجام دهید. در آخر و پس از خروج از حمام، با حوله بدنتان را کامل خشک کنید و بعد از خشک شدن از کرم‌های مرطوب‌کننده استفاده کنید؛ با این کار از بروز خشکی و احساس کشیدگی در پوست جلوگیری می‌کنید.

منبع: خبرآنلاین

دیگر خبرها

  • ابراز اطمینان مکرون از پاک‌سازی رود سِن تا المپیک
  • بایدن حین کنایه به ترامپ گاف داد!
  • معرفی ساده‌ترین راه‌های از بین بردن لکه چای قدیمی روی لباس
  • تغسیل اموات کنار آب‌انبار شیخ در طرشت
  • ۱۰ دقیقه‌ای دوش بگیرید؛ مضرات حمام طولانی چیست؟
  • پاچه‌ ورمالیده کیست؟؛ چگونه از حواشی یک شغل یک ناسزا خلق شد؟
  • پیش دیابتی ها چه کارهایی انجام دهند؟ | راهکارهایی برای کاهش سطح قند خون
  • ۱۰ دقیقه‌ای دوش بگیرید/ مضرات حمام طولانی چیست؟
  • (ویدئو) پروژه پتروشیمی میانکاله کاملا لغو شد
  • یک خبر خوب برای محیط زیست؛ پروژه پتروشیمی میانکاله کاملا لغو شد