Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، مهرانگیز رحمانی افزود: با توجه به اطلاعیه‌های متعدد سازمان هواشناسی مبنی بر ورود سامانه‌های بارشی به استان، رعایت حریم و بستر رودخانه‌ها توسط دارندگان واحدهای شن و ماسه ضروری است.

وی با اشاره به اینکه اغلب واحدهای شن و ماسه در حریم رودخانه‌ها در حال فعالیت هستند ادامه داد: دارندگان این واحدها تا پایدار شدن وضعیت جوی نسبت به رفع موانع به منظور جلوگیری از جاری شدن سیل و تبعات بعدی آن و اجتناب از بروز هرگونه حوادث ناگوار، آمادگی کامل داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رحمانی اضافه کرد: طی چند روز گذشته تیم‌های ارزیابی متشکل از نمایندگان فرمانداری، اداره آب و دیگر اعضای کمیته بحران هر یک از شهرستان‌ها با حضور در مناطق مستعد و حادثه خیز ضمن بازدید و شناسایی کلیه موانع، با استفاده از همیاری و تجهیزات و ماشین آلات سنگین معادن موجود در منطقه، نسبت به رفع موانع، قبل از وقوع سیل احتمالی اقدام نمودند.

وی پایش مستمر واحدهای معدنی و ماسه شویی واقع در بستر و حریم رودخانه‌ها و مسیل ها تا پایان فصل بارندگی را از جمله اقدامات این معاونت در راستای کاهش خسارات احتمالی ناشی از سیل عنوان نمود و گفت: اطلاعات کامل از تعداد و نوع ماشین آلات سنگین بهره برداران و دارندگان واحد فرآوری منطقه گردآوری شده تا قبل از بروز هرگونه حادثه احتمالی، نسبت به استفاده از تجهیزات و همیاری آنها اقدام شود.

کد خبر 4584969

منبع: مهر

کلیدواژه: وزارت صنعت معدن و تجارت معادن سیلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۵۱۰۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمهیدات استان یزد برای مقابله با سیلاب‌های احتمالی

ملک زاده مدیرکل مدیریت بحران استانداری یزد گفت: در پی صدور هشدار هواشناسی به بارش ها و سیلاب‌های احتمالی در استان یزد سه نشست در استان یزد برگزار شده است و ۴۳ مصوبه حاصل نشست مدیریت بحران در استان یزد بود. 

وی ادامه داد: لغو مرخصی و آماده باش اعضای ستاد تا پایان هشدار، برگزاری نشست‌های هماهنگی لازم در شهرستان‌ها و ادارات، ایمن سازی نقاط تفرجگاهی، آماده باش ماشین آلات در نقاط حادثه خیز از مهمترین مصوبات این نشست بود. همچنین، مقرر شد دهیاری‌ها و شهرداری بازدید‌هایی از بند‌ها، رودخانه و مسیل‌ها به عمل بیاورند و برای ایمن سازی آنها اقدام کنند. 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گفت: راهداری نیز بازدید از پل‌ها و آبنما را در دستور کار قرار دهند تا این نقاط نیز ایمن سازی شوند.

ملک زاده افزود: مردم نیز در نقاط حادثه خیز و نزدیک بستر رودخانه‌ها تردد نکنند و از پارک خودرو در این مکان‌ها خودداری کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • هشدار سیلابی شدن رودخانه‌ ها در آذربایجان‌شرقی
  • رأی اعتراضی مردم این استان به اصولگرایان است یا اصلاح طلبان؟
  • کندوان پنجمین روستای پربازدید ایران
  • لزوم تشویق بخش خصوصی به سرمایه‌گذاری در حوزه معادن
  • تمهیدات استان یزد برای مقابله با سیلاب‌های احتمالی
  • طرح هادی در ۲۰۰۰ روستای آذربایجان شرقی اجرا شد
  • آمادگی برای کنترل سیلاب‌های احتمالی در جنوب سیستان وبلوچستان
  • لزوم فعال‌سازی واحدهای راکد در کردستان برای تحقق شعار سال
  • زمینه اشتغال ۳۸۲ نفر در معادن آذربایجان غربی فراهم شد
  • پیش‌بینی بارش تگرگ در آذربایجان‌شرقی