Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، محمد اسلامی ظهر دوشنبه در سفر به یاسوج و در بازدید از جاده یاسوج -شیراز که در اثر رانش زمین مسدود شده بود، افزود: این آسیب دیدگی در شش هزار و ۷۰۰ نقطه وجود دارد.

وی با بیان اینکه با وجود همه خسارتها باید شکرگزار برکات الهی بود، گفت: کشور در خشکسالی قرار اشت و با کمبود آب مواجه بود با این بارشها بسیاری از چشمه‌ها فعال شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اسلامی با ابراز همدردی با مردم و عزیزانی که در این سیل خسارت مالی و جانی دیدند، تصریح کرد: خسارتها به زیر ساختها بسیار است و با حجم بارشها چشمه‌ها همه فعال شدند و با جاری شدن آب و با تنوع خاک با ریزش و رانش و فرو نشست و آب شستگی و آب بردگی موجه شدیم.

وی افزود: در راستای جبران خسارتها باید سه کار موازی انجام شود که در ابتدا باید در جاده‌ها امکان عبور ایمن فراهم شود به عنوان مثال در جاده اصلی یاسوج به شیراز که بر اثر رانش زمین قسمتی از جاده از بین رفت باید این کار انجام شود.

اسلامی اظهار داشت: این اقدام در سراسر کشور انجام می‌شود و طرح‌های بهسازی نیز باید به گونه‌ای باشد که مقاوم بوده و جایگزین طرح قبلی شود.

وی با بیان اینکه در اجرای طرح‌ها باید مسائل فنی تجدید نظر شوند و با توجه به شرایط تر سالی که در پنجاه سال گذشته نداشتیم، شرایط طرح‌ها به لحاظ فنی بررسی شود.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اعطای تسهیلات بلاعوض به خسارت دیدگان گفت: همانطور که دولت در هفتم و یازدهم فروردین اعلام کرد برای جبران خسارات، اولویت با مردم است و برای جبران خسارات دو مصوبه داشتیم، یکی تسهیلات بلاعوض برای وسایل زندگی و کسب و کار و خانه و دیگری تسهیلات مربوط به کسب و کار بود.

اسلامی افزود: این تسهیلات برای مسکن، مزارع، باغات، مزارع پرورش ماهی و هر آنچه مربوط به کسب و کار و زندگی مردم بود، پرداخت می‌شود.

وی تاکید کرد: البته بخشی از منازل و کسب و کارها که در حریم رودخانه قرار دارد نیز باید آزاد و جایگزین شود.

کد خبر 4584957

منبع: مهر

کلیدواژه: یاسوج محمد اسلامی وزارت راه و شهرسازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۵۰۸۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایمن سازی گردنه مله شبانان در محور خرم آباد _کوهدشت

 حسن فاضلیان رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان چگنی اظهار کرد: گردنه مله شبانان که در محور خرم آباد_کوهدشت واقع شده است از جمله مسیر‌های پرتردد در استان می‌باشد که طی سال گذشته با همکاری با ادارات ستادی و شهرستان اقدامات خوبی در راستای ایمن سازی این گردنه انجام شد.

وی ادامه داد: نصب نیوجرسی به طول ۲ کیلومتر، شیار لرزاننده طولی و عرضی به طول ۲ کیلومتر، نصب تابلو و علائم جاده‌ای به تعداد ۱۰۰ عدد و تعریض جاده به طول ۵۰۰ متر از جمله اقدامات انجام شده در این گردنه است.

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان چگنی بیان کرد: روکش آسفالت ۱ کیلومتر، نصب چشم گربه‌ای به تعداد ۶۱۰ عددو خط کشی به طول ۲ کیلومتر از جمله اقدامات انجام شده در راستای ایمن سازی این گردنه می‌باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • افشاگری مربی تیم ملی درباره مصدومیت علیرضا بیرانوند
  • چپ‌پای پرسپولیسی مقابل تراکتور نیست
  • ایمن سازی گردنه مله شبانان در محور خرم آباد _کوهدشت
  • اجرای روکش آسفالت گرم و لکه گیری ۲۴۶ کیلومتر از جاده های استان اصفهان در سال گذشته
  • واژگونی اتوبوس در یزد/ ۱۳ نفر مصدوم شدند
  • عمر بیشتر محورهای گنبد کاووس بیش از نیم قرن است
  • گام‌های پایانی عملیات تعریض و بهسازی جاده یزد - خضرآباد
  • واژگونی اتوبوس عازم تهران/ عکس
  • رشد ١۴ درصدی بارگیری ریلی در راه‌آهن اراک
  • خط کشی بیش از ۴ هزار کیلومتر از راه‌های استان ایلام